Hallo allemaal
in mijn vorige huis zat de installatie in de meterkast als volgt (deze was zo door upc zelf aangelegd en werkte ook prima .
in meterkast UPC Aop,
vanuit hier een kabel met een QAMTEC splitter vanuit hier een kabel naar de modem en een naar een volgende QAMTEC splitter, en vanuit deze twee kabels naar twee tv's..
dit werkte allemaal prima, zonder signaal versterker..
toen ik ging dus verhuizen en keek ik in de meterkast..hier hing nog een oude versterker met een 3 tal snoeren, dus deze er zofieso tussenuit getrokken,
er zat een TRATEC AOP aan de muur met twee uitgangen (DATA en TV) , het signaal was ronduit slecht dus
UPC gebeld,deze stuurde een monteur, die de AOP verving door een standaard witte UPC AOP met een uitgang, daarop had deze monteur de TV kabel aangesloten en had ik dus (nog steeds vrij slechte) tv ontvangst , hij had ook een directe kabel (groen) geprobeerd van AOP naar TV , dit was niet veel beter maar volgens hem het maximale van analoog.
en hij ging weg..
toen wilde ik even iemand bellen,maar je raad het al...geen telefoon en geen internet,
toen ik dus in de meterkast keek dacht ik nogal logisch als meneer monteur alleen maar de tv aansluit,
dus ik weer aan de slag en de situatie hetzelfde maken als in mijn oude huis (met de twee splitters) gevolg :
ontzettend slechte tv ontvangst beneden, digitale tv boven alleen maar blokjes in beeld , en een superslechte internet verbinding..
dit werkte dus niet..
toen heb ik een SWAIGER 12db 4 poorts retourgeschikte splitter gekocht en hierop alles aangesloten,
alles werkt nu wel weer , echter nog steeds niet naar tevredenheid,
(modem signalen ---
Downstream
Freq/Power: 330.750 MHz -10 dBmV
Signal to Noise Ratio: 34 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 25.450 MHz 55 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16
--
hij komt dus ook niet hoger dan -10DB
het vreemde is , bij speed test loopt het de ene keer redelijk snel (+-23 MBPS) daarna valt hij soms terug naar 5-9 ..
ik heb zelf het idee dat het ligt aan te weinig, of te slecht signaal,
er zijn overal in huis nieuwe draden getrokken ,denk dat het daar niet aan ligt, mede omdat als je een directe kabel tussen de tv en het AOP doet het signaal nog niet voldoende is (mijn mening) volgens de monteur komt er genoeg signaal binnen,echter toen ik vroeg naar het aantal db was het antwoord...voldoende... dus niet echt duidelijk
zou het werken indien ik een retourgeschikte antenneversterker koop en die voor de splitter hang? of verslikt het modem zich dan in het signaal? heb het met een oude versterker geprobeerd en zag geen verbetering in tv signaal en had dan totaal geen internet signaal (heb eerder het idee dat die oude versterker niet werkte)
HELP
ojwa
regio 7325
in mijn vorige huis zat de installatie in de meterkast als volgt (deze was zo door upc zelf aangelegd en werkte ook prima .
in meterkast UPC Aop,
vanuit hier een kabel met een QAMTEC splitter vanuit hier een kabel naar de modem en een naar een volgende QAMTEC splitter, en vanuit deze twee kabels naar twee tv's..
dit werkte allemaal prima, zonder signaal versterker..
toen ik ging dus verhuizen en keek ik in de meterkast..hier hing nog een oude versterker met een 3 tal snoeren, dus deze er zofieso tussenuit getrokken,
er zat een TRATEC AOP aan de muur met twee uitgangen (DATA en TV) , het signaal was ronduit slecht dus
UPC gebeld,deze stuurde een monteur, die de AOP verving door een standaard witte UPC AOP met een uitgang, daarop had deze monteur de TV kabel aangesloten en had ik dus (nog steeds vrij slechte) tv ontvangst , hij had ook een directe kabel (groen) geprobeerd van AOP naar TV , dit was niet veel beter maar volgens hem het maximale van analoog.
en hij ging weg..
toen wilde ik even iemand bellen,maar je raad het al...geen telefoon en geen internet,
toen ik dus in de meterkast keek dacht ik nogal logisch als meneer monteur alleen maar de tv aansluit,
dus ik weer aan de slag en de situatie hetzelfde maken als in mijn oude huis (met de twee splitters) gevolg :
ontzettend slechte tv ontvangst beneden, digitale tv boven alleen maar blokjes in beeld , en een superslechte internet verbinding..
dit werkte dus niet..
toen heb ik een SWAIGER 12db 4 poorts retourgeschikte splitter gekocht en hierop alles aangesloten,
alles werkt nu wel weer , echter nog steeds niet naar tevredenheid,
(modem signalen ---
Downstream
Freq/Power: 330.750 MHz -10 dBmV
Signal to Noise Ratio: 34 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 25.450 MHz 55 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16
--
hij komt dus ook niet hoger dan -10DB
het vreemde is , bij speed test loopt het de ene keer redelijk snel (+-23 MBPS) daarna valt hij soms terug naar 5-9 ..
ik heb zelf het idee dat het ligt aan te weinig, of te slecht signaal,
er zijn overal in huis nieuwe draden getrokken ,denk dat het daar niet aan ligt, mede omdat als je een directe kabel tussen de tv en het AOP doet het signaal nog niet voldoende is (mijn mening) volgens de monteur komt er genoeg signaal binnen,echter toen ik vroeg naar het aantal db was het antwoord...voldoende... dus niet echt duidelijk
zou het werken indien ik een retourgeschikte antenneversterker koop en die voor de splitter hang? of verslikt het modem zich dan in het signaal? heb het met een oude versterker geprobeerd en zag geen verbetering in tv signaal en had dan totaal geen internet signaal (heb eerder het idee dat die oude versterker niet werkte)
HELP
ojwa
regio 7325

