• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verplichte wijziging gebruikersnaam voor bijna 200.000 Ziggo-klanten

Berichten
1.708
Internet
  1. KPN
  2. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Vanwege de fusie van de twee kabelaars Ziggo en UPC moeten bijna 200.000 klanten van Ziggo hun account bij de dienstverlener van een nieuwe gebruikersnaam voorzien.

Dat bevestigt een woordvoerder van Ziggo tegenover NU.nl naar aanleiding van berichtgeving door Tweakers.

Het gaat om Ziggo-klanten die een gebruikersnaam hebben die ook al voorkomt in het klantenbestand van UPC.

Het bedrijf spreekt op een pagina met veelgestelde vragen nog altijd van "een kleine groep' klanten, maar dit aantal blijkt dus fors groter te zijn.

De grote overlap volgt uit de manier waarop Ziggo gebruikersnamen voor klanten genereert. Die worden afgeleid van hun achternaam en initialen. Bovendien is bij de fusie het klantenbestand van Ziggo ook met verschillende internationale databases van UPC samengevoegd, waardoor de kans op dubbele gebruikersnamen groter werd.

Waarschuwing bij inloggen

Ziggo-klanten die een dubbele gebruikersnaam hebben, krijgen daarover een waarschuwing wanneer zij op de Mijn Ziggo-omgeving in proberen te loggen. Dat is pas weer mogelijk zodra zij een nieuwe, unieke gebruikersnaam hebben gekozen.

Ziggo en UPC voegden hun diensten vorige week definitief samen. Hoewel het moederbedrijf van UPC Ziggo overnam, wordt laatstgenoemde als merknaam gehandhaafd.

bron: https://www.nu.nl/internet/4034421/verplichte-wijziging-gebruikersnaam-bijna-200000-ziggo-klanten.html

lekker dan
 
Re: Verplichte wijziging gebruikersnaam voor bijna 200.000 Ziggo-klanten

Hoezo lekker dan? Je kan moeilijk twee klanten met dezelfde gebruikersnaam hebben. Dat is vragen om problemen en ook niet mogelijk. Je moet dan wat en zo is het toch een prima oplossing.
 
Beetje lastig, beslist niet meer. En hier kon/kan UPC of Ziggo toch echt niets aan doen. Het gaat nl. absoluut niet over je e-mailadres, dat zou pas echt vervelend zijn, maar alleen maar over je accountnaam voor Mijn UPC dat nu verandert is in Mijn Ziggo.

De e-mailadressen zelfdenaam @ upcmail.nl en zelfdenaam @ ziggo.nl bijten elkaar natuurlijk niet, want die zijn gewoon niet eender, zelfdenaam @ andereprofider kan immers ook zonder dat je het hoeft te weten.
Kortom, so what? Destijds toen je een naam moest kiezen had je ook kans dat je voorkeursnaam al bezet was.

Overigens, alleen maar een punt veranderen in bij voorbeeld een streepje of een underscore of deze toevoegen volstaat heel vaak al, mocht je je hechten aan je naam
 
Terug
Bovenaan