• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verschillende antwoorden helpdesk. Webcare hulp gevraagd

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Kasper1985
  • Startdatum Startdatum
K

Kasper1985

Ook ik ben getroffen door de crisis en dus moet ik bezuinigen.

Ik heb dus UPC gebeld en besloten te downgraden naar een 50 mbit abbo en de DVR om te wisselen voor een non DVR PACE box.

Volgens de verkoper krijg ik voor het 50 mbit abbo een nieuw modem met router. Maar mede door de berichten op dit forum wil ik gewoon mijn oude modem houden. Ik heb al een router en heb geen zin in conflicten tussen de 2 routers.

Hier komt dus de vraag. Op dit verzoek kreeg ik 2 verschllende adviezen/antwoorden. De ene medewerker zei dat ik het nieuwe modem gewoon kan weigeren aan de deur. Dat zou geen gevolgen hebben. Terwijl een helpdesk medewerker zei dat dit tot gevolg zou hebben dat de hele bestelling geannuleerd wordt. Volgens die medewerker moet ik een retourdoos ontvangen en daar het nieuwe modem in terug sturen.

Nou heb ik eerder gezeik gehad en dat had tot gevolg dat ik een paar dagen zonder internet tv en telefoon zat. Ik ben dus heel benieuwd of ik wellicht van een webcaremedewerker of iemand anders hier een eenduidig antwoord kan krijgen in wat het verstandigste is om te doen.

Bij voorbaat dank,

Kasper
 
Het nieuwe modem kun je gewoon weigeren aan de deur.
Dat heb ik met succes gedaan, en vele anderen met mij, en het oude modem blijft gewoon functioneren.
Zodra je het nieuwe modem in ontvangst neemt, dan zal binnen een dag of 3 het oude modem automatisch worden afgemeld.
Dus retourneren van het nieuwe modem heeft tot gevolg dat je zonder telefoon en internet komt te zitten, dat is zeker!
Het oude modem opnieuw aangemeld krijgen is nog een lastige opgave.

Mogelijk dat op dit moment het gevreesde Thomson modem niet meer geleverd wordt i.v.m. de niet functionerende firmware, maar ook de draadloze Cisco functioneert niet bij iedereen naar behoren.
Ook worden er gewone modems met een los router uitgeleverd, maar dan zou je eenzelfde of misschien zelfs een ouder modem terugkrijgen.
Dus als je tevreden bent met je huidige modem, gewoon het nieuwe modem niet accepteren.
Er zijn vele topics te vinden waarin dit besproken wordt.
Overigens kun je ook naar een 25 Mb abbo gaan, waarbij geen draadloos modem zit en je zeker je modem kunt behouden.
 
Hartelijk dank voor de reactie.

Het is dus niet zo dat door weigering van het pakket de volledige bestelling geannuleerd wordt? 25MB vind ik te langzaam. Ik heb al erg lang getwijfeld over deze downgrade. Maar uiteindelijk wordt 70 euro per maand gewoon echt veel teveel met het huidige economische klimaat.

Het is ook belangrijk dat ik geen nieuw IP adres krijg. Ik weet dat het IP bij UPC dynamisch is maar zolang tot nu toe zonder dat ik de modem reset hou ik altijd hetzelfde IP.

We gaan het zien ik hoop dat je gelijk hebt!

Kasper
 
Vrijwel iedereen kreeg het nieuwe modem als onderdeel van een abonnementswijziging en kon gewoon het modem weigeren zonder vervelende gevolgen.
Je hebt al een geschikte Cisco, dus dit is geen beperkende factor voor je nieuwe abonnement.
Uiteraard alleen het modem weigeren (inhoud staat op de dozen, modem was iets van 'wifi pakket') en niet de mediabox (dit is namelijk deel van de downgrade).
Het enige wat ik niet weet is of je alleen het modem mag weigeren, als er een levering van mediabox en modem komt.
Het modem kwam bij mij zo'n 4 weken later ongevraagd aan de deur, maar is netjes retour gegaan.
Ik heb geen enkele reactie gezien van iemand waarbij het modem na weigeren toch werd gedeactiveerd; het omgekeerde wel.
Uiteraard wel zorgen dat de buren het pakket niet aannemen.

