fortissimo
Forum Gebruiker
- Berichten
- 71
Modem : Cisco EPC3925 (bridged)
Router : Netgear R6200
Ik werkte tot augustus met een Linksys router die het helaas begeven had. Na de aanschaf van een nieuwe Linksys, bleek dat deze continue een vallende wifi-sterkte had. Na enig onderzoek ben ik overgestapt naar de Netgear R6200.
Oorspronkelijk ging mijn verbinding vanuit de modem direct naar mijn linuxcomputer die de firewall enz. regeld. Vervolgens ging de verbinding naar mijn router die de rest van het bedrade en onbedrade netwerk (niet-DHCP) verbond.
Om de nieuwe mogelijkheden van de routers te kunnen benutten is het netwerk omgezet zodat de router direct na het modem hangt.
In de week nadat alles was aangesloten zijn er werkzaamheden van Ziggo geweest waardoor ik alles opnieuw moest opstarten. Zowel router als modem zijn toen opnieuw aangezet en toen zijn (volgens mij) de problemen begonnen.
Onregelmatig heb ik dat ik geen Internetverbinding heb.
Het routermenu geeft aan dat er geen Internet is. Laat ik de verbinding testen, dan krijg ik wel Internet en kan ik gewoon verder werken alsof er niets aan de hand is.
Herstart ik de modem, dan heb ik daarna ook Internet.
Herstart ik de router, dan heb ik daarna ook Internet.
Ik heb meerdere malen contact met de helpdesk van Ziggo gehad, maar zij kunnen mij ook niet helpen. Volgens hen is er niets met de modem aan de hand. Meerdere malen router en modem uitgezet, modem eerst gestart, router daarna gestart. Al 3 IP-adressen verder heb ik nog steeds het probleem dat de Internetverbinding wegvalt.
Soms 3x op een dag en dan opeens anderhalve week niet.
Heel irritant, vooral nu er ook gebruik gemaak wordt van Netflix.
Waar kan ik nu nog naar kijken?
Router : Netgear R6200
Ik werkte tot augustus met een Linksys router die het helaas begeven had. Na de aanschaf van een nieuwe Linksys, bleek dat deze continue een vallende wifi-sterkte had. Na enig onderzoek ben ik overgestapt naar de Netgear R6200.
Oorspronkelijk ging mijn verbinding vanuit de modem direct naar mijn linuxcomputer die de firewall enz. regeld. Vervolgens ging de verbinding naar mijn router die de rest van het bedrade en onbedrade netwerk (niet-DHCP) verbond.
Om de nieuwe mogelijkheden van de routers te kunnen benutten is het netwerk omgezet zodat de router direct na het modem hangt.
In de week nadat alles was aangesloten zijn er werkzaamheden van Ziggo geweest waardoor ik alles opnieuw moest opstarten. Zowel router als modem zijn toen opnieuw aangezet en toen zijn (volgens mij) de problemen begonnen.
Onregelmatig heb ik dat ik geen Internetverbinding heb.
Het routermenu geeft aan dat er geen Internet is. Laat ik de verbinding testen, dan krijg ik wel Internet en kan ik gewoon verder werken alsof er niets aan de hand is.
Herstart ik de modem, dan heb ik daarna ook Internet.
Herstart ik de router, dan heb ik daarna ook Internet.
Ik heb meerdere malen contact met de helpdesk van Ziggo gehad, maar zij kunnen mij ook niet helpen. Volgens hen is er niets met de modem aan de hand. Meerdere malen router en modem uitgezet, modem eerst gestart, router daarna gestart. Al 3 IP-adressen verder heb ik nog steeds het probleem dat de Internetverbinding wegvalt.
Soms 3x op een dag en dan opeens anderhalve week niet.
Heel irritant, vooral nu er ook gebruik gemaak wordt van Netflix.
Waar kan ik nu nog naar kijken?