• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verbinding tussen Horizon en iPhone/iPad valt steeds weg

  • Onderwerp starter Onderwerp starter brokie
  • Startdatum Startdatum
B

brokie

Mijn draadloze verbinding tussen de Horizon en de iPhone/iPad valt steeds weg.
Ik heb de 5GHZ al uit gezet en de Bakeninterval bij de 2.4 GHZ op 50 gezet.
Meerdere kanalen geprobeerd.

Wie weet hier een gedegen oplossing voor?
 
Heb hier het zelfde probleem en ook de 5 Mhz uitgezet. Is een haperende verbinding. Ik dacht dat het al bij mij lag. Gelukkig ben ik dan niet de enige.
 
5GHz dus Stokecity. Best wel belangrijke details.

Overigens heb ik het complete WiFi gedeelte van de HB uitgeschakeld. Al het draadloze verkeer gaat via een Asus RT-AC66U die als accesspoint is ingesteld. Laptop heeft een AC-kaartje, dus die haalt volle snelheid en de iPhone's en iPad hebben zeer goede verbinding. Zowel binnens- als buitenshuis. Altijd handig als je naar de F1 of DTM zit te kijken en je wil even roken. Stottervrij via de iDevices.
 
Ik heb nog steeds geen oplossing gevonden voor het probleem van wegvallende verbinding tussen Horizon en iPhone / iPad.
 
Stel je wifi kanaal eens in op een vast kanaal bijvoorbeeld kanaal 8 of 11. De HB gaat tot kanaal 13 en Amerikaanse toestellen gaan maar tot 11. Als er veel wifi verbindingen in de buurt zijn kan het zijn dat de box constant van kanaal aan het wisselen is en zo nu en dan ook kanaal 13 pakt.
 
Dat had ik al ingesteld maar heeft geen resultaat.
Mijn instellingen bij 2.4 GHZ

Radio:
802.11-modus: Gemengd
Kanaal: 8
Bandbreedte: 20Mhz/40Mhz
Vermogen: 100

Codering:
beveil modus: WPA-Personal
Verificatie: WPA2
Codering: TKIP/AES
Sleutelinterval: 600

Geavanceerd:
Bakeninterval: 1000
DTIM interval: 1
Fragmentdrempel: 2346
RTS drempel: 2347
AMPDU: ingeschakeld
WMM: ingeschakeld
WMM besparing: ingeschakeld
 
Terug
Bovenaan