• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vernieuwen apparatuur en bedrading heeft niet geholpen blokjes op HD zenders

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Eklie
  • Startdatum Startdatum
E

Eklie

Toch kunnen goede en nieuwe materialen niet alles oplossen.

Geruime tijd, ettelijke maanden nu heb ik last van blokjes op de HD kanalen. Daarom heb ik de installatie vernieuwd met een antenne versterker, nieuwe kabel en connectoren. Dit hielp niet.

Ik heb een nieuwe AOP, daarachter een antenne versterker van de UPC winkel, met op uitgang 1 het modem. Uitgang 2 en 3 (of 4) de kabel naar de huiskamer en bovenverdieping, welke nieuw is en nieuwe Hirschmann full metall connectoren heeft.

Ongeveer 2 maanden geleden is deze installatie doorgemeten en goedgekeurd. De installatie heeft een uitstekend signaal niveau op de stekker van de mediabox.
Daarom is de mediabox vervangen (hij lag al wel een tijdje in de auto van de monteur).
Echter op alle HD kanalen blijft de kwaliteit slecht. Ik kijk nu alleen nog normaal digitaal.

Heb de afgelopen week verschillende malen de klantenservice gebeld, maar het is iedere keer erg druk.

Wat zou nu nog de oorzaak kunnen zijn? Een niet goed werkende vervangen mediabox?

Met vriendelijke groet,

Eklie
 
kan altijd aan de box liggen, of de bekabeling, lastig te zeggen.
Probeer eens met een lange kabel direct op het AOP aan te sluiten, heb je dan nogsteeds blokjes?
Dan ligt het aan je bekabeling.

Maar als je storing ondervindt, laat gewoon een monteur komen!
Zijn het alle HD kanalen of een selectie daarvan, zo ja, welke zenders precies?
 
De monteur is reeds geweest en vond dat de installatie goed aangelegd was. Het signaal niveau was erg goed ( op de box aansluiting ) en de mediabox is toen vervangen, zijnde overtuigd dat de box de oorzaak moest zijn, omdat het overige goed was.

Ja op alle HD kanalen.
 
Het kan natuurlijk ook gewoon aan UPC liggen; al zullen ze dat zo lang mogelijk in alle toonaarden ontkennen
 
Hij heeft het signaalniveau gemeten, maar waarschijnlijk niet de "digitale inhoud" van het signaal.
Als je storing op bepaalde zenders hebt dan kan de monteur zoeken in welke transportstream (frequentie) de storing zit en zo gericht gaan zoeken naar de storingsfactor, en deze oplossen uiteraard.
Zo kan ook nagegaan worden of het aan de box, de bekabeling of zelfs UPC ligt.

Vraag dus de volgende keer aan de monteur of hij een mer/ber meting wil doen op de transportstream van die zenders met storing.

Dit is trouwens iets voor de "gevorderde" monteur, ik bedoel, niet alle monteurs weten hoe deze meting werkt.
 
Wat gebeurd er als je die antenne versterker er tussenuit haalt?
 
Duurde ff, ik was ziek.

De antenneversterker heb ik juist gekocht vanwege het probleem op de hd zenders. Boven in de slaapkamer heb ik overigens een kleine mediabox, die beter werkt op de hd zenders. Alleen deze geeft bij Ned1 HD en Ned2 HD aan dat de signaalkabels niet goed zijn aangesloten. Alleen op 1 en 2 HD dus.

Op zich zou je kunnen concluderen dat het signaal voor wat betreft de HD zenders wel goed moet zijn.
 
Probeer de mediabox van boven eens beneden neer te zetten en kijk dan eens.
Als dan de HD zenders goed zijn, ligt het waarschijnlijk aan de box. Zo niet dan zit er toch iets in de bekabeling niet goed.
 
al eens op kanaal 999 gezet en getest?
Bij mij was het af en toe,
achteraf bleek het buiten in de kast te zitten. Daar was alles door vocht geoxideerd. Nadat ze componenten hadden vervangen en nieuwe sekkes in de kast was het eindelijk opgelost.
Anders ff een UPC medewerker hier op het forum een prive ,mailtje sturen. Krijgt meestal binnen een week antwoord en heeft dan al vaak van te voren getest op afstand. Goeie service van die mannen.
 
Eklie zei:
Duurde ff, ik was ziek.

De antenneversterker heb ik juist gekocht vanwege het probleem op de hd zenders.

Je schreef dat je én nieuwe kabels hebt aangeschaft, én een nieuwe antenneversterker. Heb je ook getest zonder de versterker, maar mét nieuwe kabels? ;)
 
Terug
Bovenaan