Binnenkort verhuizen wij van Brabant naar Groningen. Helaas kunnen wij bij onze huidige internetprovider niet blijven want:
Omdat in ons nieuwe dorp de afstand tot de naastliggende centrale te groot is kunnen gewone aanbieders maar en maximale snelheid van 2Mbit aanbieden. Zo goed als niks dus.
Glasvezel loopt wel door de hoofdstraat van een industrieterrein naar en ander, maar de woonwijken zijn niet aangesloten.
Ziggo is dus in feite monopolist in dit dorp en de enige keuze die wij kunnen maken.
Wij willen graag direct op de dag na de sleuteloverdracht kunnen internetten en telefoneren en hebben dus ruim op tijd via de telefoon Ziggo "Alles-in-1 Basis" plus "Volop telefoneren altijd" besteld.
Het leek alles prima, de medewerkster schreef keurig op dat het adres van leverin in Groningen zal zijn en het afwijkend postadres (voor de brief en het pakket met router enz.) tot het datum van levering in Noord-Brabant is. Het was heel duidelijk afgesproken dat dus de bevestiging van de opdracht en alle verdere post tot de dag van levering naar het adres in Noord-Brabant gestuurd zou worden.
Maar...... Nee dus!!!
Enkele dagen daarna kregen wij een telefoontje van de huidige bewoners van ons huis dat daar post voor ons was van Ziggo. Wij adviseerden de post terug te sturen naar Ziggo met de opmerking:
alstublieft naar het juiste postadres "xxxxx in Noord-Brabant" sturen.
Daarna gebeurde niks meer.
Een week later belden wij (uiteraard kan dat dan alleen maar via en peperdure 0900-nummer want der terugbelservice kan niet doorverbinden naar de hier nodige afdelingen) en moesten horen, dat zij zogenoemd geen 2 verschillenden adressen kunnen handhaven (was tijdens de bestelprocedure wel toegezegd door Ziggo!). Wat met de teruggestuurde brief was gebeurd was niet te achterhalten :cry:
"De brief" zou dus binnen enkele dagen opnieuw worden verzonden, en dan wél naar het leveradres, waar vandaag de dag dus nog andere mensen wonen. Met die hebben wij uiteraard afgesproken dat zij deze keer de brief houden....
Er gebeurde 14 dagen lang ...... :roll: ...... WEER NIKS.
Vandaag opnieuw gebeld (weer het peperdure 0900-nummer), kostbare (in dubbele zin) minuten zitten luisteren naar muziek, die je nooit vrijwillig zal beluisteren, daarna doorverbonden van klantenservice naar bestelservice naar administratie, uiteindelijk een dame aan de lijn die moeit had met verstaan en praten van de Nederlandse taal (wat het hele verhaal nog ingewikkelder maakte). Die vertelde: Nee, "de brief" is nog niet verzonden, ze heeft ook geen enkel idee wanneer dat zal gebeuren. En het pakket wordt pas verzonden :rolleyes: op de dag van levering (haha! dit is een vrijdag). Betekend dat wij dus pas vanaf de volgende maandag de boel aan kunnen sluiten en het hele weekend zonder internet en telefoon zitten...
Kan het echt zo moeilijk zijn, om een contract zo af te sluiten dat men vanaf het begin in zijn nieuwe huis Ziggo-internet en telefonie heeft
?
Wij zijn toch niet de enige Nederlanders die als nieuwe klanten van Ziggo direct na de sleuteloverdracht internet en telefoon willen gebruiken en tot dit moment op een andere locatie in een andere provincie wonen
Op het ogenblik vrezen wij het ergste. Namelijk dat het helemaal misloopt.
Verder snappen wij niet hoezo Ziggo niet in staat is om 2 aparte adressen te administreren: een voor de toekomstige plek van levering en een voor de correspondentie.
Niks is makkelijker als een klantendatabase zodanig te programmeren...
Trouwens, de nieuwe stroomleverancier heeft daar helemaal geen moeite mee. Keurig zijn de 2 adressen opgeslagen en keurig hebben wij de brief met de bevestiging van het contract ontvangen. Adreswijziging voor post kan na de verhuizing makkelijk via de log-in voor klanten.
