verbinding Ziggo modem en Imac valt telkens weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

mullerno

Forum Gebruiker
Berichten
1
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die een Imac hebben en ook last hebben van het feit dat de verbinding met het internet telkens weg valt.
Ik heb een EPC3928 Cisco modem (Ziggo).
Mijn zoon heeft ook een Imac met exact dezelfde problemen.
Ik heb sterk de indruk dat het modem en de Imac geen stabiele verbinding opbouwd.
Heb meerdere malen contact gehad met Ziggo waarbij de ene helpdesk medewerker wel aangeeft dat er problemen zijn en anderen die horen ..... het voor het eerst.
Is hier iets aan te doen want het is verschrikkelijk irritant omdat het verzenden van e-mails ook telkens stagneert.
 

Ziggo Webteam Huib

Forum Gebruiker
Berichten
27
Goedemorgen mullerno,

Zou je onderstaand stappenplan willen doorlopen?

https://bit.ly/WiFiKanaal

Hiermee zet je het kanaal namelijk vast.
Als de standaardkanalen geen uitkomst bieden, probeer dan andere kanalen.

Mocht het instabiel zijn omdat de verbinding niet "sterk genoeg"zou zijn controleer dan hoe het modem is geplaatst en zorg ervoor dat de voorkant van het modem (waar led's zitten) naar de plek "kijkt" waar jij over het algemeen zit of aanwezig bent.

Je kunt met een app zoals Wifi Analyzer(androïd) bepalen wat het rustigste kanaal is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan