• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verbinding schiet steeds naar 'beperkt' (connection limited)

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

De Hakkelaar

Geachte lezers,

Op Windows 8.1 professional heb ik het beveiligingscertificaat geïnstalleerd en kan ik verbinding maken een sterke Wifispot, welke mij toegang geeft tot het internet.

Echter, gemiddeld een paar keer per uur verandert de verbinding vanzelf naar 'beperkt' en heb ik geen toegang meer tot het internet.

Ik verbreek dan handmatig de gehele verbinding, om vervolgens weer verbinding te maken met 'Ziggo'. Dan heb ik vrijwel altijd weer toegang tot internet.

Weet iemand iets om te voorkomen dat de verbinding steeds naar 'beperkt' schiet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dit probleem ook al een lange tijd sinds Windows 8.1, en ik heb zelf tot nu toe ook geen oplossing kunnen vinden voor dit probleem. Met Windows 8.0 nooit geen probleem gehad.

Sent from my MI 3W using Tapatalk
 
Heb je misschien zelf ook een Ziggo abonnement en modem thuis staan ?

Je logt dan vermoedelijk in op je eigen modem omdat deze het sterktste is. Je eigen modem zal jouw wifispot toegang blokkeren als jouw PC ook bekend is op je modem. Oftewel als je ooit via je eigen ziggo-wifi op internet geweest bent wordt je MAC adres van de PC waarmee je dat gedaan hebt in de blokkerings-tabel gezet die gebruikt wordt als er een wifispot verbinding opgezet wordt door je computer.

Op die manier kan iemand niet per-ongeluk via zijn eigen wifispot verbinding maken zonder dat hij dat door heeft. Via wifispot is de snelheid lager. Daar heb je dan thuis geen last van omdat je dan gedwongen bent om via je eigen wifi netwerk te werken.

Wanneer je wel via je "eigen" wifispot wilt internetten, moet je het mac-adres van jouw computer wissen in de mac-blokkade tabel bij wifispots instellingen van je modem. Maar let op: zodra je weer verbinding maakt met je eigen wifi-toegang komt hij daar weer in te staan.
 
Nee, met geen van de Ziggo routers hier heb ik ooit verbinding gemaakt via de eigenaar-route. (dus op Ziggo12345 enz)

Overigens zou dan volgens jou mijn MAC-adres geblokkeerd moeten zijn, waardoor ik dan in het geheel geen verbinding, laat staan internet-toegang (meer) zou kunnen krijgen via de Wifispot route. Die verbinding en toegang heb ik dus wel, alleen schiet de internet-toegang dus +/- elke 10 min op 'beperkt'.

Wel interessant punt trouwens. Als men dus een keer bij de buren heeft mogen inloggen op Ziggo12345 (met bijv. een tijdelijk ingesteld wachtwoord) kan men die router nooit meer als Wifispot gebruiken. (omdat het MAC-adres wordt herkend als 'intimi')
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Overigens zou dan volgens jou mijn MAC-adres geblokkeerd moeten zijn, waardoor ik dan in het geheel geen verbinding, laat staan internet-toegang (meer) zou kunnen krijgen via de Wifispot route.
Alleen niet via dat ene toegangspunt, wel via andere wifispots natuurlijk. Het is alleen om te zorgen dat je met je eigen router alleen via je eigen netwerk verbindt.

Wel interessant punt trouwens. Als men dus een keer bij de buren heeft mogen inloggen op Ziggo12345 (met bijv. een tijdelijk ingesteld wachtwoord) kan men die router nooit meer als Wifispot gebruiken. (omdat het MAC-adres wordt herkend als 'intimi')
Totdat dat mode opnieuw opstart of iemand het MAC adres uit de tabel verwijderd heeft (kan via het menu).

Jouw probleem klinkt meer alsof de IP-lease niet vernieuwd wordt. Of dat het modem een slechte internet verbinding heeft. Heb je het op alle wifispots ? Het zou ook kunnen dat je na 10 minuten overschakelt naar een andere wifispot en dat het overschakelen niet lekker gaat.
 
"Alleen niet via dat ene toegangspunt, wel via andere wifispots natuurlijk."

Sorry, maar je impliceert nu - evident onterecht - dat ik iets niet zou begrijpen, en dat n.b. m.b.t. een inmiddels off-topic geworden theorie.

1. Uit mijn voorgaande post blijkt overduidelijk dat ik volkomen begrijp dat alleen het Ziggo-modem welke via de eigenaar-route is benaderd, het MAC-adres gaat blokkeren, en dat die blokkade uiteraard enkel betrekking heeft op de door die modem aangeboden wifispot. Ik spreek immers in de laatste zin over die router.

Tevens verzet de logica zich volledig tegen een andere uitleg. De inloggegevens voor wifispots worden (vrijwel) alleen uitgedeeld aan mensen die zelf een Ziggo-modem hebben. Als het enkele inloggen door de eigenaar op z'n eigen Ziggo-modem ertoe zou leiden dat het betreffende MAC-adres daardoor voor alle wifispots geblokkeerd zou worden, zou heel het wifispot-gebeuren totaal zinloos zijn.

2. Je MAC-blokkade-theorie is inmiddels off-topic omdat reeds duidelijk is aangegeven dat in casu géén van de Ziggo-modems via de eigenaar-route zijn 'verpest'.

Wel bedankt voor je theorie dat na enige tijd spontaan van wifispot zou kunnen worden gewisseld. Wel denk ik dat ook dit niet het geval is, omdat het een sterke wifispot betreft (zie startpost) en ik heb vernomen dat de programmatuur juist waakt tegen het onnodig switchen tussen meerdere wifispots van gelijke sterkte.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
"Alleen niet via dat ene toegangspunt, wel via andere wifispots natuurlijk."

Sorry, maar je impliceert nu - evident onterecht - dat ik iets niet zou begrijpen, en dat n.b. m.b.t. een inmiddels off-topic geworden theorie.

1. Uit mijn voorgaande post blijkt overduidelijk dat ik volkomen begrijp dat alleen het Ziggo-modem welke via de eigenaar-route is benaderd, het MAC-adres gaat blokkeren, en dat die blokkade uiteraard enkel betrekking heeft op de door die modem aangeboden wifispot. Ik spreek immers in de laatste zin over die router.

Tevens verzet de logica zich volledig tegen een andere uitleg. De inloggegevens voor wifispots worden (vrijwel) alleen uitgedeeld aan mensen die zelf een Ziggo-modem hebben. Als het enkele inloggen door de eigenaar op z'n eigen Ziggo-modem ertoe zou leiden dat het betreffende MAC-adres daardoor voor alle wifispots geblokkeerd zou worden, zou heel het wifispot-gebeuren totaal zinloos zijn.

2. Je MAC-blokkade-theorie is inmiddels off-topic omdat reeds duidelijk is aangegeven dat in casu géén van de Ziggo-modems via de eigenaar-route zijn 'verpest'.

Wel bedankt voor je theorie dat na enige tijd spontaan van wifispot zou kunnen worden gewisseld. Wel denk ik dat ook dit niet het geval is, omdat het een sterke wifispot betreft (zie startpost) en ik heb vernomen dat de programmatuur juist waakt tegen het onnodig switchen tussen meerdere wifispots van gelijke sterkte.

Nou nou, een beetje minder agressief reageren mag best hoor, ik probeer je alleen te helpen en heb je niet beschuldigd van iets of zo.....

Het wifispot-gedrag met auto-blokkering op basis van mac-adres is nog niet zo lang geleden gewijzigd in de firmware en er zijn al enkele mensen die hiermee problemen hadden op het forum geweest en hebben dit gemeld. Het is dus niet iets wat alom-bekend is, vandaar dat ik vriendelijk aan je vroeg of dit bij jou ook het geval kon zijn.
 
:thumb up: Ik had het idee dat je moedwillig een zinnetje uit m'n post plukte die alleen via een onlogische lezing als 'ongenuanceerd' beschouwd zou kunnen worden, terwijl ik direct daaronder uitstekend uiteenzet hoe de vork in de steel zit.

Dat vond ik overdreven, dus leek het mij wel geinig om daarop met een nog veel overdrevener reactie te komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan