• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verbinding pleite .. chello helpdeskers zijn euh .. dom ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Pope-X
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Pope-X

Hoi..

ik wil niet meteen zeggen dat alle chello helpdeskers "Dom" zijn.. maar sommige mensen daar hebben er maar bizar weinig verstand van (moet ook wel anders zou je daar niet zitten... denkik zo)...

mijn verbinding ligt er sinds 8 uur sochtens uit..
rond een uur of 11 trek ik de stekker van de modem eruit en stop deze er rond 12 uur weer in...
na een half uur nog geen verbinding... dus hup bellen met chello...

standaard verhaaltje.. welke lichtjes knipperen er nu ... etc..
stroom eraf.. stroom erop..

ipconfig...
en nu komt het...

ik heb mijn computer ingesteld dat hij niet zomaar een ip adres zelf genereerd...
dit kun je in je registry invullen.. ergens bij IPAutoconfigurationAddress (zoek er maar eens op)..

dit betekend dus dat hij NOOIT een 168.192.x.x ipadres zelf zal genereren... hij zal altijd op 0.0.0.0 blijven TOTDAT hij een ipadres krijgt van de dhcp server..

hierdoor kon de dweep van de helpdesk me niet verder helpen (waarschijnlijk staat in het script dat de enige mogelijke antwoorden zijn een 10.10.x.x of een 168.x.x.x of een 62.x.x.x ipadres.. en dus niet permanent 0.0.0.0

onder geen beding wou hij me verder helpen of doorverbinden met iemand die er wel verstand van had... EEEEEEEEERG SLECHT.. en totaal minpuntje...

als ik mijn ipadres in de 192.168.100.x range gooi dan kan ik wel bij de diagnostics komen van de modem.. en daar zie ik dat hij geen upstream kan verkrijgen.. oid.. en begint steeds te reinitializen..

heb die dweep (waarvan ik helaas de naam niet heb opgeschreven/herrinnerd) gewoon maar opgehangen zonder wat te zeggen.. want het schoot echt niet op.. dus maar opnieuw gebeld.. gelukkig iemand anders aan de lijn gekregen.. en die heeft nu de "Technische dienst" ingeschakeld.. en die moeten mij zo bellen voor een afspraak ofzo..

behoorlijk frustreerend voor mensen die *WEL* verstand van zaken hebben .. dat zij met mensen moeten bellen die *GEEN* verstand van zaken hebben voor hun problemen... erg frustreerend

en dit allemaal voor 0.10 euro per minuut..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan