verbinding wel...niet...wel...niet...wel.. AARGGHH!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jowi

Raar.... na een paar maanden supertevreden chello gebruiker te zin geweest (jaja... echt waar tis nou eenmaal zo ) met lekker snel up/dowloaden beginnen nu bij mij ook de problemen.... mijn com21 modempie verliest zeer regelmatig verbinding en staat dan lekker oranje te knipperen (rf)... eerst 1x per paar dagen, nu haast elk uur.... waardeloos dit zeg ! Ik moet de voeding eruit trekken, 5 minuutjes wachten, en dan meld ie zich weer aan.... en dan maar hopen dat ie aan blijft. Ik heb deze mail bijvoorbeeld 3x opnieuw moeten tikken.... :-\ weet iemand hoe dit ineens kan ? Heb er nooit eerder last van gehad, en bij de chello helpdesk zijn geen storingen in mijn postcode (3063) ..... help !!!
 

sylvester(rr)

Quality Member
Berichten
9.691
COAX-kabel misschien? (Kabel tussen kabelmodem & wandcontactdoos)...Die kabel is misschien niet goed...Ik zou die kabel s een keer vervangen.
smile.gif
 

aadjepiraatje

Forum Gebruiker
Berichten
197
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Als je probleem begint op het moment dat je verbinding met een website wilt maken (maakt niet uit welke) én tegelijkertijd met het wegvallen van de verbinding ook het vijfde LED'je van je modem uitgaat heb ik hier de zééér waarschijnlijke oorzaak EN oplossing:
Toeval bestaat niet, zegt men. Maar héél toevallig had mijn buurman (ook Cellist) dezelfde problemen. Oorzaak: defecte voeding. Chello gebeld, voeding werdt de volgende dag omgeruild door een Chello-monteur. Hierna alles weer OK.
Veel suc6, en nou maar hopen dat je voeding net zo snel wordt omgeruild al bij mijn buurman. :)
 
T

The Enforcer

Als het altijd goed heeft gewerkt dan ligt het probleem meestal aan de wijkcentrale bij Chello. Hoe meer mensen er op die wijkcentrale aangesloten worden hoe minder kabelsignaal er uiteindelijk naar jouw huisje toe gaat.

Als er dan een te laag kabelsignaal (Down- en Upstream) op het modem binnenkomt krijg je daar connectie problemen mee.
Dit houdt in dat je dus de ene keer NET wel genoeg kabelsignaal hebt om het modem goed te laten functioneren (dan staat het modem online) en de andere keer NET niet (dan staat je RF lampje oranje te knipperen).
Uit mijn hoofd liggen die waardes tussen:
Downstream: -15 en +15 dB
Upstream: +8 en +58 dB

Als het kabelsignaal bv. -20 dB Downstream is op het punt waar je momenteel het com21 modem hebt staan, dan zal het com21 modem niet of nauwelijks online komen.

Wat je zelf kan proberen:
- Zorgen dat je com21 modem op het EERSTE punt van de kabel staat aangesloten, dus daar waar je Groene kabel het huis binnenkomt. En dus niet op een gamma coax kabel wat ergens naar boven op zolder toegaat, want dan krijg je zowiezo veel signaal verlies.
Normaal gesproken is dit door de monteur die chello heeft geinstalleerd goed gedaan en staat deze dus ook op het 1ste punt van je cai kabel. Mocht dit niet zo zijn, moet dit opnieuw GOED aangesloten worden, meestal wordt dat in overleg met de helpdesk Kosteloos gedaan omdat de monteur in kwestie het dan verkeerd heeft aangesloten (mits de klant niet zelf het kabelmodem heeft verplaatst).
- Chello bellen en de down- en upstream waardes vragen wanneer het modem online staat. Als deze op dat moment al laag zijn wordt er meestal wel direct een afspraak gemaakt voor een CAI monteur die dan langskomt om het signaal te controleren (meestal gebeurt dit in de EV-kast).
- Chello bellen wanneer het modem niet online is en vragen hoeveel mensen er zijn aangesloten op de wijkcentrale waar je zelf zit en of er sprake is van overbelasting qua capaciteit, en vraag gelijk of er grootschalig op dezelfde wijkcentrale com21 modems zijn die geen verbinding hebben (dus ook RF knipperen), dat is wat makkelijker om zo goed mogelijk het probleem te kunnen onderzoeken.

In ieder geval MOET er een CAI monteur gestuurd worden om te kijken waar het probleem nou zit aangezien dit meestal met het signaalniveau te maken heeft.

Hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
 
Topicstarter
Topicstarter
J

jowi

Heb net een sessie gehad met de helpdesk, na de gebruikelijke vragen (!) bleek er inderdaad een storing te zijn in de wijkkast, signaalniveau was te laag en de verbinding fluctueerde zeer regelmatig en viel regelmatig weg in de wijkkast. Er is rapport van opgemaakt en er zal een monteur op afgestuurd worden ! Ik moet zeggen dat er heel goed gereageerd werdt op mijn klacht. Nadeeltje is dat het ivm feestdagen wel eens een aantal dagen kan duren, maar.... heb er nog steeds vol vertrouwen in ! Bedankt Enforcer ( en de anderen ) voor de tips ! We wachten maar even af! :><
 
Topicstarter
Topicstarter
J

jowi

Inmiddels 1 hele week verder... kom sinds de kerstdagen nu helemaal NIET meer online... RF blijft knipperen... nog niks van cHELLo vernomen, zouden de wijkkast nakijken. Ga maar weer eens bellen denk ik hoe & wat .... misschien wachten ze express wel tot na oud- en nieuw, kunnen ze meteen alle door vuurwerk opgeblazen wijkkasten en CAI installaties vervangen....
 
Topicstarter
Topicstarter
J

jowi

Weer een week verder, maar nu is het toch opgelost..... het COM21 modem bleek defect, of op z'n minst niet goed te werken... heb nu een andere en voila ! internet... mooi hoor. Wel jammer dat het niet zo'n mooi klein com21 kastje is maar de 'tussenmaat' ( gelukkig niet die lompe schoenendoos van een paar jaar terug), maar goed, alles doet het weer!!! (voorlopig)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan