M
Mark81
Hallo beste forumleden.
Ik heb een vraag zoals het onderwerp al aangeeft.
Even wat achtergrondinformatie:
Ik heb een paar maand geleden net als zoveel mensen mijn kabels en connectoren vervangen voor goede tegen 4G afgeschermde exemplaren. Ik heb eigenlijk nooit storing meer sinds dien. Toch viel het mij op dat mijn tv tijdens het kijken nog wel eens een bit foutcorrectie(BER) toepast. echter heel wisselend en niet op alle zenders. Ook heb ik aardig wat correctables en uncorrectables in mijn DOCSIS status. Ik heb een Cisco EPC3925 modem.
Op internet lees ik dat er dan waarschijnlijk toch nog ergens een instraling is. Omdat ik geld uitgegeven heb aan nieuwe kabels en pluggen word ik toch een beetje een pietje precies. Ik wil het hele systeem "dicht"hebben. Niet zo gek toch?:rolleyes: Nu las ik dat de oude TRAS1000 en de UMU-01 (deze gebruik ik) eigenlijk niet 100% afdoende zijn tegen 4G straling. De DIO-01 en de UMU 1006 zouden dat wel zijn.
Ik Ziggo bellen en het verhaal uitgelegd. De beste mevrouw van de helpdesk vond mijn "storing"natuurlijk niet erg genoeg en na veel aandringen wilde zij alleen de UMU-1006 opsturen. Want aan het AOP knooien dat mocht niet:shock: Heel vreemd want de TRAS heb ik ook gemonteerd omdat die in mijn pakket zat destijds, maargoed. Nu kreeg ik met de post ipv van de UMU-1006 een SQ601. Sinds ik deze op de TRAS heb aangesloten viel mij op dat de bitfoutcorrectie (BER) nu opeens op alle zenders aanwezig is:shock: Het signaal is dus minder geworden. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is. En klopt het dat de TRAS 1000 niet meer 100% voldoet aan de huidige norm? Is het uberhaupt mogelijk om een BER van 0 te houden? en 0 (un)correctables ??
Toch uiteindelijk meer vragen dan ik dacht
yeah:
Met vriendelijke groet en bvd,
Mark
Ik heb een vraag zoals het onderwerp al aangeeft.
Even wat achtergrondinformatie:
Ik heb een paar maand geleden net als zoveel mensen mijn kabels en connectoren vervangen voor goede tegen 4G afgeschermde exemplaren. Ik heb eigenlijk nooit storing meer sinds dien. Toch viel het mij op dat mijn tv tijdens het kijken nog wel eens een bit foutcorrectie(BER) toepast. echter heel wisselend en niet op alle zenders. Ook heb ik aardig wat correctables en uncorrectables in mijn DOCSIS status. Ik heb een Cisco EPC3925 modem.
Op internet lees ik dat er dan waarschijnlijk toch nog ergens een instraling is. Omdat ik geld uitgegeven heb aan nieuwe kabels en pluggen word ik toch een beetje een pietje precies. Ik wil het hele systeem "dicht"hebben. Niet zo gek toch?:rolleyes: Nu las ik dat de oude TRAS1000 en de UMU-01 (deze gebruik ik) eigenlijk niet 100% afdoende zijn tegen 4G straling. De DIO-01 en de UMU 1006 zouden dat wel zijn.
Ik Ziggo bellen en het verhaal uitgelegd. De beste mevrouw van de helpdesk vond mijn "storing"natuurlijk niet erg genoeg en na veel aandringen wilde zij alleen de UMU-1006 opsturen. Want aan het AOP knooien dat mocht niet:shock: Heel vreemd want de TRAS heb ik ook gemonteerd omdat die in mijn pakket zat destijds, maargoed. Nu kreeg ik met de post ipv van de UMU-1006 een SQ601. Sinds ik deze op de TRAS heb aangesloten viel mij op dat de bitfoutcorrectie (BER) nu opeens op alle zenders aanwezig is:shock: Het signaal is dus minder geworden. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is. En klopt het dat de TRAS 1000 niet meer 100% voldoet aan de huidige norm? Is het uberhaupt mogelijk om een BER van 0 te houden? en 0 (un)correctables ??
Toch uiteindelijk meer vragen dan ik dacht
yeah:Met vriendelijke groet en bvd,
Mark