• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verbinding valt steeds weg Ubee EVW321b

  • Onderwerp starter Onderwerp starter SuperJoker
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

SuperJoker

Hallo,

Ik ben een nieuwe klant bij Ziggo (3 weken). Ik heb een modem van Ziggo gekregen (Ubee EVW321b) en deze werd door de monteur geïnstalleerd.

Alleen is het zo dat de verbinding steeds weg valt. Zowel bij een bedrade verbinding als bij wifi. Voorbeeld hiervan is bij het online gamen (xbox) en bij het streamen vanaf mijn Synology NAS.

Na 20-30 minuten streamen, geeft de TV (DLNA) een foutmelding dat ie verbinding heeft verloren met de NAS. Hetzelfde gebeurt ook bij de xbox.

Hiervoor had ik DSL van Online (T-Mobile) en had hiermee geen probleem. Verder heb ik al Wifispots uitgezet en een reset naar default instellingen maar deze heeft niet geholpen.

Heeft iemand ervaring met de Ubee EVW321b? Is deze een goede modem en zijn er alternatieven?

Graag tips, dank!
 
Ook sinds een paar weken Ziggo klant, met zelfde modem. In mijn ervaring knalt hij er eens per dag of eens in de paar dagen uit (lampjes gaan knipperen en hij moet weer syncen). Erg irritant als ik net aan het gamen ben enzo. Heb 'm direct op de wandcontactdoos+splitter aangesloten met degelijk kabeltje, ik kan met niet voorstellen dat het aan een slecht signaal ligt (maar kan dat niet uitsluiten). Misschien zijn deze Ubee dingen gewoon niet erg stabiel ofzo.

EDIT: Zodra m'n internet wegvalt zie ik ook dat de "System Uptime" waarde op de web gui van m'n modem gereset wordt, dus ik denk dat dat betekent dat het hele ding gewoon reset en dus niet helemaal stabiel is...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De UPnP functie in routers is meestal wat het mogelijk maakt om automatisch ports te forwarden voor dingen als bittorrent clients. Kan zijn dat bepaalde P2P dingen hierdoor niet of minder goed werken, maar misschien dat je er niks van merkt

In ieder geval bedankt voor de tip, ik ga eens kijken of het de situatie bij mij verbetert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan