• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verificatiefout

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

fallerbrug

Heb periodiek problemen met wifiverbinding voor mijn laptop (HP), tablet (samsung) en smartphone (samsung). Alle apparatuur, ook de router (sitcom N300) is minder dan 6 maanden oud. Na enkele dagen feilloos werkend via wifi, valt plotseling de verbinding bij alle apparaten weg. Ik krijg dan de melding dat er een verificatiefout is opgetreden. Na resetten van de router en het modem (cisco) werkt het meestal weer een aantal dagen. Overigens gaat dat in het begin niet van harte, zonder aanwijsbare oorzaak is er plots weer verbinding. Dit herhaalt zich steeds na een aantal dagen. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
 
Valt je modem ook geheel weg? Dit kun je herkennen aan de lampjes op de modem, dat er op dat moment minder branden dan normaal.
Als je middels PB je postcode+huisnummer wil ik wel kijken of ik een oorzaak kan vinden.
 
Valt je modem ook geheel weg? Dit kun je herkennen aan de lampjes op de modem, dat er op dat moment minder branden dan normaal.
Als je middels PB je postcode+huisnummer wil ik wel kijken of ik een oorzaak kan vinden.

Is mij niet opgevallen, het wifi-signaal is volop aanwezig als het probleem zich voordoet. Het bedraad internet werkt dan overigens probleemloos.

5481EE, 141
 
Vandaag viel wifi wederom weg, melding: buiten bereik. De router stond gewoon aan en de lampjes die normaal branden, branden nu ook. Na reset van de router was er weer verbinding. Ik begin de router ter verdenken van de problemen.
 
verificatie probleem

Hier precies hetzelfde probleem. Wifi werkt over het algemeen. En dan krijg ik (vaak 's avonds) connectie problemen (verificatiefout opgetreden). Meestal na het uit en aanzetten werkt het weer, al gaat het niet van harte. Of gewoon de volgende dag zonder dat ik iets aan mijn configuratie heb verandert! Behoorlijk vervelend, want het gebeurt uiteraard altijd als het niet uitkomt.
Heb jij al een oplossing?
 
Als aan/uit zetten helpt, kan het ook aan de gebruikte kanalen liggen. Na een herstart begint de Wifi eerst weer bij zijn default kanaal.
 
Inmiddels is een monteur van Ziggo geweest, het probleem zit in het steeds groter wordend aantal draadloze netwerken, hierdoor worden de beschikbare kanalen overbelast en kan het gebeuren dat je eigen router wordt weggedrukt. De monteur heeft gemeten op welke kanaal de minste gebruikers zaten en dat kanaal ingesteld. Ergo: dit probleem is niet op te lossen, het gewoonweg te druk met al die draadloze netwerken. Als jouw apparatuur geschikt is voor 4 Ghz, (Standaard is 2,3 Ghz) dan kun je met een geschikte router hiertoe overschakelen. Dat zou voorlopig de oplossing moeten zijn.
Groeten.
 
Of nog preciezer:

2,412 GHz - 2,417 GHz .... en dan steeds in stapjes van 5 MHz omhoog.
En als je dan bedenkt dat de gebruikte bandbreedte binnen een kanaal 20 MHz breed is, zie je al dat opvolgende kanalen elkaar storen en er eigenlijk maar ruimte is voor 4 kanalen in deze band.

Bij de nieuwere 5 GHz band gaan de gebruik kanalen wel steeds in sprongen van 20 MHz omhoog.

Alleen weer jammer dat Ziggo bij zijn hotspots, de gebruiker verplicht zijn router op 2,4 GHz in te stellen. :cry:

Bron: Wikepedia
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan