• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verbruik Data Ziggo Mobiel

Berichten
370
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Nu de 2e dag Ziggo mobiel n ik heb al de helft van mijn data verbruikt zie dat er telkens 4 mb of 5mb(of zoiets) word afgeschreven. als ik inloge op mijn mobiel internet.

Ook de melding die ik krijg over het LTE gebeuren.. is vreemd maar het blijkt dat ik in mijn woning geen 4G heb. Mijn zoon die bij een andere provider zit heeft dit wel hier binnen.dus heb ondanks mijn 4G (LTE) bundel alleen 3G tot mijn beschikking.

AL met al valt het me tegen het Ziggo Mobiel internet me tegen (maar wie weet veranderd dit nog)

gelukkig ben ik wel zeer tevreden met de andere producten van Ziggo, dat mag ook vermeld worden
 
ronaldme zei:
Ook de melding die ik krijg over het LTE gebeuren.. is vreemd maar het blijkt dat ik in mijn woning geen 4G heb. Mijn zoon die bij een andere provider zit heeft dit wel hier binnen.dus heb ondanks mijn 4G (LTE) bundel alleen 3G tot mijn beschikking.

Elke provider gebruikt in een gebied een eigen 4G-mast... het kan dus inderdaad zo zijn dat het bereik bij de ene provider beter is als bij de andere. Hier in huis heeft KPN 4G vol bereik, met T-Mobile krap aan 1 'streepje' en bij mijn ouders in het nieuwe huis (energieklasse A++) is het beide even slecht, met 2 'streepjes'. Het Vodafone 3G-netwerk heeft bij jou gewoon een beter bereik dan het 4G-netwerk.
 
Ik heb het exact andersom. Ik had altijd heel slecht bereik met 3G, soms zelfs gprs en kon ik niks laden, maar sinds ik over ben op het 4G abonnement overal goede verbinding. 8)

Kijk eens op deze pagina, dan zie je wat je mag verwachten.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mobiel/dekking-bereik-snelheid/
 
Je hebt thuis toch internet van ziggo, dan hoef je thuis toch helemaal geen mobiele data te verbruiken, maar kan je gewoon op de wifi ?! Waarom zou je thuis op 3G of 4G werken, terwijl je ook gewoon op wifi kan ? Dan doe je veel langer met je data.
 
edwin.w zei:
Je hebt thuis toch internet van ziggo, dan hoef je thuis toch helemaal geen mobiele data te verbruiken, maar kan je gewoon op de wifi ?! Waarom zou je thuis op 3G of 4G werken, terwijl je ook gewoon op wifi kan ? Dan doe je veel langer met je data.

Dat heb ik ja .. maar als je het aansluit ga je natuurlijk even proberen als het dan meteen al tegen valt is het n domper natuurlijk.
 
Heb het eens bekeken op de kaart van Ziggo met de verbindingen zit ik een verkeerd gebeid thuis das dus gewoon pech hebben.
Gaan het eens op straat proberen deze week.
 
edwin.w zei:
Je hebt thuis toch internet van ziggo, dan hoef je thuis toch helemaal geen mobiele data te verbruiken, maar kan je gewoon op de wifi ?! Waarom zou je thuis op 3G of 4G werken, terwijl je ook gewoon op wifi kan ? Dan doe je veel langer met je data.

Waarom niet? Rare gedachtegang... ik heb maandelijks 10GB. Moet ik die net als beltegoed maar lekker laten liggen? Ik verbruik met browsen, mailen, Qmusic-, Horizon Go- en Ziggo Sport-app gemiddeld 4500MB met uitschieters naar 9GB. Is toch heerlijk om af en toe even de laptop (of zelfs PC) op de iPhone aan te sluiten en even lekker te tetheren? Even een downloadje hier, downloadje daar. Alleen de Horizon Go-afstandsbediening werkt op 4G niet, maar dan pakken we toch even de iPad? :) Anyhoe, je gebruikt toch ook niet je vaste telefoon (basisabonnement) als je nog 200 minuten open hebt staan op je mobiel?
 
Nou bijvoorbeeld dit . . . Via de wifi thuis is stabieler en sneller dan via 3G of 4G, alleen al omdat je niet altijd goed mobiel bereik hebt binnenshuis, zoals hierboven reeds aangegeven . . . Maar als je liever op lagere snelheid en instabieler werkt is dat je eigen keus. Nog afgezien van het risico, dat je over je bundel heen gaat, terwijl je onbeperkt snel wifi hebt ;) Bellen via de vaste telefoon is voor mij gratis en onbeperkt, via de mobiel kan je eveneens over je bundel heen gaan, dus geen voordeel om thuis mobiel te bellen.
 
Met alle respect, maar je schijnt niet begrijpen dat eenieder hier een persoonlijke reden voor kan hebben.

edwin.w zei:
Via de wifi thuis is stabieler en sneller dan via 3G of 4G, alleen al omdat je niet altijd goed mobiel bereik hebt binnenshuis, zoals hierboven reeds aangegeven . . . Maar als je liever op lagere snelheid en instabieler werkt is dat je eigen keus.

Nou, zeer goed bereik en het is ook geen vervanging. Simpel een toevoeging.

edwin.w zei:
Nog afgezien van het risico, dat je over je bundel heen gaat, terwijl je onbeperkt snel wifi hebt ;)

Dan gaat de snelheid gewoon omlaag... bundel op.

edwin.w zei:
Bellen via de vaste telefoon is voor mij gratis en onbeperkt, via de mobiel kan je eveneens over je bundel heen gaan, dus geen voordeel om thuis mobiel te bellen.

Ik heb ook duidelijk erbij gezegd dat het in ons geval om een Ziggo basis telefonie abonnement gaat (geen onbeperkt vast bellen dus). Waarom dan extra gaan betalen via de vaste telefoon als er al zat minuten staan die reeds betaald zijn? Zeker als er ook nog eens een iPhone in huis is met onbeperkte aantal belminuten. Als je er toch voor betaalt, waarom niet?

Is toch niet zo vreemd? Ik heb geloof ik wel vreemdere dingen hier gezien.
 
Terug
Bovenaan