• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Veronica blokkerig beeld

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Eckat
  • Startdatum Startdatum
E

Eckat

Ik heb de laatste paar dagen blokkerig beeld op Veronica. Heeft het daarvoor gewoon goed gedaan en er is iets veranderd in mijn kabels ofzo. Alle andere zenders hebben er geen last van.
De horizon box maakt ook klikkende geluiden als hij op Veronica staat.
Is hier een oplossing voor?
 
dat ligt vrijwel zeker aan aop/kabels.
horizon is sowieso gevoeliger voor dit soort storingen.
 
Zou ik dan niet op meer kanalen dan alleen Veronica last ervan hebben?
 
kerby zei:
dat ligt vrijwel zeker aan aop/kabels.
horizon is sowieso gevoeliger voor dit soort storingen.

Denk idd dat de kabels toe aan vervanging zijn.. hier nergens last van bij het kijken van veronica..
 
Eckat zei:
Zou ik dan niet op meer kanalen dan alleen Veronica last ervan hebben?

Dan zou je ook "storing" kunnen hebben op de volgende zenders:

7-11-2012 19-00-54.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ervaar sinds een a twee dagen ook blokkering beeld op Veronica.

De horizonbox is aangesloten door een monteur en zit met een fonkelnieuwe kabel aangesloten. Daar ligt het absoluut niet aan. Sinds de firmware update heb ik dit probleem, ik vermoed een verband, maar meer dan een vermoeden is het niet.
 
Monsieur Magnifique zei:
De horizonbox is aangesloten door een monteur en zit met een fonkelnieuwe kabel aangesloten.
heb je een pica van je wcd en/of aop?
 
Ik heb ook in postcode 1445 last van storing op Veronica en Fox life. Dit was voor de update niet het geval.

Kabels zijn recent vervangen.
Zo is hier ook bij plaatsing HB / signaal problemen, pas geleden nog meerdere malen de kabels door een upc monteur & buiten monteur doorgemeten.

Het hoeft dus niet altijd aan de kabels te liggen.

Waar het wel aan ligt weet ik niet. Het valt me wel op dat de een er wel last van heeft en de ander niet.
 
AOP heeft de monteur met een las verbonden met een coaxkabel naar een splitter. vandaar een kabel van ca 2 m naar de HB en een kabel naar een analoge tv aansluiting.

Monteur vertelde mij dat in Haarlem, waar ik woon, de centrale opgewaardeerd moet worden door UPC en dat dit op de planning staat. Dit heeft volgens hem tot gevolg dat de signaal sterkte hier erg slecht is. De zenders in de hogere frequenties kunnen daardoor blokkerig worden.
 
Lijkt toch de kabel te zijn geweest. Beetje rommelen eraan geeft opeens goed beeld ::)
 
Terug
Bovenaan