• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

verhuizing met chelloo

  • Onderwerp starter Onderwerp starter M.magnum
  • Startdatum Startdatum
M

M.magnum

ik wilde ff weten hoe het zat met een verhuizing bij chello.
als je gaat verhuizen kan je je modem dan weer gewoon daar bij de kabel aansluiting gewoon derin doen of moet je daar eerst de chello helpdesk bellen enz?

mzzl
 
eerst bellen naar de ALGEMENE helpdesk, zij kunnen voor verhuizingen zorgen. dit moet gemeld worden anders zal chello niet werken.
 
Hmz.

Sorry hoor, maar klopt niet helemaal wat er nu verteld wordt.

Weet het uit ervaring namelijk.

Ben verhuisd, kabelmodem ZELF meegenomen en aangesloten.
Alles werkte perfect.
De helpdesk was er overigens van overtuigd dat Chello niet zou werken bij mij.
Had er een wedje op af moeten sluiten.

Koste daarna een hoop tijd om de Chello HelpDesk op de hoogte te brengen dat er GEEN monteur hoefde langs te komen, immers, het werkte al.

Nog even iets van belang:
De regio waar ik in verhuisde is gelijk gebleven, dus Chello supported.
Zou wel checken of dat ook in jouw geval zo is, anders werkt het inderdaad NIET.
 
vreemd, normaal wordt het toch niet gepikt, geloof iets met de DHCP server dat zulke dingen tegenging.

statisch ip misschien?
 
Hmz.

Blijkbaar gaat de DHCP dit dus niet tegen.

Betrof tevens nog een aanmelding van een andere MAC, aangezien ik een ander netwerk kaart gebruikte.
Zonder tussenkomst van de HelpDesk dus.

Vijf minuten werk, om het draaiende te krijgen.

Kleine notitie:
De HelpDesk heeft liever dat een 'technisch' iemand de aansluiting verzorgd, aangezien er dan wel ondersteuning kan plaats vinden bij storingen.
Dit om 'gepruts' van computer leken tegen te gaan.

Aangezien ikzelf niet onder de laatste categorie val, is er uiteindelijk besloten geen monteur langs te sturen (voor een koppie koffie).
 
Ja inderdaad.. ik heb tot nu toe ook alleen maar gehoord dat het wel gelukt is.
Ik zou voor de zekerheid ook maar nooit bellen naar de helpdesk... eigenlijk is dat de gouden regel... bel je de helpdesk, ben je de lul.
tuut tuut tuut tuut
 
Hmz.

Bellen naar de HelpDesk, is zonde van de centen.

Behalve als je op je werk kan bellen.
 
Tja nu is het gratisch... Maar inderdaad, op mijn werk heb ik een handfree telefoon, en dat wacht heel prettig
 
Als je het recht op ondersteuning van de helpdesk wilt behouden en in aanmerkig wil komen voor het garantieplan, bij een eventuele storing, dien je een verhuizing van chello altijd uit te laten voeren door een monteur. Als er bij de klantgegevens van 'BuzzOff' genoteerd staat dat hij zelf de aansluiting op zijn nieuwe adres heeft verzorgd, dan kan hij een vergoeding wel vergeten (mits de UPC medewerkers oplettend zijn (-; ). Ik zou het zekere voor het onzekere kiezen........
 
Terug
Bovenaan