• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verschil tussen 2.4 en 5 gigahertz is gigantisch

Berichten
852
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik lees hier veel dat er mensen zijn die problemen hebben met de snelheid van het draadloze netwerk. Ik ben eens op mijn Galaxy S4 gaan kijken wat de verbindings snelheid is van 2.4 en 5 gigahertz. Het verschil is ggigantisch. Op 2.4 Gigahertz heb ik een verbindings snelheid van 65mb/s en op de 5 Gigahertz band 433mb/s. Het loont de moeite om als je meer draadloze snelheid wilt over te stappen naar een router met N & AC. Zelfs op mijn S4 haal ik de volledige 120mb snelheid.
 

Bijlagen

  • 2014-09-10%2009.17.24.png
    2014-09-10%2009.17.24.png
    206,2 KB · Weergaven: 203
  • 2014-09-10%2009.18.05.png
    2014-09-10%2009.18.05.png
    209,3 KB · Weergaven: 195
Klopt dat is hier inderdaad ook.

2,4 GHz op iPad = 75 MB
5 GHz op iPad is netjes 120.

Probleem is alleen dat 5 GHz moeilijker door muren etc komt
 
@dave, kan ik dan me modem gewoon op 5 GHZ zetten? de gewone technicolor van upc zonder router of e.d.
 
rcs zei:
@dave, kan ik dan me modem gewoon op 5 GHZ zetten? de gewone technicolor van upc zonder router of e.d.

Dat kan, maar er zijn ook apparaten die 5Ghz niet ondersteunen en bij de Technicolor is het 2,4Ghz of 5Ghz en niet beide, deze functie heeft de Horizon alleen.
 
Ik heb het Technicolor TC7200 modem die ik in Bridge mode heb staan met de Asus RT-AC66U Dual-band Wireless-AC1750.router. Werkt super. Sinds ik alles op 5 gigahertz heb staan haal ik op alle devices mijn snelheid. De Technicolor kan niet simultaan draaien op 2.4 en op 5 gigahertz. Daarom heb ik een goede router gekocht.
 
wappie zei:
Ik heb het Technicolor TC7200 modem die ik in Bridge mode heb staan met de Asus RT-AC66U Dual-band Wireless-AC1750 router. Werkt super

Dat is natuurlijk de beste oplossing, maar niet iedereen wil voor iets beter WiFi 130 euro uitgeven.
 
Klopt, de Technocolor en ubee modem kunnen maar 1 band tegelijk aan.

Bridge mod met eigen router is de beste oplossing
 
Dave670 zei:
Bridge mod met eigen router is de beste oplossing

Inderdaad òf een router gewoon als accesspoint instellen. Het enige wat mij nu nog verbaast, is dat Wappie daar nu pas achterkomt. Heb nu sinds ongeveer een jaar een AC-router en wil eigenlijk niet meer anders. Draadloos altijd de maximale snelheid (abonnement) en overzetten van bestanden van de laptop naar de PC of de thuisserver gaat met 46 à 47MB/s. Circa 85% van de helft van 867Mb/s wat maximaal haalbaar is met 2 antennes. Ja de helft... want WiFi is half-duplex hè. Theoretisch maximaal 433Mb/s 'heen' en theoretisch maximaal 433Mb/s 'terug' met 2 antennes in de laptop. Nu nog de nieuwe iPhone en het 802.11AC-protocol zal nog vaker gebruikt worden.
 
Ik heb op de wifi een ipad2 + 3 en een iphone4 en een apple tv 3 en een philips 49PUS7809.
zouden deze allemaal op de 5 GHZ band kunnen via de technicolor, excuus, weet er weinig van, ben begonnen met schrijven d.m.v. een pen die je nog in de inkt moest dopen. ;D
 
5 GHz Wi-Fi ondersteuning (gezocht op internet):
iPad 2, iPad 3 - Ja
iPhone 4 - Nee
Apple Tv 3 - Ja
Philips 49PUS7809 - Nee
 
Terug
Bovenaan