Verschil in snelheden abonnement

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroenvanarkel

Forum Gebruiker
Berichten
167
Hallo, misschien is dit al tig keer voorbij gekomen, maar misschien ben ik niet goed genoeg om een goede query te bouwen om de juiste topics te vinden.

Als ex KPN gebruiker kon ik bij de verhuizing niet verder met KPN. Geen adsl, vdsl, isdn, of glas. Dus na 21 jaar internet van de KPN en een verhuizing volledig over naar Ziggo. Ik nam al Tv af en nu dus voor minder geld totaal, telefonie, tv en internet. En dan ook nog 120mbit. Wow dacht ik. De man van Ziggo kwam langs, om gratis alles te installeren. Omdat het gratis was, dacht ik, dan kan,er geen gezeik komen als iets niet functioneert. Immers de gecertificeerde monteur met ziggo apparatuur kwam en sloot aan dus, zou een WO gecertificeerde Internet professional die al 21 jaar internet, isdn heeft geïntroduceerd, en bij de oprichting van WorldAccess betrokken was geen buil aan vallen zou ik zeggen.

Te voilà, alle lampjes branden en ok waardeloze Wifi dekking maar toch internet, briljante digitale tv en radio en telefonie.

Echter het internet, tja, niet veel beter dan vdsl. Daar betaalde ik voor 8 up en 80 down 55 euro voor en kreeg 1 up en 28 down.

Maar bij ziggo, zou dat anders zijn. Ok overboeking in de gedachte genomen, ging ik ervan uit dat van de 120mbit er 80 over zou blijven. En met de nog komende snelheids verhoging dacht ik 150 wordt 100. En dat is dus altijd beter dan KPN.

Echter de wifi is *** met Cisco en met diverse homeplugs van Devolo en netgear rand extremers kunnen we onze buren wegdrukkend internetten draadloos.

Echter de download snelheden vond ik nog steeds tergend langzaam of in ieder geval de response tijden en de download.

Dus alle antivirus meuk uit. Firewall allemaal uitgeschakeld, en geen enkele services aan die verstorend kan zijn en dan met 3 verschillende pc's los van elkaar en nooit tegelijkertijd gedeeld aan rechtstreeks op de,Cisco van Ziggo met een kabel rechtstreeks.

Dus de meest korte, en kaalste rechtstreekse verbinding die je maar als klant kunt gebruiken,en wat schets de verbazing?

Nooit meer dan 65mbit down en tussen de 7 A 9,7mbit up. Bij de ziggo speed test, wat ik ook doe. En allemaal bedraad en geen wifi!

Ga ik testen bij upc of nuria dan kom ik wel op 120 of bij down en 9 up. Echter speedtest en de speedtest van ziggo zijn of alle twee in de war of wat.

Welke moet ik nu geloven, en wat mag ik redelijkerwijze verwachten met overboeking rechtstreeks op de router met mijn synology als ik een snelle download provider heb, Be it een webserver, goede torent file of nieuwserver of wat dan ook.

Wie kan mij een thread leveren of een voor mij acceptabel antwoord. Want ik heb geen zin in een helpdeskmedewerker die mij van alles wil laten doen, waar ik waarschijnlijk meer praktijk ervaring mee heb, als gebruiker, maar ook in mijn dagelijks leven werkend bij een beheer club van het grootste full service bureau van Nederland. Of een van de grootste ;):schater:

Alvast bedankt, en excuses voor het nog niet voorstellen op,dit forum.

Jeroen, alias Duckie
 

DirkLui

Forum Gebruiker
Berichten
738
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Wie kan mij een thread leveren of een voor mij acceptabel antwoord. Want ik heb geen zin in een helpdeskmedewerker die mij van alles wil laten doen, waar ik waarschijnlijk meer praktijk ervaring mee heb, als gebruiker, maar ook in mijn dagelijks leven werkend bij een beheer club van het grootste full service bureau van Nederland. Of een van de grootste ;):schater:

Alvast bedankt, en excuses voor het nog niet voorstellen op,dit forum.

Jeroen, alias Duckie
Toch zou het wel eens slim kunnen zijn om eerst Ziggo te bellen. Want soms kunnen zij in je modem kijken (of dat laten ze je zelf doen) om bijvoorbeeld signaal waarden uit te lezen. Want misschien is er wel gewoon iets niet in orde.
En soms vragen helpdeskmedewerkers of je iets wil doen want als je niets doet, zal er ook niets opgelost worden.
 
Topicstarter
Topicstarter
J

Jeroenvanarkel

Forum Gebruiker
Berichten
167
Eens, maar ik wil geen elle lange discussies met medewerkers over de basale dingen als kabeltjes, software ed. Als ik met meer dan vijf systemen met verschillende OSen alleen bij speedtest en bij Ziggo speedtest maar 60mbit krijg en bij upc, nuria ed snellere verbindingen dan klopt er iets niet aan de leverende zijde. En dat heeft niets met kabels, router thuis, of software te maken.

Ceterus Paribus heet dat geloof ik. Er moet toch een plausibel antwoord zijn waarom je op je 'eigen' ziggo netwerk lagere snelheden krijgt dan daar buiten. En is het wel zo dat het dan 60mbit is of...

En natuurlijk heb ik gebeld met de helpdesk, maar die kwamen uiteraard met de kabeltjes retoriek en daar zit dit probleem, welke andere blijkbaar ook ervaren in andere verzamel topics, ook. Het gaat dus om een blijkbaar goede configuratie die bij de gebruiker in orde is maar gecapt lijkt bij het eigen netwerk en dan vooral in speedtest, maar misschien ook in gebruik.

En ja als ex service desk medewerker weet ik wat je bedoeld.
 

fouter

Forum Gebruiker
Berichten
3
Op de speedtest van UPC test je toch gewoon de snelheid van je eigen verbinding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan