• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verbindingsproblemen na installatie Wifi modem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Frenkerd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
F

Frenkerd

Onlangs heb ik de op twee locaties (bij mijn ouders en schoonouders) de door Ziggo opgestuurde Ubee EVW3200 WiFi modem ingesteld. Dit is allemaal goed verlopen, alleen doen zich met 1 laptop op beide locaties verbindingsproblemen voor.

Belangrijk om te weten is dat op beide locaties onder de oude opstelling (dus niet met de Ubee modem, maar de oude Ziggo modem + routers) de bewuste laptop zonder probleem op internet kon komen. Na het plaatsen van de Ubee modem lukt dit echter op beide locaties opeens niet meer.

Alle andere laptops op beide locaties werken echter zonder problemen. Daarmee lijkt mij gelocaliseerd dat het probleem in de instellingen zit van de bewuste laptop. Nu heb ik al het een en ander geprobeerd. Maar wat ik ook doe, ik krijg de boel niet aan de praat. De laptop komt wel op het wifi netwerk, maar krijgt geen internet toegang.

Behalve de windows firewall zit er voor zover ik kan nagaan geen andere firewall op de laptop. Ik heb alle instellingen vergeleken met de laptops die wel werken, maar kan het probleem niet vinden.

Wat zijn jullie ideeen?
 
Wat zijn jullie ideeen?

Inderdaad kan een Atheros wireless adapter in je laptop de oorzaak zijn (Broadcom schijnt ook een probleemkindje te zijn). Als je de laptop bedraad aansluit heb je wel internet, neem ik aan?

Lees bijv. dit topic eens, staan meerdere tips in.
 
De door jullie gestelde diagnose klopt inderdaad. Heb het met het genoemde topic kunnen oplossen. Zeer veel dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan