• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verdeelversterker te sterk signaal voor Mediabox ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Vbreur
  • Startdatum Startdatum
V

Vbreur

Sinds gisteren heb ik een officiële WCD en daarvoor had ik een 3-splitter met alleen voor de kabelmodem een versterker op de binnenkomende kabel geplaatst. Internet, telefonie en dig. tv werkte naar behoren. Nu heb ik de verdeelversterker op de WCD gezet met een aparte kabel naar de mediabox en een aparte kabel naar de kabelmodem. Als ik de versterker uitzet (geen stroom) dan heb ik een optimaal signaal voor de mediabox, maar geen internet. Zet ik de versterker aan dan heb ik wel internet, maar is mijn signaal op de mediabox weer slecht. Zou dit dan juist een te sterk signaal zijn ?
Mijn kabelmodem staat ongeveer 8 meter bij de wcd vandaan en werkt al 9 jaar op deze manier.
De kabelmodem verplaatsen naar de wcd is erg omslachtig ivm wegwerken van de netwerkkabel.
Wie heeft een oplossing ?

Mvg, Vincent :-\
 
Een vreemd verhaal.
Normaal gesproken laat een versterker die uit staat (spanning eraf) helemaal geen signaal door.

Ik vermoed dat jouw mooi weg gewerkte coaxkabel voor de modem niet helemaal lekker is.
Connectors zitten niet goed gemonteerd, draadbreuk, spijker door de kabel geslagen etc.
Ik zou die kabel maar eens goed controleren. Eventueel even een losse kabel leggen naar de modem om te testen hoe het eea dan werkt.
 
Kan wel te sterk signaal zijn, mijn nieuwe pace 7111 deed het pas nadat ik de versterking danig had teruggeschroefd. De oude thomson had er geen moeite mee, alhoewel de pootjes nog steeds op mijn videomeubel vastgesmolten zitten ???
 
Het gaat om een Tratec BDA-01 verdeelversterker via UPC aangeschaft.
 
Vbreur zei:
Het gaat om een Tratec BDA-01 verdeelversterker via UPC aangeschaft.

Die heb ik zelf ook. Die geeft op alle uitgangen 4 dB versterking, dus van oversturen van de mediabox zal geen sprake zijn. Wat ik niet begrijp is dat de mediabox nog gewoon werkt als jij dat ding uitzet. Dat hoort niet te kunnen, want als ik de stroom van de versterker haal zitten alle uitgangen zonder signaal. Ik vraag me dan toch af hoe je een en ander hebt aangesloten.

https://www.digiproof.nl/bda01
 
jtech zei:
Die heb ik zelf ook. Die geeft op alle uitgangen 4 dB versterking, dus van oversturen van de mediabox zal geen sprake zijn. Wat ik niet begrijp is dat de mediabox nog gewoon werkt als jij dat ding uitzet. Dat hoort niet te kunnen, want als ik de stroom van de versterker haal zitten alle uitgangen zonder signaal. Ik vraag me dan toch af hoe je een en ander hebt aangesloten.

https://www.digiproof.nl/bda01
Ik zag dit topic en wilde toch even mee praten met Vbreur.
Als ik namelijk de stekker uit dezelfde versterker als Jtech en Vbreur haal zit het modem zonder signaal.
Maar onze mediabox geeft dan ook gewoon beeld hoor. (ondemand werkt dan niet)
Sommige kanalen werken dan wel niet maar we hebben alsnog beeld op de normale zenders.
 
Dave670 zei:
Ik zag dit topic en wilde toch even mee praten met Vbreur.
Als ik namelijk de stekker uit dezelfde versterker als Jtech en Vbreur haal zit het modem zonder signaal.
Maar onze mediabox geeft dan ook gewoon beeld hoor. (ondemand werkt dan niet)
Sommige kanalen werken dan wel niet maar we hebben alsnog beeld op de normale zenders.

Oeps, is dat zo? Ik had het eigenlijk alleen maar geprobeerd met de modem. Het blijft wel vreemd overigens. :-\
 
jtech zei:
Oeps, is dat zo? Ik had het eigenlijk alleen maar geprobeerd met de modem. Het blijft wel vreemd overigens. :-\
Ja de normale zenders werken dan gewoon.
Sommige HD kanalen werken dan niet, geven blokjes/strepen enso.
 
Ik heb nu weer een 3 splitter aangesloten zonder verdeelversterker en nu doet alles het zoals het hoort. De modem staat op 8 meter van de aansluiting en dat geeft geen problemen gelukkig. UPC wil het liefst de modem bij de aansluiting en vanaf daar zou je dan een utp kabel moeten gebruiken. Ik ben blij dat het nu gelukt is op deze manier dus allemaal bedankt voor het meedenken.

Groeten,

Vincent ;)
 
Terug
Bovenaan