• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vertraging in internet, dusdanig dat ik bij online diensten disconnected word.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fsleegers
  • Startdatum Startdatum
F

fsleegers

Sinds een week heb ik met mijn verbinding niets dan problemen, op willekeurige tijdstippen.

Symptomen:

Internet vertraagt dusdanig dat ik disconnected word, (uit bijvoorbeeld games) zowel de router als modem zijn dan zeer lastig te bereiken, de router er tussenuit halen heeft geen effect. De statusbalk in windows geeft NIETS aan over een eventuele disconnect.

Symptomen buiten gaming: als ik een link klik blijft heel erg lang laden, maar het internet blijft normaal gesproken niet lang genoeg weg om de pagina helemaal niet te kunnen laden, meestal is het dus 'hersteld' voor de echte timeout komt.

De problemen komen met onregelmatige intervallen voor, de afgelopen 10 uur heeft het prima gewerkt, soms duurt het een minuut of 10 en heb ik er uren geen last van en soms is het de halve avond feest.
De setup van mijn verbinding is al 3 jaar niet gewijzigd en altijd extreem stabiel geweest.


Als jullie ideen hebben hoor ik deze graag, want dit is niet langer zo te doen.


Edit: Handig om te vermelden:

Het probleem komt zowel bedraad (mijn PC is bedraad) als via WIFI (telefoon, whatsapp komt dan niet door etc) voor.

Er is géén visuele indicatie van welk probleem dan ook.
 
virus?
malware bytes en spybot search and destroy eens laten lopen .
 
jp4u zei:
virus?
malware bytes en spybot search and destroy eens laten lopen .

op 2 PC's, 2 telefoons, en mijn TV(smart)? Lijkt me erg sterk eerlijk gezegd.

Ik zal de queste iig naar PM'en naar het webcare team. Misschien dat zij in het systeem meer technische data kunnen zien dan ik. In de modem logs staat niets bijzonders.
 
fsleegers zei:
op 2 PC's, 2 telefoons, en mijn TV(smart)? Lijkt me erg sterk eerlijk gezegd.

Ik zal de queste iig naar PM'en naar het webcare team. Misschien dat zij in het systeem meer technische data kunnen zien dan ik. In de modem logs staat niets bijzonders.

Hoi fsleegers,

Ik heb een reactie gegeven op je PM, als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag.
 
Bedankt voor je berichtje.


Voor de geïnteresseerden:

Het probleem betreft een defecte wifi module welke in de loop van de afgelopen weken steeds iets slechter is geworden tot op het punt dat hij het hele systeem vast laat lopen zodra er door een wifi client een IP aangevraagd word.
 
fsleegers zei:
Voor de geïnteresseerden:

Het probleem betreft een defecte wifi module welke in de loop van de afgelopen weken steeds iets slechter is geworden tot op het punt dat hij het hele systeem vast laat lopen zodra er door een wifi client een IP aangevraagd word.
Toch wel vreemd lijkt mij?

fsleegers zei:
Het probleem komt zowel bedraad (mijn PC is bedraad) als via WIFI (telefoon, whatsapp komt dan niet door etc) voor.
 
totaal zei:
Toch wel vreemd lijkt mij?

Toch niet als je het zo bekijkt:

Apparaat maakt verbinding via wifi >> problemen over het gehele systeem (systeem zijnde, de modem)

Schakel je wifi uit, of geen wifi devices, loopt alles perfect omdat het belastende onderdeel niet in gebruik is.

Na het uitschakelen van alle wifi clienten is er geen enkel probleem meer op het netwerk voorgekomen.
 
tjonge, had geen idee dat zoiets kon. hoe ben je/zijn ze daar achter gekomen - of hadden ze al een idee dat het daar zou zitten>?
 
Terug
Bovenaan