• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verhuisdrama op en top

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Elly
  • Startdatum Startdatum
E

Elly

Ik heb vandaag een klacht via het serverformulier van UPC Nederland.nl ingediend. Of deze is aangekomen vraag ik me af aangezien ik nog geen bevestiging heb ontvangen.

Ik en mijn partner hebben in het verleden 2 verhuizingen gehad en weten uit ervaring dat het niet makkelijk is om een verhuizing van UPC diensten soepel te laten verlopen. Nu ben ik de verhuizing van mijn ouders aan het regelen. Bij ons was het drama maar wat we nu meemaken is echt niet te geloven. Alles maar dan ook letterlijk alles gaat mis.

Ik heb op 22 april 2007 voor het eerst telefonisch contact opgenomen om een simpele verhuizing door te geven. Mijn ouders gaan namelijk per 24 mei verhuizen. Aangezien een verhuizing een maand van tevoren moet zijn doorgegeven heb ik dit dus netjes op 22 april gedaan.

Ik heb daarbij meteen aangegeven dat mijn ouders gebruik willen maken van UPC telefonie en chello easy internet, het pakket van € 19,95 per maand voor het eerste jaar. Ook heb ik meteen een router besteld met daarbij de gratis USB kabel. Alles zou worden geregeld en het pakket kregen we thuisgestuurd.

In die week heb ik nogmaals gebeld met UPC om te vragen of alles goed was ingevoerd en of de bestellingen waren gedaan. Ik kreeg de bevestiging dat alles goed ging verlopen. De meneer die ik aan de lijn had ging samen met mij alle producten langs, op 1 mei zou het pakket aangeboden worden. In het pakket is aanwezig een modum, router en een USB kabel plus de machtiging voor het opzeggen van hun KPN telefoonnummer.

Jullie raden het al: op 1 mei werd er niets bezorgd. Na een paar dagen gewacht te hebben heb ik wederom contact opgenomen met UPC. Ik kreeg te horen dat alles al was omgezet naar het nieuwe adres. Hoezo een maand van tevoren je verhuizing regelen???? Maar goed op het nieuwe adres was het pakket afgeleverd. Ik vond dit vreemd en heb aangegeven dat mijn ouders nog geen sleutel hadden van hun huis en dus ook niet bij het papiertje van de PTT konden komen. Ik heb hierop het pakketnummer doorgekregen zodat we zelf naar het postkantoor konden gaan om het pakket op te halen. Meteen daarop heb ik alles laten omzetten weer naar het oude adres van mijn ouders want ik had doorgegeven dat de verhuizing pas plaatsvindt op 24 mei en dat op 23 mei alle diensten van UPC op het nieuwe adres kunnen draaien. Alles werd weer teruggedraaid. Mijn ouders zouden wel een rekening krijgen waarin op en afboekingen te zien zouden zijn maar uiteindelijk zou alles weer op 0 gedraaid worden.

Op het postkantoor bleek er niet 1 pakket maar 2 pakketten te liggen. Alle 2 meegenomen en opengemaakt. De pakketten hadden dezelfde inhoud, met andere woorden in plaats van 1 router waren er 2 modums gestuurd. Hierop heb ik meteen weer telefonisch contact opgenomen met UPC en zoals daarvoor ook al gebeurde er werden eerst weer de nodige excuses gemaakt en vervolgens zou alles weer goed komen.

We leven nu op 14 mei 2007 en nog steeds is er niets door UPC goedgemaakt. Inmiddels hebben mijn ouders een vette rekening gekregen van dik in de € 90,00. het bedrag gaat UPC eerdaags van hun rekening halen. Echter op de bewuste rekening staan allemaal diensten die UPC al geleverd zou hebben. Ik vraag mij af welke diensten……..

Mijn ouders hebben op dit moment van UPC alleen hun tv kabel aansluiting en natuurlijk die 2 modums. De borg voor 1 modum bedraagt € 45,00. Trouwens het 2e pakket wat is gestuurd staat niet eens geregistreerd bij UPC, zij zijn er via mij achter gekomen dat er 2 pakketten waren gestuurd in plaats van 1.

Het lijkt mij dat UPC nog helemaal niets in rekening mag brengen, ja misschien al de borg van 1 modum maar de rest van de diensten niet. Een verhuizing heeft namelijk nog niet plaatsgevonden, ook het omzetten van de telefonie is nog niet gebeurd, machtiging is verleden week pas verzonden, dus dit mogen zij ook nog niet in rekening brengen.

