• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verbinding valt steeds weg

S

Seymore

Meerdere keren per dag iniedergeval zo rond 17:40 valt mijn verbinding standaard weg, zo s'nachts ook een paar keer..

Iemand die hiermee bekend is en een oplossing heeft ?

Ik maak gebruik van Chello Classic en als het lukt heb ik via de Thomson verbinding.

Bedankt alvast
 
Bij deze even een vraagje of je in je modem kan kijken met 192.168.xxx.xxx, zo ja, zie je een singaal verschil tussen wel verbinding hebben en geen verbinding hebben. ALS er verschil in dit signaal is, dan zou ik aanraden om helpdesk te bellen voor een monteur, want dan denk ik dat er problemen zijn tussen je wandcontact doos en einversterker/wijkcentrale. Deze problemen heb ik ook gehad, dat regelmatig wegvallen van verbinding. Ik heb toen monteur gehad ( eerst meten en toen later lijnmeting) en nadat de upc monteur even in de eindversterker(denk ik dat dat een eindeversterker was) de kabel even opnieuw aangesloten heeft en het signaal heeft opgeschroeft heb ik nergens meer last van.
 
Het adres dat in het topic hierboven bedoelt wordt is http://192.168.100.1
Overigens kunnen veel Thomson TCM390 bezitters niet op deze pagina komen omdat hij is geblokkeert.

Ik zou even in de straat / buurt rond vragen of er meer mensen last van hebben. Omdat het zo regelmatig voorkomt, lijkt het mij namelijk een straat / wijk grelateerd probleem.
Daarna contact opnemen met de helpdesk en je bevindingen doorgeven.
Deze kunnen de signaalwaardes en de logfile uitlezen van het modem.
 
Dat is bij mij al een paar dagen aan de gang. Bij de UPC test kwam ik op 2.1 x ISDN, terwijl ik een chello classic abonnement heb. :9
 
bij mij de laatste paar weken ook dat het spontaan weg valt en dan weer terug is.
Geen waarschuwing vooraf zoals langzame verbinding..in 1x gewoon weg..
En als je dan modem reboot blijft hij veel/lang hangen bij de dhcp en establishing time of date.
Meestal duurt een storing niet langer dan 2 min..
Daarnet was het een 25 min..zelfs modem 2x herstart met stekker eruit voor dat hij weer wat deed.
(motorola 5100).

Van de week dan meerdere keren gehad dat het snel achter elkaar uit viel en dan de rest van de dag weer goed was.

Voor het eerst sinds lange tijd dat ik mijn connectie wat hinderlijk vind.
Maar snelheid gewoon perfect al die tijd.....want zodra de "Storing" over is zit ik gelijk weer aan de 900KB/s
(classic)

regio: 3291
 
Klinkt heel bekend, ik hang al sinds april regelmatig an de lijn van de helpdesk.
Bij ons valt de verbinding 's middags en 's avonds regelmatig weg om vervolgens na een minuut of 20 weer tot stand te komen.
Probleem is alleen dat op het moment dat de monteur langs komt de verbinding weer uitstekend is, en men stelt dat er niets aan de hand is. Bij een lijnmeting heeft men wel geconstateerd dat de signaalwaarden niet constant zijn (wordt verder geen actie op ondernomen).

Zegt u het maar :-[

Regio 2024
 
Heb je al eens contact met de HD gezocht? Daar kunnen ze het signaal nakijken en aan goede analyse uitvoeren.
 
Ik heb bijna weekelijks contact met de HD.
Daar de uitval vaak maar 20 minuten duurt, is er niets aan de hand (hij doet het nu weer, ik heb (zoals in het begin van het gesprek aangegeven) uw probleem opgelost...).

Ik begrijp dat het moeilijk is om de oorzaak van het probleem te vinden daar er sprakelijk lijkt te zijn van willekeur qua tijdstippen dat de verbinding verbroken wordt.
Het enige wat we weten is:
- het probleem bestaat sedert april 2006
- indien de verbinding weg valt dit geldt voor internet alswel telefonie (arris modem)
- de verbinding wordt gemiddeld na 20 minuten weer hersteld
- men heeft een kabel in de wijkkast heeft vervangen
- men fluctuatiue in het signaal meet
- wij hebben al € 30,-- betaald aan voorrijkosten van een monteur omdat op het moment dat deze langs kwam het signaal in orde was
- iedere keer als wij de HD contacten met de modem uitleest en de verbinding opdat moment wordt hersteld
- wij meer met onze neus in de meterkast staan om de modem te resetten dan aan de telefoon zitten.

Zeg het maar ???
 
Ja mag mij wel een PM sturen met je gegevens, dan kan ik er eens naar kijken.
 
Terug
Bovenaan