En Ziggo?
Omdat in ons nieuwe dorp de afstand tot de naastliggende centrale te groot is kunnen gewone aanbieders maar en maximale snelheid van 2Mbit aanbieden. Zo goed als niks dus.
Glasvezel loopt wel door de hoofdstraat van een industrieterrein naar en ander, maar de woonwijken zijn niet aangesloten.
Ziggo is dus in feite monopolist in dit dorp en de enige keuze die wij kunnen maken.
Wij willen graag direct op de dag na de sleuteloverdracht kunnen internetten en telefoneren en hebben dus ruim op tijd via de telefoon Ziggo "Alles-in-1 Basis" plus "Volop telefoneren altijd" besteld.
Het leek alles prima, de medewerkster schreef keurig op dat het adres van leverin in Groningen zal zijn en het afwijkend postadres (voor de brief en het pakket met router enz.) tot het datum van levering in Noord-Brabant is. Het was heel duidelijk afgesproken dat dus de bevestiging van de opdracht en alle verdere post tot de dag van levering naar het adres in Noord-Brabant gestuurd zou worden.
Maar...... Nee dus!!!
Enkele dagen daarna kregen wij een telefoontje van de huidige bewoners van ons huis dat daar post voor ons was van Ziggo. Wij adviseerden de post terug te sturen naar Ziggo met de opmerking:
alstublieft naar het juiste postadres "xxxxx in Noord-Brabant" sturen.
Daarna gebeurde niks meer.
Een week later belden wij (uiteraard kan dat dan alleen maar via en peperdure 0900-nummer want der terugbelservice kan niet doorverbinden naar de hier nodige afdelingen) en moesten horen, dat zij zogenoemd geen 2 verschillenden adressen kunnen handhaven (was tijdens de bestelprocedure wel toegezegd door Ziggo!). Wat met de teruggestuurde brief was gebeurd was niet te achterhalten :cry:
"De brief" zou dus binnen enkele dagen opnieuw worden verzonden, en dan wél naar het leveradres, waar vandaag de dag dus nog andere mensen wonen. Met die hebben wij uiteraard afgesproken dat zij deze keer de brief houden....
Er gebeurde 14 dagen lang ...... :roll: ...... WEER NIKS.
Vandaag opnieuw gebeld (weer het peperdure 0900-nummer), kostbare (in dubbele zin) minuten zitten luisteren naar muziek, die je nooit vrijwillig zal beluisteren, daarna doorverbonden van klantenservice naar bestelservice naar administratie, uiteindelijk een dame aan de lijn die moeit had met verstaan en praten van de Nederlandse taal (wat het hele verhaal nog ingewikkelder maakte). Die vertelde: Nee, "de brief" is nog niet verzonden, ze heeft ook geen enkel idee wanneer dat zal gebeuren. En het pakket wordt pas verzonden :rolleyes: op de dag van levering (haha! dit is een vrijdag). Betekend dat wij dus pas vanaf de volgende maandag de boel aan kunnen sluiten en het hele weekend zonder internet en telefoon zitten...
Kan het echt zo moeilijk zijn, om een contract zo af te sluiten dat men vanaf het begin in zijn nieuwe huis Ziggo-internet en telefonie heeft

Wij zijn toch niet de enige Nederlanders die als nieuwe klanten van Ziggo direct na de sleuteloverdracht internet en telefoon willen gebruiken en tot dit moment op een andere locatie in een andere provincie wonen

Op het ogenblik vrezen wij het ergste. Namelijk dat het helemaal misloopt.
Verder snappen wij niet hoezo Ziggo niet in staat is om 2 aparte adressen te administreren: een voor de toekomstige plek van levering en een voor de correspondentie.
Niks is makkelijker als een klantendatabase zodanig te programmeren...
Trouwens, de nieuwe stroomleverancier heeft daar helemaal geen moeite mee. Keurig zijn de 2 adressen opgeslagen en keurig hebben wij de brief met de bevestiging van het contract ontvangen. Adreswijziging voor post kan na de verhuizing makkelijk via de log-in voor klanten.
En Ziggo?