Maar goed verleden week heb ik dus gebeld met UPC (hoe kan het ook anders). Ik heb doorgegeven dat de router er niet is. Ik kreeg de mededeling dat de router alsnog nageleverd wordt en wel op vrijdag 11 mei. Niet dus, wij hebben niets ontvangen. Ook heb ik doorgegeven dat het emailadres wat al op mijn ouders hun naam staat niet goed was. Ik heb gevraagd of dit gewijzigd kon worden in de juiste naam. Ik kreeg te horen dat dit zou worden doorgegeven aan de desbetreffende afdeling en dat ik hierover zou worden teruggebeld. Niet dus, ik heb niets, maar dan ook niets gehoord.

Omdat afgelopen vrijdag geen router werd bezorgd heb ik vandaag maar weer eens contact opgenomen met UPC. Ik moet wel zeggen dat UPC straks mij zelf een vette rekening gaat sturen aangezien ik diverse keren UPC heb moeten bellen zonder dat dit ook maar enig resultaat heeft opgeleverd.

Maar goed dat daargelaten, ik ben bezig iets simpels te regelen voor mijn ouders wat door UPC totaal wordt verknald. Ik heb vandaag 14 mei gesproken met wederom iemand van UPC. Ik had het weer over de router. Ik werd nog geen 15 minuten daarna teruggebeld met de mededeling dat de router NIET was besteld. Ik moest zelf maar even naar Almere gaan om de router daar op te halen of ik moest gewoon even twee weken wachten want dan zou de router worden bezorgd. Vervolgens had zij het erover dat de rekening niet goed was en dat dit zou worden teruggedraaid. Ja dat zij de vorige ook tegen mij maar vervolgens komt er een rekening van dik in de € 90,00. Hoe moet ik UPC nog geloven?

Ik zit hier nu met 2 UPC pakketten. Een van deze pakketten wil ik straks meegeven aan een UPC monteur die ik nog moet regelen. Daar komt bij dat het schandalig is dat ik 5 tot 6 weken moet wachten totdat hier een router kan worden bezorgd. Als die dingen in Almere zo zijn te halen dan lijkt het mij een kleine moeite dat Almere een router met een USB kabel in een doos stopt en dat even naar ons toestuurt. Ook lijkt het me simpel dat als ik een monteur regel dat hij meteen een router bij zich heeft aangezien hij zowel de telefoon als het draadloos internet moet aansluiten. UPC mag dan reclame maken over dat alles simpel zelf te doen is, maar mijn ouders zijn in de 70 en die kun je dit soort dingen toch echt niet meer laten doen. Ze zijn allang blij als ze straks een beetje geleerd wordt hoe ze moeten internetten en mails kunnen versturen, mits UPC datgene gaat doen wat ze moeten doen. Tenslotte worden ze daar dit voor betaald door ons als consumenten.

Een monteur kon ik trouwens ook niet regelen want volgens UPC moet dan eerst in hun computer het nieuwe adres van mijn ouders staan. Dit betekent weer dat ik mijn ouders een paar dagen van tevoren moet laten overschrijven bij UPC op hun nieuwe adres zodat ik een monteur voor 23 mei 2007 kan regelen. Maar ja, er valt nu niet veel te regelen aangezien er geen router wordt opgestuurd. Ik weet niet eens of deze nu wel of niet al besteld is.

Dan heb ik vandaag ook nog iemand gesproken die gaat over internetaansluitingen en het uitgeven van emailadressen. Ik kreeg te horen dat het te moeilijk was om even de naam die zij hadden gegeven te verwijderen en hiervoor in de plaats de juiste naam van te maken. Ook dit vind ik echt te zot voor woorden. Mijn vader krijgt zomaar even van UPC een naam toebedeeld terwijl hij anders heet. Is het nou zo moeilijk om een emailadres aan te maken? Waarschijnlijk wel ja. Ik kreeg te horen dat we zelf maar een familienaam moest aanmaken en dat hiermee het probleem was opgelost. Naar ons idee is dit niet mogelijk aangezien bij UPC in de server de naam die zij hebben gegeven staat geregistreerd.

Zoals jullie kunnen lezen betreft het hier een echte klacht richting UPC, een klacht die ik nu al een tijd probeer aan te kaarten bij UPC en waarvoor ik steeds maar weer excuses voor aangeboden krijg echter daar zijn de problemen niet mee opgelost.

