• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verslag overleg UPC en COAX NL van 2 april j.l

Berichten
2.591
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Het verslag van het overleg tussen UPC en COAX NL van afgelopen woensdag 2 april staat nu online op www.coax.nl

https://www.coax.nl/meeting/upc/VerslagUPC2014-04.pdf
 
Dank je wel voor het verslag, fijn dat je het met ons deelt!

Ik ben wel heel erg benieuwd naar de planning van UPC m.b.t. de Horizon box. Kan je aangeven wat die plannen van UPC zijn? En hoe reageerden ze inhoudelijk op het verhogen van de upload-snelheid? Het is leuk dan ze zo'n test uitvoeren maar zijn er ook concretere plannen t.a.v. het verhogen van upload-snelheid?
 
Bedankt voor het delen van het verslag.
Met name punt 6c 'Ronald Sutmuller geeft aan dat de grote nieuwe update van de normale DVR boxen voorlopig toch niet doorgaat. Testers en UPC zijn niet tevreden over het resultaat." roept enkele vragen bij mij op namelijk:

- Of hier gesproken wordt over een algehele vertraging van de 4.1 software update voor enkel de oude mediaboxen met DVR of ook andere mediaboxen (SD danwel HD) zoals bijvoorbeeld de Pace HD / DCR7111 waar diezelfde software op is/wordt getest?
- Wat is de prognose voor de uiteindelijk uitrol van die versie?
- Wanneer krijgen de testers een nieuwe versie toegestuurd?
- Door welke problemen hangt de uitrol van 4.1 momenteel?
- Speelt het probleem bij alle mediaboxen waar 4.1 voor wordt getest?
 
Bedank voor de tijd en inzet Ronhaar en de rest van COAX.NL.

Jammer dat UPC zo vaag blijft over haar de onderzoeken naar de behoeften van klanten.
Nergens lees je waarom de upload is verlaagd. Hebben de UPC onderzoeken uitgewezen dat klanten daar echt om vroegen? Is die vraag verdekt gesteld?
 
Bedankt voor het verslag.

Ik heb 1 opmerking hierover; ik vind het allemaal magertjes geen concrete toezeggingen, open einde discussie.

Ik had verwacht dat UPC, zich eigen had aangetrokken van alle media commotie rondom de HB en andere boxen.
 
Bedankt voor je verslag.

Verbaasd/geschokt om te lezen dat het uitrollen van de nieuwe FW versie voor de "oude" Mediaboxen is uitgesteld. Ik ben zelf tester (op Cisco en Pace), maar ik vind persoonlijk de nieuwe versie een gigantische verbetering; niet 100% bugvrij, maar naar mijn mening te goed om niet uit te rollen.

Heeft UPC specifiekere info gegeven wat nog niet naar behoren functioneert ?
 
funrider zei:
Bedankt voor het delen van het verslag.
Met name punt 6c 'Ronald Sutmuller geeft aan dat de grote nieuwe update van de normale DVR boxen voorlopig toch niet doorgaat. Testers en UPC zijn niet tevreden over het resultaat." roept enkele vragen bij mij op namelijk:

In de eerste plaats Hans van Coax, bedankt voor je verslag.

Wat betreft de "oude" boxen. Ik ga er van uit dat er helemaal geen update meer komt voor de oude boxen.
De power en extra power abo's zijn nu allemaal verplicht af te nemen met Horizonboxen. Er is geen keuze mogelijkheid meer. Men kan alleen nog een gewone DVR als 2e box kiezen. Ik denk dat UPC voor die situatie geen moeite meer gaat doen om deze DVR's te updaten. Alles zal nu op alles gezet worden om de Horizonbox een succes te laten worden. Immers, mensen die nu een abo nemen, afgezien van het Basispakket, want die is zonder DVR, moeten nu verplicht een HB als hoofdbox afnemen. Zo begrijp ik het tenminste. Als die Horizon naar behoren gaat werken bij iedereen, zal UPC beginnen met het implenteren van de clientbox lijkt mij en dat is meteen de vervanging voor de zogenaamde 2e box. Dus noodzaak voor update van de oude DVR's valt in de loop van de tijd helemaal weg.
 
Weer hetzelfde lul verhaal betreft upload, laat die onderzoeken niet intern gebeuren maar gewoon over alle klanten, maar UPC luistert toch niet

Betreft 4.1, vraag me af waarom de update is uitgesteld, Op de Pace werkt deze perfect
Wel respect voor Coax voor het leveren van het verslag
 
Terug
Bovenaan