• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

vergelijking Philips en Cisco HDDVR

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wouwout
  • Startdatum Startdatum
W

wouwout

Ik lees hier en daar ervaringen van mensen met hun nieuwe Cisco HDDVR. Ik weet dat de Cisco maar 2 tuners heeft, en de Philips 3.

Maar is er ergens, bv op deze site of een andere site, een goede review van de Cisco HDDVR te vinden? Of een uitgebreide vergelijking van beide modellen?

Ik word namelijk een beetje moe van de Philips. Vastlopers, missende opnamen. Misschien is 1 tuner minder dan toch niet zo erg... Maar voordat ik overstap wil ik meer insider informatie!
 
Ik heb de Cisco nu een week en moet zeggen tot nu heb ik geen problemen. Opnemen gaat goed, het beeld lijkt iets helderder dan dat van de Philps HD-box(zonder DVR).
Wel wat (heel) kleine onhandigheidjes. de volumetoetsen van de afstandbediening hebben geen repeat, ik vraag me af waarom men het kanaal en programma in de display toont. Het display is een character of 16 en dat is voor "Discovery Travel an Living- Sights and Sounds of Asia" al snel te weing :)
He belangrijkste is dat ik van de geluidshikken af ben, een probleem dat UPC tot nu hardnekkig ontkent gezien de uitrol van de firmware voor de HD box deze week.

Fra
 
Ik heb vorige week het “genoegen” gehad om zowel de Philips DCR-8111 box als de Cisco-8455DVB box even te kunnen vergelijken. Er was een nieuwe box nodig omdat de oorspronkelijke Philips-box (zonder opnamemogelijkheid) teveel geluidsproblemen veroorzaakte.

Hierbij de samenvatting van een leek:

a) Philips heeft meer outputs (RF, scart, digital). Omdat ik ook een analoge aansluiting wil, heb ik een splitter op de RF-ingang gezet; werkt prima
b) Philips ziet er mooier uit (maar dat is subjectief natuurlijk)
c) Met de Philips zou je 2 kanalen tegelijk kunnen opnemen (maar ik heb niet ontdekt hoe dat werkt)
d) Volgens de monteur heeft de Cisco heeft een iets grotere harde schijf (250 tov 300 GB)
e) Cisco verbruikt minder energie en blijft een stuk koeler. Dat kan ook deels door het design komen (grote geperforeerde, metalen onder- en bovenpanelen; veel groter oppervalk om warmte af te staan)
f) De ventilator van mijn Philips-box maakte na 1 dag al een behoorlijke herrie en de box werd zo heet dat hij een paar keer (thermisch?) uitviel. Bevestigd door monteur die hem verving door een Cisco; Ik heb de indruk dat bij Philips het design belangrijker was dan de functionaliteit, terwijl bij Cisco juist het omgekeerde het geval was
g) Cisco zendt Dolby Digital audio-signaal naar receiver via HDMI-kabel (Philips niet)
h) De Cisco communiceert alleen goed met mijn Denon 3808 als ik de HDMI-resolutie op de Cisco van auto op 720p zet (zie andere post en met dank aan dit forum); De Denon kan wel met de video output van de Philips uit de voeten (maar niet met Dolby Digital)
i) De (UPC) software lijkt identiek op beide apparaten; ook de afstandsbedieningen zijn identiek en werken prima met Logitec Harmony One
j) De gebruiksaanwijzingen van beide apparaten zijn identiek en in mijn ogen absoluut onvoldoende; er wordt bijvoorbeeld geen letter gewijd aan het instellingen menu. Het zou me niet verbazen als een goede handleiding vele telefoontjes naar de helpdesk zou besparen
k) Teletekst is verschrikkelijk langzaam op beide boxen. Analaoog gaat het veel sneller. Heb daarvoor nu een aparte (analoge) activiteit “teletekst kijken” op mijn Harmony One aangemaakt.
l) Opnamemogelijkheden zijn beperkt. Ik houd voorlopig mijn Sony HDR nog maar even

Helaas kan ik geen zinnig woord zeggen over beeld en geluidkwailiteit. En dat is natuurlijk wel waar het uiteindelijk om gaat.
 
Sedert gisteren in het bezit van een Cisco HDDVR, de Philips liep de laatste tijd continu vast op tijdens het zappen, zodoende heb ik de Cisco gekregen.

Wat mij direct opviel was dat het beeld van de Cisco wat helderder lijkt. In de avonduren was mijn signaal kennelijk iets minder sterk, waarbij een paar seconden wat blokvorming ontstond. Mijn ervaring met de Philips was, ook toen de mediabox nog goed werkzaam was, er een vastloper zou volgen. De Cisco “ trok “ zich er netjes doorheen, waarna er weer goed beeld volgden.

Ik twijfel wel een beetje aan de upscaling van de Cisco. De Philips had ik standaard ingesteld op het formaat 1080i, dit gaf voor mij op iedere zender het beste beeld. De Cisco lijkt op de HD zenders, met de instelling auto het best tot zijn recht te komen. Het verschil is minimaal, dus ik moet nog even uitzoeken welke instelling mij het best ligt. Iemand anders die mogelijk al ervaringen heeft tussen de instellingen auto en 1080i ?
 
libo1949 zei:
Ik heb vorige week het “genoegen” gehad om zowel de Philips DCR-8111 box als de Cisco-8455DVB box even te kunnen vergelijken. Er was een nieuwe box nodig omdat de oorspronkelijke Philips-box (zonder opnamemogelijkheid) teveel geluidsproblemen veroorzaakte.

Hierbij de samenvatting van een leek:

f) De ventilator van mijn Philips-box maakte na 1 dag al een behoorlijke herrie en de box werd zo heet dat hij een paar keer (thermisch?) uitviel. Bevestigd door monteur die hem verving door een Cisco; Ik heb de indruk dat bij Philips het design belangrijker was dan de functionaliteit, terwijl bij Cisco juist het omgekeerde het geval was.

Helaas kan ik geen zinnig woord zeggen over beeld en geluidkwailiteit. En dat is natuurlijk wel waar het uiteindelijk om gaat.

Kan ik hieruit opmaken dat de Cisco dus amper of geen ventilatorgeluid maakt? Want dat was mijn voornaamste reden om niet aan een Philips-HDDVR te beginnen (had deze nl. een paar jaar geleden als test gehad).
 
De Cisco is een stuk stiller dan de Philips en ook stiller dan mijn Sony HDR. Ik kan nu naar TV kijken of naar muziek luisteren zonder dat zoemend geluid.
 
Aconda zei:
Kan ik hieruit opmaken dat de Cisco dus amper of geen ventilatorgeluid maakt? Want dat was mijn voornaamste reden om niet aan een Philips-HDDVR te beginnen (had deze nl. een paar jaar geleden als test gehad).

Ja, zelfs als ik het geluid uitzet, hoor ik de Cisco box amper. Moet met mijn oor op de box gaan liggen om de harde schijf te horen. Volgens mij zit er niet eens een ventilator in en hoor ik alleen heel zacht de harde schijf
 
@Aconda,

Ik had de Philips HD DVR in een afgesloten kast gezet met het deurtje op een "kierstand". We werden namelijk horendol van de takkenherrie die dat ding maakte.

Hij ging een maand of 4 geleden stuk (ik had hem al vanaf het prille begin als tester) en kreeg er toen een zelfde exemplaar voor terug. Tot mijn grote verbazing is die fluisterstil. Ik heb hem weer gewoon naast de TV staan en je hoort hem absoluut niet. Of er geen fan in zit. :)

Het kan dus wel met die box.
 
Het is toch vreemd dat met deze box de ervaringen zo verschillend zijn wat betreft het functioneren en geluid wat hij voortbrengt ook mijn box is stil en functioneerd goed.
Je zou zeggen een slechte serie, maar dan vraag ik me af hoe het komt dat zo als ik hier ook vaak lees er mensen zijn die met meerdere omgeruilde boxen dezelfde problemen hebben.
Een terugkerende constante factor is ook dat de lawaaiboxen meestal ook functioneringsproblemen hebben.
Ik kan er dus eigenlijk geen chocola van maken. :o
 
Alfons Verbiest zei:
Hij ging een maand of 4 geleden stuk (ik had hem al vanaf het prille begin als tester) en kreeg er toen een zelfde exemplaar voor terug. Tot mijn grote verbazing is die fluisterstil. Ik heb hem weer gewoon naast de TV staan en je hoort hem absoluut niet. Of er geen fan in zit. :)

Het kan dus wel met die box.
Ik heb toevallig die van mij ook laten omwisselen (had 'm ook vanaf het eerste moment), maar hij is nu hartstikke stil ! Volgens de monteur heeft de Cisco nog wel wat problemen (bij kiezen fabrieksinstelling crashed de box en moet deze vervangen worden). Hij had beide boxen bij zich maar adviseerde me de Philips te houden
 
Terug
Bovenaan