• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verschil HD via kabel - sateliet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter cowboy
  • Startdatum Startdatum
C

cowboy

Hallo weet iemand misschien wat beter is kijken in HD met schotel of via kabel.
 
Via de schotel kun je simpelweg veel meer HD zenders ontvangen met tevens lagere maandlasten (velen zijn zelfs gratis te ontvangen).
Een tweede voordeel is de vrije hardwarekeuze die je met een schotel hebt, zodat je niet afhankelijk bent van de nukken van UPC die het niet eens mogelijk maken om bijv. zenders in je eigen volgorde te zetten. Iedere huis/tuin/keuken satelliet ontvanger kan dat wel.
On demand diensten daarentegen heb je niet via de schotel.

Wat betreft beeldkwaliteit; voorheen met de SD kanalen leverde de kabel duidelijk het beste beeld maar tegenwoordig met mpeg4 HDTV zijn de verschillen marginaal.
 
Het ligt eraan wat je wensen zijn. Als je zoveel mogelijk HD zenders tegen een zo laag mogelijke prijs wilt dan is de satelliet waarschijnlijk de beste keuze. Over de beeldkwaliteit zijn de meningen verdeeld. De HD-zenders verzorgd door Canal Digitaal worden dmv variabele bitrate doorgegeven (gemiddeld 6,5 MB/sec). Via UPC is dit statisch en ik dacht zo tussen de 12 en 14 MB/sec. Bij UPC is het SD aanbod kwalitatief gezien wel beduidend beter. Je hebt de box in bruikleen (dus geen kosten als die kapot gaat) en een VOD aanbod (ook gedeeltelijk in HD tegenwoordig).

Er is hier ook al een topic over: https://ziggoforum.nl/topics/23623/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan