• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verhuizen... en daarna... een slecht signaal

Berichten
107
Hallo allemaal

in mijn vorige huis zat de installatie in de meterkast als volgt (deze was zo door upc zelf aangelegd en werkte ook prima .

in meterkast UPC Aop,
vanuit hier een kabel met een QAMTEC splitter vanuit hier een kabel naar de modem en een naar een volgende QAMTEC splitter, en vanuit deze twee kabels naar twee tv's..

dit werkte allemaal prima, zonder signaal versterker..

toen ik ging dus verhuizen en keek ik in de meterkast..hier hing nog een oude versterker met een 3 tal snoeren, dus deze er zofieso tussenuit getrokken,

er zat een TRATEC AOP aan de muur met twee uitgangen (DATA en TV) , het signaal was ronduit slecht dus
UPC gebeld,deze stuurde een monteur, die de AOP verving door een standaard witte UPC AOP met een uitgang, daarop had deze monteur de TV kabel aangesloten en had ik dus (nog steeds vrij slechte) tv ontvangst , hij had ook een directe kabel (groen) geprobeerd van AOP naar TV , dit was niet veel beter maar volgens hem het maximale van analoog.

en hij ging weg..

toen wilde ik even iemand bellen,maar je raad het al...geen telefoon en geen internet,
toen ik dus in de meterkast keek dacht ik nogal logisch als meneer monteur alleen maar de tv aansluit,

dus ik weer aan de slag en de situatie hetzelfde maken als in mijn oude huis (met de twee splitters) gevolg :
ontzettend slechte tv ontvangst beneden, digitale tv boven alleen maar blokjes in beeld , en een superslechte internet verbinding..

dit werkte dus niet..

toen heb ik een SWAIGER 12db 4 poorts retourgeschikte splitter gekocht en hierop alles aangesloten,
alles werkt nu wel weer , echter nog steeds niet naar tevredenheid,

(modem signalen ---

Downstream
Freq/Power: 330.750 MHz -10 dBmV
Signal to Noise Ratio: 34 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 25.450 MHz 55 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16

--

hij komt dus ook niet hoger dan -10DB

het vreemde is , bij speed test loopt het de ene keer redelijk snel (+-23 MBPS) daarna valt hij soms terug naar 5-9 ..

ik heb zelf het idee dat het ligt aan te weinig, of te slecht signaal,

er zijn overal in huis nieuwe draden getrokken ,denk dat het daar niet aan ligt, mede omdat als je een directe kabel tussen de tv en het AOP doet het signaal nog niet voldoende is (mijn mening) volgens de monteur komt er genoeg signaal binnen,echter toen ik vroeg naar het aantal db was het antwoord...voldoende... dus niet echt duidelijk

zou het werken indien ik een retourgeschikte antenneversterker koop en die voor de splitter hang? of verslikt het modem zich dan in het signaal? heb het met een oude versterker geprobeerd en zag geen verbetering in tv signaal en had dan totaal geen internet signaal (heb eerder het idee dat die oude versterker niet werkte)

HELP

ojwa

regio 7325
 
Goeie monteur geweest dus ! >:(

Downstream: -10 dBmV

Erg laag, daarom kan je nogal slecht beeld krijgen!

Upstream: 55 dBmV

Erg hoog, mocht het nog hoger komen vliegt alles eruit.

Conclussie het signaal is helemaal niet zo goed als de monteur heeft beweerd.

Met een versterker krijg je de downstream inderdaad omhoog. (Upstream kan dan ook omhoog gaan)

UPC moet een monteur sturen die het gewoon goed gaat zetten.
 
deze waardes zijn dus na het SWAIGER splitterblok,

ik zal ook eens proberen het modem direct aan de AOP te hangen om te zien wat de waardes dan zijn, alleen lukt dat vanavond niet meer..
 
SurfSmurf zei:
deze waardes zijn dus na het SWAIGER splitterblok,

ik zal ook eens proberen het modem direct aan de AOP te hangen om te zien wat de waardes dan zijn, alleen lukt dat vanavond niet meer..
Ja graag, die waardes zien we van morgen of elders van de week :)
 
Als er na de installatie van het nieuwe AOP door de monteur, met enkel analoge TV er op aangesloten, al een slecht signaal op de TV was, dan lijkt het er toch sterk op dat het binnenkomend signaal gewoon niet goed is.

Wanneer je dat vervolgens gaat versterken, versterk je dus ook het "slechte" in het signaal, met als gevolg dat ook je DTV en internet vol met storing komt te zitten.

Indien jouw verhaal klopt, had deze binnenmonteur gewoon een netwerkmonteur in moeten laten plannen, zodat die kan kijken waar het probleem nu exact vandaan komt.
 
nu direct van modem naar AOP

waardes..

Downstream
Freq/Power: 330.750 MHz -1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 35 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 25.450 MHz 53 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16

joepie de poepie ;(
 
nu de waardes met splitter er weer tussen :

Downstream
Freq/Power: 330.750 MHz -10 dBmV
Signal to Noise Ratio: 34 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 25.450 MHz 55 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16

speedtest komt bij beide situaties rond de 5mb (!) down...

vreemde is...

soms heb ik wel ineens tussen de 15 en 19 mb down..

met dezelfde signaalwaardes,.
 
Terug
Bovenaan