• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verbinding valt vaak weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Thewisbone

Hallo,

Ik heb een 60MB internet + tv + bellen inéén pakket.
Maar de laatste tijd valt het internet vaak weg.

Ook heb ik op mijn laptop vaak maar 3 van de 5 streepjes terwijl ik voor heen altijd 5 streepjes had. terwijl de laptop en het modem nog steeds op dezelfde plaats staan.

Heb het modem al vaak aan en uit gedaan. (10sec)
Maar dat helpt ook niet. (of voor even)

Ik heb al gekeken of er storingen waren in mijn gebied maar dit was niet zo.
(Zuidwest Friesland)

Iemand die kan helpen?

Mvg, T
 
Ik heb het kanaal als eens veranderd naar 11.
Nu heb ik hem naar 10 gezet, maar het werkt niet.

Hier onder ik even een screenshot gezet, en dan zie je dat mijn router 2 singalen uitzend, 1x van der Zee en 1x Ziggo. hoe kan dit? als ik het kanaal verander gaat die van ziggo automatisch ook veranderen.

Ik ben het echt zat aan het worden met ziggo, de tv doet ook altijd raar.

 
Het beste is om uit de kanalen 1, 6 of 11 te kiezen, deze geven de minste overlapping (als ik het goed heb). Maar wat ook meespeelt met een slecht of uitvallend wifi-signaal is ook dat de routers die Ziggo mee levert, Ubee's en Cisco's, vaak ronduit bagger zijn. Wil je een goede verbinding dan wordt het aangeraden om je Ubee/Cisco in bridge te laten zetten door de Ziggo klantenservice en dan een eigen router te gebruiken. Dat "Ziggo"-netwerk is de wifispot die jouw router (of iemand anders in de buurt met een Ziggo router) uitzendt. Deze kan je zelf uitschakelen, maar daarmee kan je niet meer op andere wifi-spots van andere.

De omgeving waar je de router hebt speelt ook nog mee, als je huis gewapend beton heeft kan dit ook al een grote invloed hebben op je wifi-kwaliteit.

Als je tv ook raar doet (wat gebeurt er precies, valt het beeld weg of blokjes?) kan dat of een slecht binnenkomend signaal zijn of je bekabeling van de tv is niet goed afgeschermd en je kan dus storing ondervinden van bijvoorbeeld 4G of babyphones.
 
Het beste is om uit de kanalen 1, 6 of 11 te kiezen, deze geven de minste overlapping (als ik het goed heb). Maar wat ook meespeelt met een slecht of uitvallend wifi-signaal is ook dat de routers die Ziggo mee levert, Ubee's en Cisco's, vaak ronduit bagger zijn. Wil je een goede verbinding dan wordt het aangeraden om je Ubee/Cisco in bridge te laten zetten door de Ziggo klantenservice en dan een eigen router te gebruiken. Dat "Ziggo"-netwerk is de wifispot die jouw router (of iemand anders in de buurt met een Ziggo router) uitzendt. Deze kan je zelf uitschakelen, maar daarmee kan je niet meer op andere wifi-spots van andere.

De omgeving waar je de router hebt speelt ook nog mee, als je huis gewapend beton heeft kan dit ook al een grote invloed hebben op je wifi-kwaliteit.

Als je tv ook raar doet (wat gebeurt er precies, valt het beeld weg of blokjes?) kan dat of een slecht binnenkomend signaal zijn of je bekabeling van de tv is niet goed afgeschermd en je kan dus storing ondervinden van bijvoorbeeld 4G of babyphones.

Modem staat gewoon op een vaste plaats, waar die altijd stond. deze problemen zijn sinds kort en al mijn vrienden die ziggo hebben, hebben er ook last van. wanneer gaat ziggo dit eens oplossen? ik had 8mb van de 80mb waar ik voor betaal!!!!
 
Als je vrienden dit ook in de buurt hebben dan kan dit aan een wijkstoring liggen, als je vrienden inclusief jij belt naar Ziggo kan dit door Ziggo opgelost worden.
 
Wanneer leert men dat Wifi nooit definitief werkt. Iets wat vandaag werkt hoeft morgen niet te werken. Je blijft afhankelijk van wat buren doen. Heeft iemand van de buren een nieuwe Wifi? Of heeft iemand van de buren het kanaal aangepast?

Wifi werkt gewoon als aandelen: resultaten uit het verleden zeggen niets over de toekomst.:wink:

Wil je een stabiele verbinding, dan moet je gewoon bedraad gaan werken.
 
Wanneer leert men dat Wifi nooit definitief werkt. Iets wat vandaag werkt hoeft morgen niet te werken. Je blijft afhankelijk van wat buren doen. Heeft iemand van de buren een nieuwe Wifi? Of heeft iemand van de buren het kanaal aangepast?

Wifi werkt gewoon als aandelen: resultaten uit het verleden zeggen niets over de toekomst.:wink:

Wil je een stabiele verbinding, dan moet je gewoon bedraad gaan werken.

Gemak (wifi) dient de mens, in hoeverre wifi dan gemakkelijk te gebruiken is met een verschillende werking? :oyeah:
 
Wanneer leert men dat Wifi nooit definitief werkt. Iets wat vandaag werkt hoeft morgen niet te werken. Je blijft afhankelijk van wat buren doen. Heeft iemand van de buren een nieuwe Wifi? Of heeft iemand van de buren het kanaal aangepast?

Wifi werkt gewoon als aandelen: resultaten uit het verleden zeggen niets over de toekomst.:wink:

Wil je een stabiele verbinding, dan moet je gewoon bedraad gaan werken.

Dat is wel heel lekker makkelijk.

Maar een nieuwe router moet een goede oplossing zijn?

Even voor de duidelijkheid, al mijn vrienden en bekenden hebben last van ziggo draadloos. Het is dus gewoon dik POEP.
 
Ja, het router gedeelte van de Ziggo routers is best (als je het zo wilt noemen) poep. Voor simpele dingen (nu.nl bekijken, facebook e.d.) gaat het misschien nog mits je er niet te ver van afzit. Wil je meer gaan doen (gamen, uploaden of downloaden) dan kom er (snel) achter dat het wifi gedeelte best bagger is.

Ziggo doet wel wat ze beloven, ze leveren jou een 'gratis' wifi-modem. Het wifi werkt wel, maar hoe goed het werkt dat hangt heel erg af van de omgeving en de dingen die je er mee wilt gaan doen en dan zelfs kan het kleinste internet gebruik via wifi poep/bagger/ruk/slecht enzovoort zijn.

Ziggo wil natuurlijk de kosten voor de modems zo laag mogelijk houden, dus ja dan krijg je dit :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan