M
mees
Ik ben sinds een week weer klant bij UPC voor internet en telefonie.Altijd klant geweest bij UPC voor digitale televisie. Na problemen met UPC-on-demand en doormeten van de lijn door een monteur ("prima lijn, maar ik vervang toch voor de zekerheid de wandcontactdoos (hoofdaansluitpunt) in de woonkamer"), bleek het probleem aan de mediabox te liggen. Na vervanging geen problemen meer gehad.
Totdat ik weer internet ging afnemen, dat vorige week opgeleverd werd. Ik heb alles netjes aangesloten op het hoofdaansluitpunt, maar nu vliegt de verbinding er continu uit. Twee keer contact gehad met de helpdesk (uiteraard veel geprobeerd, maar verschillende conclusies). Eerste keer: "Slecht signaal. Er lijkt een blokstoring aan de gang te zijn. Dit moet binnen een paar uur opgelost worden". Volgende dagen, nog altijd problemen. Weer gebeld: "Slecht signaal. De splitter (MCP-03) is slecht. Deze moet vervangen worden." Omdat dit mij toch wel een sterk verhaal leek, toch maar zelf op onderzoek uitgegaan. Het modem blijkt dus op 55dbmv uit te zenden (oftewel erg hoog). Door het modem direct op het aansluitpunt aan te sluiten (dus zonder splitter), kom ik op 52 dbmv. Met de splitter is dus niets mis. 3dbmv verschil is normaal. Helaas kan ik zonder splitter dus geen analoog tv meer kijken --> Probleem!
Hoe kan die 55dbmv verlaagd worden. Kan dit door de helpdesk gedaan worden door iets te tweaken in de blokcentrale? Of moet men bijvoorbeeld het hoofdaansluitpunt verplaatsen naar een locatie dichter bij de straat om zo wat afstand te besparen (metertje of 8 )?
Totdat ik weer internet ging afnemen, dat vorige week opgeleverd werd. Ik heb alles netjes aangesloten op het hoofdaansluitpunt, maar nu vliegt de verbinding er continu uit. Twee keer contact gehad met de helpdesk (uiteraard veel geprobeerd, maar verschillende conclusies). Eerste keer: "Slecht signaal. Er lijkt een blokstoring aan de gang te zijn. Dit moet binnen een paar uur opgelost worden". Volgende dagen, nog altijd problemen. Weer gebeld: "Slecht signaal. De splitter (MCP-03) is slecht. Deze moet vervangen worden." Omdat dit mij toch wel een sterk verhaal leek, toch maar zelf op onderzoek uitgegaan. Het modem blijkt dus op 55dbmv uit te zenden (oftewel erg hoog). Door het modem direct op het aansluitpunt aan te sluiten (dus zonder splitter), kom ik op 52 dbmv. Met de splitter is dus niets mis. 3dbmv verschil is normaal. Helaas kan ik zonder splitter dus geen analoog tv meer kijken --> Probleem!
Hoe kan die 55dbmv verlaagd worden. Kan dit door de helpdesk gedaan worden door iets te tweaken in de blokcentrale? Of moet men bijvoorbeeld het hoofdaansluitpunt verplaatsen naar een locatie dichter bij de straat om zo wat afstand te besparen (metertje of 8 )?