• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

versterker werkt niet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter stekel
  • Startdatum Startdatum
S

stekel

Hoi, ik had hiervoor een thomson box, van waaruit ook de tv werd bediend en een antenneversterker. Dit werkte goed.

Nu heb ik horizon en kan de box het signaal niet meer ontvangen en/of doorgeven. Ik moet dus de versterker er tussenuit halen. Analoog werkt de versterker (op beide uitgangen) nog wel.

Omdat de versterker in de oude situatie wel werkte (ook bijv. de on demand functie, dus met retoursignaal, mi?) vermoed ik dat de versterker niet icm de horizonbox werkt.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? specs versterker: Hema, 81.02.6100, freq:74-1100MHZ, 2x18dB,impedantie 75 ohm.

Dank en groeten,
Marc
 
Dank voor je reactie.. Ik kan het niet zien en googelen levert niets op. Het is raar dat de vorige box wel werkte en deze niet. Ik denk dat ik gewoon een nieuwe moet komen...
 
De 'oude' Thomson STB kon inderdaad werken met eenrichtingsverkeer. Nadeel dan was dat games/on demand niet werkten. Bij de Horizon box is retour-signaal een verplichting. Geen werkende retour betekent ook direct een niet werkende STB. Oorzaak hiervoor is dat de Horizon-box zijn verbinding gebruikt om zaken op te halen als dat nodig is.

Dit is ook een van de mogelijke oorzaken van een 'Fout 1030'
 
bij gebruik van een versterker is het belangrijk dat deze het retour-signiaal doorlaat,
alle versterkers die het kabel-keur dragen voldoen hier sowieso aan.

m.v.g
Ronald
 
plankie zei:
De 'oude' Thomson STB kon inderdaad werken met eenrichtingsverkeer. Nadeel dan was dat games/on demand niet werkten. Bij de Horizon box is retour-signaal een verplichting. Geen werkende retour betekent ook direct een niet werkende STB. Oorzaak hiervoor is dat de Horizon-box zijn verbinding gebruikt om zaken op te halen als dat nodig is.

Dit is ook een van de mogelijke oorzaken van een 'Fout 1030'

Ik zie dat de TS aangeeft dat ondemand wel werkte op de vorige box?
 
Ik kan iig zien dat het niveau in kwaliteit van het signaal veel lager is bij de horizon dan bij mijn ci+ module die in mijn (zelfde) tv zit. Voorheen liep mijn coax gelooped door de Philips/page box. Daar was het signaal min of meer gelijk aan de ci+. Alleen kan je bij de tv per zenders het niveau van het signaal zien. De horizon heeft geen coax out meer, dus moest er één splitter tussen. Sommige zijn echt 100/100. De rest schommelt tussen de 80 en 100. Echter op de horizon geeft hij gemiddeld net voldoende aan. Echter het beeld is nergens slecht.

Wellicht dat de versterker het signaal niet voldoende versterkt of is de wcd niet goed. Maar wellicht heb je nooit retour gestuurd gehad. Deed ondemand het wel gewoon?
 
Terug
Bovenaan