Het IP-adres is dynamisch: kan lang hetzelfde blijven, maar bij bijvoorbeeld onderhoud zomaar wijzigen.
Het enige wat zeker is: het IP-adres zal ooit wijzigen, ook bij behoud van je huidige abonnement!
Mogelijk dat het IP-adres ook verandert als de nieuwe snelheid op het modem wordt gezet.
De snelheid wijzigt meestal zo rond de tijd dat de bevestiging van de bestelling binnen is.

Verschil tussen 50Mb en 25Mb is in de praktijk overigens niet zo heel groot, maar het prijsverschil ook niet.
Vaak kun je die 50Mb toch niet halen; maar bij usenet met een snel abbo is het wel erg prettig :)
De hogere upstream is bij torrents wel een voordeel.
 
Flitser zei:
Vaak kun je die 50Mb toch niet halen; maar bij usenet met een snel abbo is het wel erg prettig :)

Wat bedoel je daar precies mee, haal hier gewoon altijd de volledige 120Mb.
Zowel als bij torrents mits genoeg seeders en bij usenet ook altijd de volle bak
 
melvintje zei:
Wat bedoel je daar precies mee, haal hier gewoon altijd de volledige 120Mb.
Zowel als bij torrents mits genoeg seeders en bij usenet ook altijd de volle bak
Zoals gezegd, met een goed usenet abbo bijvoorbeeld prima te halen; films komen snel binnen :)
Maar of in het algemeen de server waar je iets download dat ook haalt is de vraag.
Op dit moment wacht ik op een firmware-download die met slechts 4Mb/s binnen komt en daar helpt een 50Mb abbo niet.
Ook bij torrents heb je aan een hoge downstream-snelheid niets; de upstream is meer interessant.
Dus meestal trek je niet de volledige 50Mb vol en merk je in de praktijk niet zoveel verschil met een 25Mb abbo.
Maar ja, op die momenten dat het wel snel kan is een snel abbo wel lekker :laugh:
 
Bedankt voor de antwoorden.

De mediabox (PACE) heb ik inmiddels in huis. De modem zal dus later komen. Inderdaad is die buren een goede opmerking aangezien ik overdag natuurlijk werk. Maar ik krijg gelukkig een mailtje van PostNL dus kan het in de gate houden.

Ik zal als ik het zelf aanneem het dus gewoon weigeren aan de deur. Overigens heb ik een bron die ik verder niet kan noemen waar ik altijd de volledige snelheid haal. Echter vond ik 60mbit net weer wat teveel. Heb nu een standaard pakket. Wel even Royaal genomen vanwege de halveer weken dat zeg ik over 3 maanden weer op.

bedankt voor de tips allemaal

Kasper
 
Halveerweken is niet op een down/upgrade toch? Is alleen bij nieuwe klanten / dienst. En de nieuwe pakketten / meest recente voorwaarden van de pakketten hebben kosten als je het binnen het jaarcontract wijzigt. Dus ik denk dat je nu kosten hebt + geen korting. Tenzij je het nu onder de tafel voor elkaar hebt gekregen of ik het mis heb.
 
Cypress187 zei:
Halveerweken is niet op een down/upgrade toch? Is alleen bij nieuwe klanten / dienst. En de nieuwe pakketten / meest recente voorwaarden van de pakketten hebben kosten als je het binnen het jaarcontract wijzigt. Dus ik denk dat je nu kosten hebt + geen korting. Tenzij je het nu onder de tafel voor elkaar hebt gekregen of ik het mis heb.
Sommige konden een superdeal sluiten met UPC en hebben dat ook gedaan. Zo ook ik.
Ik heb sneller internet en ik ben goedkoper uit.

btw je reageert hier wel op oude topics. Deze is b.v. al meer dan een maand oud.
 
Cypress187 zei:
Halveerweken is niet op een down/upgrade toch? Is alleen bij nieuwe klanten / dienst. En de nieuwe pakketten / meest recente voorwaarden van de pakketten hebben kosten als je het binnen het jaarcontract wijzigt. Dus ik denk dat je nu kosten hebt + geen korting. Tenzij je het nu onder de tafel voor elkaar hebt gekregen of ik het mis heb.
Toen dit topic werd gestart waren er nog geen kosten voor het wijzigen van het pakket.
De reden voor dit topic was het standaard wifi-modem, dat niet iedereen wil hebben maar meestal ongevraagd opgestuurd werd.
Dit commentaar over kosten is dus niet relevant voor dit topic, maar alleen relevant voor de nieuwe (verslechterde?) pakketten.
 
Terug
Bovenaan