• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verlopen certificaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Briolet

Forum Gebruiker
Berichten
4.355
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik wilde net een mail versturen zoals ik zo vaak doe, maar ik krijg nu de volgende error:

Verlopencertificaat_zps323177eb.png


Het certificaat dat Ziggo voor een beveiligde verbinding gebruikt is afgelopen nacht verlopen en blijkbaar gebruiken ze het nog steeds. Ik kan de settings natuurlijk overrulen en toestemming geven een verlopen certificaat te gebruiken, maar dat kan nooit de bedoeling zijn.

Volgens mij zullen er vanaf vandaag veel meer hier tegen aan lopen.
 
Ik had van het weekend een soortgelijke melding op mijn iPad. Na wegklikken niet meer gezien.
 
Ik kan hier ook links boven het kruisje aanvinken en dan verbind kiezen. Dan krijg ik ook geen klachten meer. Maar het kan nooit de bedoeling zijn om verlopen certificaten te gebruiken. Ziggo had al weken voor het verlopen op een nieuw certificaat moeten overstappen. Als dat van dezelfde root authory was, had ik nooit een foutmelding gehad.

In het ergste geval had ik de melding gekregen dat het nieuwe certificaat onbekend is als de root niet op mijn computer bekend was. Maar een verlopen certificaat gebruiken is gewoon niet professioneel.
 
Ik had het niet op een windows 7 machine die met een ander casema-adres mail ophaalt trouwens.
 
Dat certificaat wordt alleen gebruikt bij een beveiligde verbinding via poort 587. De meeste mensen zullen hun Ziggo mail via een onbeveiligde verbinding over poort 25 versturen. Dan speelt dat probleem niet. Maar mensen die via hun smartphone of laptop van buiten Ziggo's netwerk een mailtje via Ziggo's mailserver willen versturen zullen dat ook via poort 587 willen doen.

Gelukkig heb ik ook nog een G-Mail account dat ook over een beveiligde verbinding via poort 587 loopt. Dus vandaag mijn uitgaande mail maar via de G-Mail server. :wink:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blijkbaar hebben ze bij Ziggo het probleem ook ontdekt. In elk geval kan ik nu mijn mail weer via Ziggo versturen.
 
Ik krijg nu weer een melding op mijn iPad.
Het certificaat is nu geldig tot 2016 maar krijg als melding "niet vertrouwd". Het gaat over de smtp server.
Ik verbind inderdaad via SSL maar dan poort 995.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan