F
Frenkerd
Onlangs heb ik de op twee locaties (bij mijn ouders en schoonouders) de door Ziggo opgestuurde Ubee EVW3200 WiFi modem ingesteld. Dit is allemaal goed verlopen, alleen doen zich met 1 laptop op beide locaties verbindingsproblemen voor.
Belangrijk om te weten is dat op beide locaties onder de oude opstelling (dus niet met de Ubee modem, maar de oude Ziggo modem + routers) de bewuste laptop zonder probleem op internet kon komen. Na het plaatsen van de Ubee modem lukt dit echter op beide locaties opeens niet meer.
Alle andere laptops op beide locaties werken echter zonder problemen. Daarmee lijkt mij gelocaliseerd dat het probleem in de instellingen zit van de bewuste laptop. Nu heb ik al het een en ander geprobeerd. Maar wat ik ook doe, ik krijg de boel niet aan de praat. De laptop komt wel op het wifi netwerk, maar krijgt geen internet toegang.
Behalve de windows firewall zit er voor zover ik kan nagaan geen andere firewall op de laptop. Ik heb alle instellingen vergeleken met de laptops die wel werken, maar kan het probleem niet vinden.
Wat zijn jullie ideeen?
Belangrijk om te weten is dat op beide locaties onder de oude opstelling (dus niet met de Ubee modem, maar de oude Ziggo modem + routers) de bewuste laptop zonder probleem op internet kon komen. Na het plaatsen van de Ubee modem lukt dit echter op beide locaties opeens niet meer.
Alle andere laptops op beide locaties werken echter zonder problemen. Daarmee lijkt mij gelocaliseerd dat het probleem in de instellingen zit van de bewuste laptop. Nu heb ik al het een en ander geprobeerd. Maar wat ik ook doe, ik krijg de boel niet aan de praat. De laptop komt wel op het wifi netwerk, maar krijgt geen internet toegang.
Behalve de windows firewall zit er voor zover ik kan nagaan geen andere firewall op de laptop. Ik heb alle instellingen vergeleken met de laptops die wel werken, maar kan het probleem niet vinden.
Wat zijn jullie ideeen?