P
ptje2007
Ik ben vorige week overgestapt van ADSL naar kabel (upc) Nu heb ik het volgende probleem:
Meterkast => hier komt de kabel binnen, aangesloten aan modem.
Vanuit modem netwerkkabel naar boven (bestaande netwerkkabel) hieraan heb ik een Sitecom Gigabit Switch.
Aan deze switch hangen:
comp. 1 win xp => geen internet, geen verbinding NAS
comp. 2 win xp => geen internet, geen verbinding NAS
laptop win 7 => wel internet, geen verbinding NAS
NAS
Nu is het zo dat als ik in de meterkast de netwerkkabel in m'n oude modem van het adsl steek alles contact heeft en de NAS te vinden is door alle computers.
Zodra ik de kabel in het modem van UPC steek vallen alle verbindingen weg ook van de computers met de NAS.
Nu is mijn vraag geeft de switch problemen in dit geheel (nog geen 2 maanden oud) of zou dit een router moeten worden? Zo ja wat is het grote verschil.
Alvast bedankt voor de antwoorden!
vr. gr. Paul
Meterkast => hier komt de kabel binnen, aangesloten aan modem.
Vanuit modem netwerkkabel naar boven (bestaande netwerkkabel) hieraan heb ik een Sitecom Gigabit Switch.
Aan deze switch hangen:
comp. 1 win xp => geen internet, geen verbinding NAS
comp. 2 win xp => geen internet, geen verbinding NAS
laptop win 7 => wel internet, geen verbinding NAS
NAS
Nu is het zo dat als ik in de meterkast de netwerkkabel in m'n oude modem van het adsl steek alles contact heeft en de NAS te vinden is door alle computers.
Zodra ik de kabel in het modem van UPC steek vallen alle verbindingen weg ook van de computers met de NAS.
Nu is mijn vraag geeft de switch problemen in dit geheel (nog geen 2 maanden oud) of zou dit een router moeten worden? Zo ja wat is het grote verschil.
Alvast bedankt voor de antwoorden!
vr. gr. Paul
maar ja het modem heeft nu gelukkig wel eindelijk signaal en weet ik dat het werkt.