• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verschil tussen usenet van XSNews en Chelloo60

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jorsan
  • Startdatum Startdatum
J

jorsan

Beste Forumbezoekers,

Ik ben aan het overwegen om bij UPC FiberPower 60 af te nemen. Echter lees ik veel verschillende meningen over het gebruik van Usenet i.c.m. FiberPower 60.

Nu ben ik erg benieuwd wat nu echte de verschillen zijn tussen een Usenet abo van XSNews of de CHELLOO60 van Chelloo (behalve de prijs).

Klopt het dat ook bij XSNews de lijnen soms worden 'geknepen' door UPC en bij CHELLOO60 niet?

Ik hoor graag eens wat suggesties of meningen.
 
Het is puur een verschil in prijs/specificaties.
Qua netwerk exact hetzelfde.
Dat UPC de verbinding knijpt is mij niet bekend.
 
René [Mr. Jinx] zei:
Het is puur een verschil in prijs/specificaties.
Qua netwerk exact hetzelfde.
Dat UPC de verbinding knijpt is mij niet bekend.

Oke, bedankt in ieder geval voor je antwoord. Dan zou ik dus voor de CHELLOO60 abo gaan.

Ik weet ook niet echtof UPC ook daadwerkelijk de lijnen 'knijpt', maar ik heb wel er genoeg over gelezen, haha
 
jorsan zei:
Oke, bedankt in ieder geval voor je antwoord. Dan zou ik dus voor de CHELLOO60 abo gaan.

Ik weet ook niet echtof UPC ook daadwerkelijk de lijnen 'knijpt', maar ik heb wel er genoeg over gelezen, haha

Na mijn weten knijpen ze de lijnen niet maar raken de lijnen vol door al dat verkeer. UPC weigert echter om de bandbreedte te vergroten.
 
Zie: https://chelloo.nl/usenet.html

Chelloo60 moet je ivm de snelheid vergelijken met XSnews elite.
Verschillen zijn dan:
€ 7,95 p/m versus € 10,95 p/m
20 lijnen versus 12 lijnen
Alleen downloaden via UPC IP adres versus downloaden via ieder IP adres.
Delen van account niet toegestaan versus delen van account toegestaan.

UPC knijpt geen dataverkeer meer. Bij grote drukte kan de snelheid wel eens wat lager zijn.
 
webserve zei:
Na mijn weten knijpen ze de lijnen niet maar raken de lijnen vol door al dat verkeer. UPC weigert echter om de bandbreedte te vergroten.

Anders om, de usenetproviders weigeren de bandbreedte te vergroten. Bij bijv. Giganews is de capaciteit vanuit UPC prima, maar bijv. Ewaka wil zelf de lijnen niet uitbreiden, dat kost ze te veel geld.
 
Dus ook via CHELLOO60 heb je de kans bij drukte dat het downloaden flink trager wordt?
 
Ik heb chelloo90 genomen bij xsnews en ik haal de volle snelheid.
Voorheen had ik Eweka en daar haal je niet de snelheid meer die je moet kunnen halen (vooral 's avonds niet)
Dus ik zou zeggen gewoon die chelloo60 nemen van xsnews.
 
Joey zei:
Ik heb chelloo90 genomen bij xsnews en ik haal de volle snelheid.
Voorheen had ik Eweka en daar haal je niet de snelheid meer die je moet kunnen halen (vooral 's avonds niet)
Dus ik zou zeggen gewoon die chelloo60 nemen van xsnews.

Oke, dank je wel voor de tip, zodra ik het internet heb zal ik dat zeker gaan proberen ;)
 
Terug
Bovenaan