E
Elly
Ik heb vandaag een klacht via het serverformulier van UPC Nederland.nl ingediend. Of deze is aangekomen vraag ik me af aangezien ik nog geen bevestiging heb ontvangen.
Ik en mijn partner hebben in het verleden 2 verhuizingen gehad en weten uit ervaring dat het niet makkelijk is om een verhuizing van UPC diensten soepel te laten verlopen. Nu ben ik de verhuizing van mijn ouders aan het regelen. Bij ons was het drama maar wat we nu meemaken is echt niet te geloven. Alles maar dan ook letterlijk alles gaat mis.
Ik heb op 22 april 2007 voor het eerst telefonisch contact opgenomen om een simpele verhuizing door te geven. Mijn ouders gaan namelijk per 24 mei verhuizen. Aangezien een verhuizing een maand van tevoren moet zijn doorgegeven heb ik dit dus netjes op 22 april gedaan.
Ik heb daarbij meteen aangegeven dat mijn ouders gebruik willen maken van UPC telefonie en chello easy internet, het pakket van € 19,95 per maand voor het eerste jaar. Ook heb ik meteen een router besteld met daarbij de gratis USB kabel. Alles zou worden geregeld en het pakket kregen we thuisgestuurd.
In die week heb ik nogmaals gebeld met UPC om te vragen of alles goed was ingevoerd en of de bestellingen waren gedaan. Ik kreeg de bevestiging dat alles goed ging verlopen. De meneer die ik aan de lijn had ging samen met mij alle producten langs, op 1 mei zou het pakket aangeboden worden. In het pakket is aanwezig een modum, router en een USB kabel plus de machtiging voor het opzeggen van hun KPN telefoonnummer.
Jullie raden het al: op 1 mei werd er niets bezorgd. Na een paar dagen gewacht te hebben heb ik wederom contact opgenomen met UPC. Ik kreeg te horen dat alles al was omgezet naar het nieuwe adres. Hoezo een maand van tevoren je verhuizing regelen
? Maar goed op het nieuwe adres was het pakket afgeleverd. Ik vond dit vreemd en heb aangegeven dat mijn ouders nog geen sleutel hadden van hun huis en dus ook niet bij het papiertje van de PTT konden komen. Ik heb hierop het pakketnummer doorgekregen zodat we zelf naar het postkantoor konden gaan om het pakket op te halen. Meteen daarop heb ik alles laten omzetten weer naar het oude adres van mijn ouders want ik had doorgegeven dat de verhuizing pas plaatsvindt op 24 mei en dat op 23 mei alle diensten van UPC op het nieuwe adres kunnen draaien. Alles werd weer teruggedraaid. Mijn ouders zouden wel een rekening krijgen waarin op en afboekingen te zien zouden zijn maar uiteindelijk zou alles weer op 0 gedraaid worden.
Op het postkantoor bleek er niet 1 pakket maar 2 pakketten te liggen. Alle 2 meegenomen en opengemaakt. De pakketten hadden dezelfde inhoud, met andere woorden in plaats van 1 router waren er 2 modums gestuurd. Hierop heb ik meteen weer telefonisch contact opgenomen met UPC en zoals daarvoor ook al gebeurde er werden eerst weer de nodige excuses gemaakt en vervolgens zou alles weer goed komen.
We leven nu op 14 mei 2007 en nog steeds is er niets door UPC goedgemaakt. Inmiddels hebben mijn ouders een vette rekening gekregen van dik in de € 90,00. het bedrag gaat UPC eerdaags van hun rekening halen. Echter op de bewuste rekening staan allemaal diensten die UPC al geleverd zou hebben. Ik vraag mij af welke diensten……..
Mijn ouders hebben op dit moment van UPC alleen hun tv kabel aansluiting en natuurlijk die 2 modums. De borg voor 1 modum bedraagt € 45,00. Trouwens het 2e pakket wat is gestuurd staat niet eens geregistreerd bij UPC, zij zijn er via mij achter gekomen dat er 2 pakketten waren gestuurd in plaats van 1.
Het lijkt mij dat UPC nog helemaal niets in rekening mag brengen, ja misschien al de borg van 1 modum maar de rest van de diensten niet. Een verhuizing heeft namelijk nog niet plaatsgevonden, ook het omzetten van de telefonie is nog niet gebeurd, machtiging is verleden week pas verzonden, dus dit mogen zij ook nog niet in rekening brengen.
Maar goed verleden week heb ik dus gebeld met UPC (hoe kan het ook anders). Ik heb doorgegeven dat de router er niet is. Ik kreeg de mededeling dat de router alsnog nageleverd wordt en wel op vrijdag 11 mei. Niet dus, wij hebben niets ontvangen. Ook heb ik doorgegeven dat het emailadres wat al op mijn ouders hun naam staat niet goed was. Ik heb gevraagd of dit gewijzigd kon worden in de juiste naam. Ik kreeg te horen dat dit zou worden doorgegeven aan de desbetreffende afdeling en dat ik hierover zou worden teruggebeld. Niet dus, ik heb niets, maar dan ook niets gehoord.
Omdat afgelopen vrijdag geen router werd bezorgd heb ik vandaag maar weer eens contact opgenomen met UPC. Ik moet wel zeggen dat UPC straks mij zelf een vette rekening gaat sturen aangezien ik diverse keren UPC heb moeten bellen zonder dat dit ook maar enig resultaat heeft opgeleverd.
Maar goed dat daargelaten, ik ben bezig iets simpels te regelen voor mijn ouders wat door UPC totaal wordt verknald. Ik heb vandaag 14 mei gesproken met wederom iemand van UPC. Ik had het weer over de router. Ik werd nog geen 15 minuten daarna teruggebeld met de mededeling dat de router NIET was besteld. Ik moest zelf maar even naar Almere gaan om de router daar op te halen of ik moest gewoon even twee weken wachten want dan zou de router worden bezorgd. Vervolgens had zij het erover dat de rekening niet goed was en dat dit zou worden teruggedraaid. Ja dat zij de vorige ook tegen mij maar vervolgens komt er een rekening van dik in de € 90,00. Hoe moet ik UPC nog geloven?
Ik zit hier nu met 2 UPC pakketten. Een van deze pakketten wil ik straks meegeven aan een UPC monteur die ik nog moet regelen. Daar komt bij dat het schandalig is dat ik 5 tot 6 weken moet wachten totdat hier een router kan worden bezorgd. Als die dingen in Almere zo zijn te halen dan lijkt het mij een kleine moeite dat Almere een router met een USB kabel in een doos stopt en dat even naar ons toestuurt. Ook lijkt het me simpel dat als ik een monteur regel dat hij meteen een router bij zich heeft aangezien hij zowel de telefoon als het draadloos internet moet aansluiten. UPC mag dan reclame maken over dat alles simpel zelf te doen is, maar mijn ouders zijn in de 70 en die kun je dit soort dingen toch echt niet meer laten doen. Ze zijn allang blij als ze straks een beetje geleerd wordt hoe ze moeten internetten en mails kunnen versturen, mits UPC datgene gaat doen wat ze moeten doen. Tenslotte worden ze daar dit voor betaald door ons als consumenten.
Een monteur kon ik trouwens ook niet regelen want volgens UPC moet dan eerst in hun computer het nieuwe adres van mijn ouders staan. Dit betekent weer dat ik mijn ouders een paar dagen van tevoren moet laten overschrijven bij UPC op hun nieuwe adres zodat ik een monteur voor 23 mei 2007 kan regelen. Maar ja, er valt nu niet veel te regelen aangezien er geen router wordt opgestuurd. Ik weet niet eens of deze nu wel of niet al besteld is.
Dan heb ik vandaag ook nog iemand gesproken die gaat over internetaansluitingen en het uitgeven van emailadressen. Ik kreeg te horen dat het te moeilijk was om even de naam die zij hadden gegeven te verwijderen en hiervoor in de plaats de juiste naam van te maken. Ook dit vind ik echt te zot voor woorden. Mijn vader krijgt zomaar even van UPC een naam toebedeeld terwijl hij anders heet. Is het nou zo moeilijk om een emailadres aan te maken? Waarschijnlijk wel ja. Ik kreeg te horen dat we zelf maar een familienaam moest aanmaken en dat hiermee het probleem was opgelost. Naar ons idee is dit niet mogelijk aangezien bij UPC in de server de naam die zij hebben gegeven staat geregistreerd.
Zoals jullie kunnen lezen betreft het hier een echte klacht richting UPC, een klacht die ik nu al een tijd probeer aan te kaarten bij UPC en waarvoor ik steeds maar weer excuses voor aangeboden krijg echter daar zijn de problemen niet mee opgelost.
Wat ik graag zou willen is dat op woensdag 23 mei een monteur langskomt op het nieuwe adres van mijn ouders en dat die monteur ervoor zorgt dat mijn ouders zowel telefoon hebben als een internetaansluiting via draadloos internet dus via een router.
Ook vind ik dat mijn ouders in dit geval een compensatie horen te krijgen voor alle ellende die zij nu al ondervinden voordat zij maar ook gebruik kunnen maken van UPC.
Ook vind ik dat UPC zo snel mogelijk een juiste rekening moet sturen met daarop vermeld de terugboekingen van alle diensten waarvan mijn ouders tot op heden geen gebruik hebben kunnen maken.
Maar ja, het zal wel bij hopen blijven want oplossen van de problemen zie ik UPC nog niet doen. Ik ben daar trouwens nu al 3 weken mee bezig om het op te lossen…….
Een wanhopige dochter die dacht dat haar ouders van in de 70 jaar nog wel lekker konden genieten van emails sturen en internetten……..Ik vraag me af of ik hier wel UPC voor moet hebben om dit te kunnen realiseren.
Ik en mijn partner hebben in het verleden 2 verhuizingen gehad en weten uit ervaring dat het niet makkelijk is om een verhuizing van UPC diensten soepel te laten verlopen. Nu ben ik de verhuizing van mijn ouders aan het regelen. Bij ons was het drama maar wat we nu meemaken is echt niet te geloven. Alles maar dan ook letterlijk alles gaat mis.
Ik heb op 22 april 2007 voor het eerst telefonisch contact opgenomen om een simpele verhuizing door te geven. Mijn ouders gaan namelijk per 24 mei verhuizen. Aangezien een verhuizing een maand van tevoren moet zijn doorgegeven heb ik dit dus netjes op 22 april gedaan.
Ik heb daarbij meteen aangegeven dat mijn ouders gebruik willen maken van UPC telefonie en chello easy internet, het pakket van € 19,95 per maand voor het eerste jaar. Ook heb ik meteen een router besteld met daarbij de gratis USB kabel. Alles zou worden geregeld en het pakket kregen we thuisgestuurd.
In die week heb ik nogmaals gebeld met UPC om te vragen of alles goed was ingevoerd en of de bestellingen waren gedaan. Ik kreeg de bevestiging dat alles goed ging verlopen. De meneer die ik aan de lijn had ging samen met mij alle producten langs, op 1 mei zou het pakket aangeboden worden. In het pakket is aanwezig een modum, router en een USB kabel plus de machtiging voor het opzeggen van hun KPN telefoonnummer.
Jullie raden het al: op 1 mei werd er niets bezorgd. Na een paar dagen gewacht te hebben heb ik wederom contact opgenomen met UPC. Ik kreeg te horen dat alles al was omgezet naar het nieuwe adres. Hoezo een maand van tevoren je verhuizing regelen
? Maar goed op het nieuwe adres was het pakket afgeleverd. Ik vond dit vreemd en heb aangegeven dat mijn ouders nog geen sleutel hadden van hun huis en dus ook niet bij het papiertje van de PTT konden komen. Ik heb hierop het pakketnummer doorgekregen zodat we zelf naar het postkantoor konden gaan om het pakket op te halen. Meteen daarop heb ik alles laten omzetten weer naar het oude adres van mijn ouders want ik had doorgegeven dat de verhuizing pas plaatsvindt op 24 mei en dat op 23 mei alle diensten van UPC op het nieuwe adres kunnen draaien. Alles werd weer teruggedraaid. Mijn ouders zouden wel een rekening krijgen waarin op en afboekingen te zien zouden zijn maar uiteindelijk zou alles weer op 0 gedraaid worden.Op het postkantoor bleek er niet 1 pakket maar 2 pakketten te liggen. Alle 2 meegenomen en opengemaakt. De pakketten hadden dezelfde inhoud, met andere woorden in plaats van 1 router waren er 2 modums gestuurd. Hierop heb ik meteen weer telefonisch contact opgenomen met UPC en zoals daarvoor ook al gebeurde er werden eerst weer de nodige excuses gemaakt en vervolgens zou alles weer goed komen.
We leven nu op 14 mei 2007 en nog steeds is er niets door UPC goedgemaakt. Inmiddels hebben mijn ouders een vette rekening gekregen van dik in de € 90,00. het bedrag gaat UPC eerdaags van hun rekening halen. Echter op de bewuste rekening staan allemaal diensten die UPC al geleverd zou hebben. Ik vraag mij af welke diensten……..
Mijn ouders hebben op dit moment van UPC alleen hun tv kabel aansluiting en natuurlijk die 2 modums. De borg voor 1 modum bedraagt € 45,00. Trouwens het 2e pakket wat is gestuurd staat niet eens geregistreerd bij UPC, zij zijn er via mij achter gekomen dat er 2 pakketten waren gestuurd in plaats van 1.
Het lijkt mij dat UPC nog helemaal niets in rekening mag brengen, ja misschien al de borg van 1 modum maar de rest van de diensten niet. Een verhuizing heeft namelijk nog niet plaatsgevonden, ook het omzetten van de telefonie is nog niet gebeurd, machtiging is verleden week pas verzonden, dus dit mogen zij ook nog niet in rekening brengen.
Maar goed verleden week heb ik dus gebeld met UPC (hoe kan het ook anders). Ik heb doorgegeven dat de router er niet is. Ik kreeg de mededeling dat de router alsnog nageleverd wordt en wel op vrijdag 11 mei. Niet dus, wij hebben niets ontvangen. Ook heb ik doorgegeven dat het emailadres wat al op mijn ouders hun naam staat niet goed was. Ik heb gevraagd of dit gewijzigd kon worden in de juiste naam. Ik kreeg te horen dat dit zou worden doorgegeven aan de desbetreffende afdeling en dat ik hierover zou worden teruggebeld. Niet dus, ik heb niets, maar dan ook niets gehoord.
Omdat afgelopen vrijdag geen router werd bezorgd heb ik vandaag maar weer eens contact opgenomen met UPC. Ik moet wel zeggen dat UPC straks mij zelf een vette rekening gaat sturen aangezien ik diverse keren UPC heb moeten bellen zonder dat dit ook maar enig resultaat heeft opgeleverd.
Maar goed dat daargelaten, ik ben bezig iets simpels te regelen voor mijn ouders wat door UPC totaal wordt verknald. Ik heb vandaag 14 mei gesproken met wederom iemand van UPC. Ik had het weer over de router. Ik werd nog geen 15 minuten daarna teruggebeld met de mededeling dat de router NIET was besteld. Ik moest zelf maar even naar Almere gaan om de router daar op te halen of ik moest gewoon even twee weken wachten want dan zou de router worden bezorgd. Vervolgens had zij het erover dat de rekening niet goed was en dat dit zou worden teruggedraaid. Ja dat zij de vorige ook tegen mij maar vervolgens komt er een rekening van dik in de € 90,00. Hoe moet ik UPC nog geloven?
Ik zit hier nu met 2 UPC pakketten. Een van deze pakketten wil ik straks meegeven aan een UPC monteur die ik nog moet regelen. Daar komt bij dat het schandalig is dat ik 5 tot 6 weken moet wachten totdat hier een router kan worden bezorgd. Als die dingen in Almere zo zijn te halen dan lijkt het mij een kleine moeite dat Almere een router met een USB kabel in een doos stopt en dat even naar ons toestuurt. Ook lijkt het me simpel dat als ik een monteur regel dat hij meteen een router bij zich heeft aangezien hij zowel de telefoon als het draadloos internet moet aansluiten. UPC mag dan reclame maken over dat alles simpel zelf te doen is, maar mijn ouders zijn in de 70 en die kun je dit soort dingen toch echt niet meer laten doen. Ze zijn allang blij als ze straks een beetje geleerd wordt hoe ze moeten internetten en mails kunnen versturen, mits UPC datgene gaat doen wat ze moeten doen. Tenslotte worden ze daar dit voor betaald door ons als consumenten.
Een monteur kon ik trouwens ook niet regelen want volgens UPC moet dan eerst in hun computer het nieuwe adres van mijn ouders staan. Dit betekent weer dat ik mijn ouders een paar dagen van tevoren moet laten overschrijven bij UPC op hun nieuwe adres zodat ik een monteur voor 23 mei 2007 kan regelen. Maar ja, er valt nu niet veel te regelen aangezien er geen router wordt opgestuurd. Ik weet niet eens of deze nu wel of niet al besteld is.
Dan heb ik vandaag ook nog iemand gesproken die gaat over internetaansluitingen en het uitgeven van emailadressen. Ik kreeg te horen dat het te moeilijk was om even de naam die zij hadden gegeven te verwijderen en hiervoor in de plaats de juiste naam van te maken. Ook dit vind ik echt te zot voor woorden. Mijn vader krijgt zomaar even van UPC een naam toebedeeld terwijl hij anders heet. Is het nou zo moeilijk om een emailadres aan te maken? Waarschijnlijk wel ja. Ik kreeg te horen dat we zelf maar een familienaam moest aanmaken en dat hiermee het probleem was opgelost. Naar ons idee is dit niet mogelijk aangezien bij UPC in de server de naam die zij hebben gegeven staat geregistreerd.
Zoals jullie kunnen lezen betreft het hier een echte klacht richting UPC, een klacht die ik nu al een tijd probeer aan te kaarten bij UPC en waarvoor ik steeds maar weer excuses voor aangeboden krijg echter daar zijn de problemen niet mee opgelost.
Wat ik graag zou willen is dat op woensdag 23 mei een monteur langskomt op het nieuwe adres van mijn ouders en dat die monteur ervoor zorgt dat mijn ouders zowel telefoon hebben als een internetaansluiting via draadloos internet dus via een router.
Ook vind ik dat mijn ouders in dit geval een compensatie horen te krijgen voor alle ellende die zij nu al ondervinden voordat zij maar ook gebruik kunnen maken van UPC.
Ook vind ik dat UPC zo snel mogelijk een juiste rekening moet sturen met daarop vermeld de terugboekingen van alle diensten waarvan mijn ouders tot op heden geen gebruik hebben kunnen maken.
Maar ja, het zal wel bij hopen blijven want oplossen van de problemen zie ik UPC nog niet doen. Ik ben daar trouwens nu al 3 weken mee bezig om het op te lossen…….
Een wanhopige dochter die dacht dat haar ouders van in de 70 jaar nog wel lekker konden genieten van emails sturen en internetten……..Ik vraag me af of ik hier wel UPC voor moet hebben om dit te kunnen realiseren.