Wat ik graag zou willen is dat op woensdag 23 mei een monteur langskomt op het nieuwe adres van mijn ouders en dat die monteur ervoor zorgt dat mijn ouders zowel telefoon hebben als een internetaansluiting via draadloos internet dus via een router.

Ook vind ik dat mijn ouders in dit geval een compensatie horen te krijgen voor alle ellende die zij nu al ondervinden voordat zij maar ook gebruik kunnen maken van UPC.

Ook vind ik dat UPC zo snel mogelijk een juiste rekening moet sturen met daarop vermeld de terugboekingen van alle diensten waarvan mijn ouders tot op heden geen gebruik hebben kunnen maken.

Maar ja, het zal wel bij hopen blijven want oplossen van de problemen zie ik UPC nog niet doen. Ik ben daar trouwens nu al 3 weken mee bezig om het op te lossen…….

Een wanhopige dochter die dacht dat haar ouders van in de 70 jaar nog wel lekker konden genieten van emails sturen en internetten……..Ik vraag me af of ik hier wel UPC voor moet hebben om dit te kunnen realiseren.
 
Tsjee Elly, wat vervelend voor jou en jouw ouders. Ik denk echter wel dat één van onze UPC vrienden op dit forum voor jullie een oplossing gaat vinden. Ik heb daar alle vertrouwen in. :)

Wat betreft het verkeerde e-mail adres kan ik je misschien met het volgende helpen.
Ik raad je aan om dit niet gewenste e-mailadres toch zo te houden en dan niet te gebruiken. Via de volgende link: https://provisioning.upc.nl/selfcare/login.jsp kun je een extra e-mailadres (ofwel extra Family account) aanmaken (dit is geen alias, maar een echt e-mail account met adres en aliassen), dit kun je dan weer gebruiken in je Outlook, Windows Mail en Factuur Online als hoofd e-mailadres. Zo krijgen jouw ouders toch nog het exact door hun gewenste e-mail adres. :6
 
Elly, als je de adresgegevens van het nieuwe adres van je ouders en jouw telefoonnummer op PM naar mij zet wil ik graag voor je kijken wat ik hierin kan betekenen.
 
Bedankt Jezper voor je snelle reactie. Ik heb je inmiddels een PM gestuurd met daarin de gevraagde gegevens :)

Hoop hier snel een reactie op te krijgen.......

Elly
 
@Mischa

Bedankt voor je tip, ik ga dat zeer zeker proberen zodra het probleem met UPC is opgelost....

Elly
 
Even een update.........Wat heeft UPC de afgelopen dagen voor mij kunnen betekenen.

Zoals jullie hebben kunnen lezen ben ik benaderd door Jezper van UPC. Mischa had ook gereageerd en gezegd dat één van de UPC vrienden wel een oplossing gaat vinden......

Op dit moment is er nog helemaal niets opgelost. Ik ben vandaag wel telefonisch benaderd door Jezper maar het eerste wat ik kreeg te horen was dat hij dacht dat het probleem wel zo op te lossen was. Echter dat was niet zo en het gaat hier dan ook om een "complex" probleem. Er werden dus maar weer eens excuses gemaakt en juist op dat laatste zat ik niet te wachten, wel op een oplossing.

Jezper zou in ieder geval proberen een monteur voor volgende week woensdag te regelen en ik zou daar vandaag over worden teruggebeld. Jammer maar helaas, ik heb niets meer gehoord.

Ik heb aan Jezper gevraagd waarom deze verhuizing zo moeilijk is. Mijn ouders wonen vanaf volgende week donderdag op hun nieuwe adres en willen de UPC diensten een dag ervoor aangesloten hebben. Het lijkt simpel zoals het hier staat maar toch krijgt UPC dit niet voor elkaar.

Mijn ouders zijn verleden jaar en in het begin van dit jaar wekelijks gebeld door UPC om alsjeblieft gebruik te maken van hun producten. Elke keer hebben mijn ouders aangegeven dat ze dit niet wilde op hun oude adres maar wel straks op hun nieuwe adres. Even ter verduidelijking, zij gaan verhuizen naar een appartement complex wat valt onder een verzorgingstehuis. Nu komt dan eindelijk de verhuizing en UPC zien we nergens.

Vanavond zat ik even lekker naar de TV te kijken en komt er een reclameblokje voorbij van UPC. De reclame is: "UPC is er voor iedereen", dat laatste gaat erbij mij echter niet meer in.

Jezper kon mij niet vertellen of mijn ouders volgende week telefoon hebben. Dit laatste baart mij heel veel zorgen. Mijn vader is 74 en opgegeven. Hij heeft zijn eigen uitvaart geregeld. Wat wij hem nog willen geven is dat hij nog lekker kan mailen met zijn kinderen en kleinkinderen en dat hij nog een beetje kan (leren) internetten. Dat is altijd zijn wens geweest en die wens willen wij graag laten uitkomen alleen ben ik bang dat ik morgen mijn ouders en met name mijn vader moet gaan vertellen dat hij vanaf volgende week niets heeft, zelfs geen telefoon. Ik gaf al aan, hij is opgegeven en dat straks zonder telefoon. Hoe moet ik mijn moeder vertellen dat als er iets met mijn vader gebeurt dat ze dan maar even bij de buren langs moet gaan om te vragen of ze 112 mag bellen.

Terwijl ik dit aan het typen ben is bij mij nu echt de wanhoop en het grote verdriet nabij. Ik heb die mensen aangepraat over hoe fijn de producten van UPC zijn. Ja deze producten zijn fijn als het eenmaal werkt maar dat laatste moeten we eerst voor elkaar zien te krijgen en daar werkt UPC op dit moment niet echt aan mee.

Wie o wie kan mij vertellen in een paar simpele woorden waarom het zo moeilijk is om volgende week een monteur langs te laten komen die een router bij zich heeft om het draardloos internet aan te sluiten en die meteen de telefoon dan aansluit. Waarom is dit een complex probleem.......
 
Elly, ik vind het allemaal heel erg vervelend voor je en ik hoop dat Jezper -zoals hij heeft beloofd- jouw probleem zo spoedig mogelijk kan oplossen, hoe moeilijk dit ook blijkt te zijn, waarschijnlijk is hij al bezig met het zoeken naar een oplossing, maar heeft hij nog geen tijd gehad om jou te bellen -of wacht hij weer op een antwoord van een collega voordat hij kan overgaan tot een verdere aktie. Geef hem dus nog even de tijd!

Ik vroeg mij af of je in de tussentijd de volgende procedure niet kon volgen:

Check of er in het appartement waar je vader komt te wonen een televisieaansluiting van UPC is. Check dit eventueel met zijn toekomstige buren.
Check ook even of de bewoners daar zelfstandig een kabeltelevisie abonnement hebben en dat dit niet centraal gaat via de beheerder van het complex.
Ga naar een UPC Center toe en vraag daar een nieuwe aansluiting aan.
In het meest waarschijnlijke geval, kun je de draadloze router, modem en installatiepakket direkt meenemen.
Waarschijnlijk zullen de diensten direkt na aansluiten van het modem meteen werken.

Ik hoop je hiermee weer iets verder geholpen te hebben en ik hoop dat jouw vader dan toch nog de komende tijd kan genieten van zijn internet, telefoon en televisie aansluiting van UPC.

Ik zou in ieder geval een goedkoop pre-paid mobieltje voor je vader aanschaffen, (kan je meteen in het UPC Center doen, zodat hij in alle gevallen kan bellen, altijd 112 kan bereiken en gebeld kan worden. Heel veel sterkte met alles!
 
Jezper heb ik 2 dagen geleden gesproken en hij zou mij die middag nog terugbellen. Hij zou proberen een monteur te regelen. Omdat ik dus niets meer heb gehoord van Jezper ben ik zelf van alles gaan bedenken om het probleem op te lossen.

Ten eerste als antwoord op Mischa: wij zijn hier gebonden aan UPC en als wij alles via 1 pakket willen hebben dan kan dit alleen via UPC. Als dit niet zo was geweest dan was UPC allang exit. Ten tweede heb ik zelf ook bedacht om een mobieltje te kopen voor mijn vader en is ook inmiddels gedaan. Nu hopen dat hij ermee overweg kan want ja voor ons is het misschien allemaal gesneden koek, voor de ouderen is dit toch echter niet.

Maar goed ik had zelf de nodige oplossingen bedacht. In mijn eerste bericht had ik al aangegeven dat ik een monteur kon regelen als ik een paar dagen eerder de verhuizing bij UPC zou laten doorvoeren.

Vandaag heb ik gebeld met UPC om de verhuizing door te laten voeren en dan vervolgens meteen een monteur voor volgende week woensdag te regelen. Dit is niet gelukt en ik ben dan ook echt lichterlijk geploft. Ten eerste kreeg ik te horen dat ik een maand van tevoren de verhuizing had moeten doorgeven. Alleen al hierbij gingen mijn haren rechtovereind staan. Vervolgens krijg ik te horen dat in het systeem helemaal niets bekend staat over een verhuizing.

Nadat ik alles nogmaals had uitgelegd en haar wees op de gespreksverslagen in het systeem kreeg ik te horen dat zij daar niets mee te maken had en dat deze verslagen niet veel zegt. Als klap op de vuurpijl krijg ik te horen dat er nog geen verhuizing kan worden doorgevoerd want dat dit pas officieel volgende week woensdag kan. Hier kon niets aan veranderd worden. Nadat ik had uitgelegd dat dit onzin is want dat de verhuizing al was doorgevoerd 3 weken geleden maar dat dit te snel was werd ik voor leugenaar uitgemaakt en mevrouw wenste mij niet verder te woord te staan. Ik heb nogmaals haar geprobeerd uit te leggen dat nu het nieuwe adres in het systeem gezet kan worden (tenslotte was dit een week geleden door een collega van haar als optie aan mij meegegeven) maar hier wilde zij niet aan.

Dit zou dus betekenen dat volgende week woensdag de verhuizing wordt doorgevoerd, ik kan dan bellen voor het maken van een afspraak voor een monteur en vervolgens moeten we dan 3 tot 5 werkdagen wachten totdat de monteur langs kan komen. Op z'n vroegst worden mijn ouders aangesloten begin juni 2007.

Wat ik schandalig vindt is dat UPC wel al 2 weken geleden alle diensten van UPC hebben afgeschreven van hun rekening terwijl zij zelf tot op de dag van vandaag niets kunnen gebruiken van UPC. Geen telefoon, geen internet.......en dat UPC toch doodleuk zegt dat er geen verhuizing doorgevoerd kan worden maar als klant moet je wel alles al betalen en het is voor jou als klant jammer dat je niets kan gebruiken.

De mededeling dat de "UPC vrinden" het wel even zullen oplossen via dit forum zal in dit geval niet gebeuren omdat Jezper zelf al heeft aangegeven dat dit een complex geval is.

Het gaat hier om een doodsimpele verhuizing.........

Jezper, als je dit mocht lezen, ik zou graag via een PM het serienummer door willen krijgen welke modum erin jullie systeem staat geregistreerd. Zoals nu blijkt is het gewoon niet mogelijk om een monteur te regelen terwijl hier zowel via de TV als op de site van UPC reclame voor wordt gemaakt. Dan kan ik nu alvast doorgeven dat als jullie het tweede pakket terug willen hebben dan moeten jullie dit zelf maar komen ophalen. Ik zal echt voor jullie niet meer hard gaan lopen of zelf dingen regelen omdat jullie fouten maken. Ik zou zeggen stuur een monteur langs op woesndag 23 mei en hij krijgt het tweede UPC pakket mee.

Voor wat betreft de router, wij hebben inmiddels zelf een router aangeschaft dus wat mij betreft hoeft UPC die niet meer te bestellen, sterker nog die willen wij niet eens meer hebben.

Mochten hier de lezers zich storen aan het feit dat ik UPC totaal geen kans meer geef om het op te lossen......ik ben nu 3,5 week bezig om de zaken goed te regelen en op te lossen dat is vele malen meer dan UPC op dit moment voor mij heeft gedaan.

Inmiddels heb ik ook een klachtenbrief geschreven aan UPC zelf en een kopie van dit hele gebeuren gestuurd naar het TV-programma "Kassa".
 
Wat ik erg vind is dat meneer upc 4 dagen geleden iets gepost heeft en haar verder nog niet heeft kunnen helpen,Of meschien nog hier een reply te geven, zou veel mensen hier ook wel een goed gevoel geven. zodat we kunnen zien dat hij ook echt iets voor haar kan betekkenen.

Ik wens je veel succes.

P.S Ik ga aan het eind van dit jaar ook verhuizen kan je wel vertellen dat als ik dit zo hoor zeg ik het meteen op :)
 
Dit is UPC op en top! Mooie schofterige bedoeling om zo met je klanten om te gaan. Ik kan me goed voorstellen dat je gelijk genezen bent van die bende. En zo zie je, als het iets lastiger word dan zijn de "UPC vrinden" ook niet thuis.
 
Terug
Bovenaan