• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verbinding viel ineens weg..

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Flance
  • Startdatum Startdatum
F

Flance

Plots viel de verbinding weg en komt niet meer terug. De lampjes op de modem knipperen stuk voor stuk een tijdje en vervolgens gaan ze uit en begint het opnieuw. Dit is de status die ik uit modem heb:

Code:
Date Time	Event ID	Event Level	Description
*****	13000100	3	DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
*****	18000200	3	UCD invalid or channel unusable
*****	20000200	3	No Ranging Response received - T3 time-out
*****	13000100	3	DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
*****	18000200	3	UCD invalid or channel unusable
*****	17000400	3	SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period
*****	17000100	3	SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
*****	13000100	3	DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
*****	20000200	3	No Ranging Response received - T3 time-out
*****	13000100	3	DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
*****	18000200	3	UCD invalid or channel unusable
*****	20000200	3	No Ranging Response received - T3 time-out
*****	13000100	3	DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
*****	18000200	3	UCD invalid or channel unusable
*****	17000400	3	SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period
*****	17000100	3	SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
*****	13000100	3	DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
*****	20000200	3	No Ranging Response received - T3 time-out
*****	13000100	3	DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
*****	20000200	3	No Ranging Response received - T3 time-out

en

Code:
RF Parameters
Downstream
 	Freq/Power:	458.750 MHz	-9 dBmV	 
 	Signal to Noise Ratio: 	32 dB	 
 	Modulation:	QAM256	 
Upstream
 	Freq/Power:	44.000 MHz	19 dBmV	 
 	Channel Type:	DOCSIS 2.0 (ATDMA)	 
 	Symbol Rate:	5120 kSym/sec	 
 	Modulation:	QAM8	 

 Status
System Uptime:	0 days 0h:2m:14s
Computers Detected:	0
CM Status:	Docsis-Upstream Ranging
WAN Isolation:	OFF-Access to WAN is allowed and button is disabled
Time and Date:	Not Available

 Interface Parameters
Interface Name	Provisioned	State	Speed	MAC address
LAN	Enabled	UP	100 (Full)	00-00-CA-BF-6B-00
CABLE	Enabled	DOWN	----	00-00-CA-BF-6B-01
USB	Enabled	DOWN	12	00-00-CA-BF-6B-03
MTA	Disabled	DOWN	----	00-00-CA-BF-6B-02

Wat is er aan de hand en hoe kan ik zorgen dat dit opgelost wordt?
 
jij zelf kan hier niks aan veranderen.


Werkt TV nog?
Werkt Digitaal nog? (als jij die hebt)?

Probeer eens te kijken of iemand uit jou straat ook UPC heeft
 
Oke, nou dan hoop ik dat het snel is opgelost.

De analoge televisie doet het nog. Naast internet neem ik geen andere diensten af van UPC.

Ik heb al geprobeerd alle apparatuur los te halen en opnieuw aan te sluiten. Verder heb ik de modem een tijdje (ong. 10 min) van de netspanning afgehaald. Tot nog toe ook geen resultaat. Ik wacht geduldig af tot het is opgelost. Bedankt voor je reactie.
 
Signaal is onder de -9 gevolgen.

En de Up is ook te laag.

Is een of andere storing vermoeid ik.
 
Kan dit dan niet aan mijn coax kabels liggen? Ik weet toevallig dat mijn huisgenoten bezig waren geweest met een nieuwe versterker en een nieuwe tv..
 
Als ze dan jou aansluiting achter die versterker hebben geplaatst, dan zou dat wel eens daar aan kunnen liggen.

Je modem lijkt te blijven hangen op Upstream Ranging, wat betekend dat het modem data probeert terug te sturen, maar dat wil niet lukken.

Sluit je modem eens aan bij de hoofdaansluiting (eerste binnenkomst van de kabel), of kijk of daar plots een versterker tussenzit, en zoja, wat staat er dan op die versterker?
 
Nee dat is zeker niet het geval. De splitter is direct aangesloten op de groende UPC kabel. Pas daarachter zit de modem en de rest van de televisies (met tussenversterkers). Ik heb het nog een keer gecontroleerd en dat zit zeker goed aangesloten..
 
Flance zei:
Nee dat is zeker niet het geval. De splitter is direct aangesloten op de groende UPC kabel. Pas daarachter zit de modem en de rest van de televisies (met tussenversterkers). Ik heb het nog een keer gecontroleerd en dat zit zeker goed aangesloten..

Wat zijn het voor versterkers? Zijn het retourgeschikte versterkers?
 
Terug
Bovenaan