T
Tens
Hoi.
Kabelinternet + Sweex router + 3 PC's [ok, 2 PC's en 1 Compraq].
Het, waarschijnlijk, wel bekende probleem van wel een routerverbinding, maar geen internet.
Ik heb al, zonder arrogant te willen klinken, aardig wat ervaring wat betreft computers en internet.
Het probleem wil dat ik óf geen netwerkadres krijg toegewezen, óf geen nieuw IP adres kan krijgen (de meldingen in windows XP wisselen per keer).
De internetsnelheden heb ik niet gemeten, dus ik weet niet of er sprake is van wegvallen van de verbinding door een verstikkende werking van nieuwe aansluitingen (want de helft van onze stad is nu ongeveer nieuwbouw).
Gezien dit probleem al speelt sinds we bij Multikabel zitten, maar voorheen meestal maar sporadisch voorkwam, en gezien we al diverse malen contact hebben opgenomen met de helpdesk zonder succes, dacht ik hier het antwoord misschien te kunnen vinden.
Je zult altijd zien dat op het moment dat je de helpdesk belt en deze je connectie nakijkt, je internet het gewoon goed doet.
Even wat details:
-2 PC Windows XP Home [legaal]
-1 verwaarloosbare Compraq
-Norton 2005 [legaal]
-AdAware 6.0 + AdWatch [legaal]
-HackThis
-1 systeem draait s'nachts Azereus
-Sweex Router [het type zonder firmware upgrades]
-Firewalls op de router en die van Windows staan uit
-100% Schone systemen [ik heb systeembeheer ervaring]
-Redelijk nieuwe, en werkende, netwerkkaarten [doorgemeten / vervangen]
-Goed werkende kabelaansluitingen [doorgemeten]
-Goede routerinstellingen [ook naar behoren werkende op een ander adres]
-SQL Pakketservice uitgeschakeld [dit scheelt vaak]
Probleem:
Uitvallen van het internet op verschillende tijdstippen, vooral rond het middaguur waardoor ik een beknelde of dubbele IP verbinding verdenk als het probleem.
Het probleem komt bij beide systemen voor.
Ook met een schone installatie speelt het probleem zich vaak af, ongeacht of er tjidens het uitvallen gedownload of gesurft wordt.
Lichtjes: Doen het allemaal, router lijkt op kermisatractie: De juiste lampjes branden of knipperen, dat wil zeggen: Alle lampjes naast die van de computerconnecties, zelfde geld voor kabelkast, met uitzondering van het bekende knipperende probleemlampje uiteraard.
Opvallend: Upload mogelijkheid lijkt een minuut of wat later uit te vallen dan de download mogelijkheid als ik kijk naar Azereus, die in realtime z`n statusscherm update.
Verzoeken om een nieuw IP of netwerkadres kunnen verstuurd worden, maar worden niet verwerkt.
Het aantal pakketten verzonden en ontvangen zit vaak boven de 6000 voor het internet uitvalt.
De laatste keer dat de helpdesk de verbinding nakeek werd ons verteld dat wij de best mogelijke verbinding bezaten, dit was echter voordat er een halve nieuwbouwwijk in gebruik genomen werd, en jammer genoeg voordat wij onze router vervingen voor een ander type [beste koop consumentenbond en computeridee].
Ik dacht, ik zet het hier even in een thread voordat ik morgen de helpdesk bel, gezien het feit dat ik las dat CeeS ook in Enkhuizen woonachtig is (wat natuurlijk compleet onsamenhangend kan zijn).
Ik ben er niet zeker van of dit in de juiste sectie staat, maar ik ben nog geen gelijke thread tegengekomen, attans, niet eentje die echt specifiek over dit probleem ging of werd afgerond.
Opmerkingen als 'neem ADSL' hoef ik niet te hebben: Die heb ik namelijk ook, en werkende, alleen niet op dit adres.
Gegroet en alvast bedankt,
Tens
Kabelinternet + Sweex router + 3 PC's [ok, 2 PC's en 1 Compraq].
Het, waarschijnlijk, wel bekende probleem van wel een routerverbinding, maar geen internet.
Ik heb al, zonder arrogant te willen klinken, aardig wat ervaring wat betreft computers en internet.
Het probleem wil dat ik óf geen netwerkadres krijg toegewezen, óf geen nieuw IP adres kan krijgen (de meldingen in windows XP wisselen per keer).
De internetsnelheden heb ik niet gemeten, dus ik weet niet of er sprake is van wegvallen van de verbinding door een verstikkende werking van nieuwe aansluitingen (want de helft van onze stad is nu ongeveer nieuwbouw).
Gezien dit probleem al speelt sinds we bij Multikabel zitten, maar voorheen meestal maar sporadisch voorkwam, en gezien we al diverse malen contact hebben opgenomen met de helpdesk zonder succes, dacht ik hier het antwoord misschien te kunnen vinden.
Je zult altijd zien dat op het moment dat je de helpdesk belt en deze je connectie nakijkt, je internet het gewoon goed doet.
Even wat details:
-2 PC Windows XP Home [legaal]
-1 verwaarloosbare Compraq
-Norton 2005 [legaal]
-AdAware 6.0 + AdWatch [legaal]
-HackThis
-1 systeem draait s'nachts Azereus
-Sweex Router [het type zonder firmware upgrades]
-Firewalls op de router en die van Windows staan uit
-100% Schone systemen [ik heb systeembeheer ervaring]
-Redelijk nieuwe, en werkende, netwerkkaarten [doorgemeten / vervangen]
-Goed werkende kabelaansluitingen [doorgemeten]
-Goede routerinstellingen [ook naar behoren werkende op een ander adres]
-SQL Pakketservice uitgeschakeld [dit scheelt vaak]
Probleem:
Uitvallen van het internet op verschillende tijdstippen, vooral rond het middaguur waardoor ik een beknelde of dubbele IP verbinding verdenk als het probleem.
Het probleem komt bij beide systemen voor.
Ook met een schone installatie speelt het probleem zich vaak af, ongeacht of er tjidens het uitvallen gedownload of gesurft wordt.
Lichtjes: Doen het allemaal, router lijkt op kermisatractie: De juiste lampjes branden of knipperen, dat wil zeggen: Alle lampjes naast die van de computerconnecties, zelfde geld voor kabelkast, met uitzondering van het bekende knipperende probleemlampje uiteraard.
Opvallend: Upload mogelijkheid lijkt een minuut of wat later uit te vallen dan de download mogelijkheid als ik kijk naar Azereus, die in realtime z`n statusscherm update.
Verzoeken om een nieuw IP of netwerkadres kunnen verstuurd worden, maar worden niet verwerkt.
Het aantal pakketten verzonden en ontvangen zit vaak boven de 6000 voor het internet uitvalt.
De laatste keer dat de helpdesk de verbinding nakeek werd ons verteld dat wij de best mogelijke verbinding bezaten, dit was echter voordat er een halve nieuwbouwwijk in gebruik genomen werd, en jammer genoeg voordat wij onze router vervingen voor een ander type [beste koop consumentenbond en computeridee].
Ik dacht, ik zet het hier even in een thread voordat ik morgen de helpdesk bel, gezien het feit dat ik las dat CeeS ook in Enkhuizen woonachtig is (wat natuurlijk compleet onsamenhangend kan zijn).
Ik ben er niet zeker van of dit in de juiste sectie staat, maar ik ben nog geen gelijke thread tegengekomen, attans, niet eentje die echt specifiek over dit probleem ging of werd afgerond.
Opmerkingen als 'neem ADSL' hoef ik niet te hebben: Die heb ik namelijk ook, en werkende, alleen niet op dit adres.
Gegroet en alvast bedankt,
Tens

en je kabelmodem even spanningsloos maken nadat je de pc er aanhangt om het MAC adres te refreshen, anders accepteert je kabelmodem de pc niet, en opnieuw als je de router daarna weer aansluit )