Verbinding maken via Cisco VPN Client (Sweex LC000060)

I

ibeatza

Hallo,

Ik ben al een tijd aan het proberen om door mijn Sweex router een verbinding te maken met mijn werk via een Cisco VPN verbinding (Cisco VPN Client).
Op een of andere manier krijg ik maar geen verbinding. Hij geeft telkens de foutmelding "The remote peer stopped responding" (o.i.d.).
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar moet krijgen???
Portforwarding van port 500 UDP, 4500 TCP en 10000 TCP heb ik geprobeerd, werkte niet.

Alvast bedankt!!!

ibeatza
 

DieHardNL

Forum Gebruiker
Berichten
539
Je hebt Cisco VPN client op je thuis comp draaien?
Is deze geinstalleerd volgens de installatie manual van je bedrijf?

Is de server op je bedrijf juist geconfigureerd?

Kan je via de router gewoon internetten?

Als alles goed is moet de connectie smoothly lopen.
 
Topicstarter
Topicstarter
I

ibeatza

Ja volgens mij gebruiken ze op mijn werk IPSec.
De VPN client draait op mijn thuis pc. Hoe moet de server zijn geconfigureerd zodat het werkt? Zijn hier nog speciale instellingen voor nodig?
Mijn internet verbinding werkt verder prima.

Het vreemde is trouwens ook dat ik helemaal geen block meldingen krijg in de logs van de router.

Iemand een idee hoe ik het kan oplossen (thanks Rene en DieHardNL alvast)!
 

DieHardNL

Forum Gebruiker
Berichten
539
Waarom vraag je niet op het werk hoe je het moet configureren?
Als ze VPN toestaan voor thuisgebruik moeten ze je ook kunnen vertellen hoe je je comp en router moet configureren!
 
Topicstarter
Topicstarter
I

ibeatza

Nou, de mensen hier die thuiswerken hebben de meest uiteenlopende merken routertjes. En er is niemand die iets speciaals in de router moet instellen om het te laten werken en het werkt prima bij deze personen.
Voordat ik die router had had ik een linuxbak als router/firewall. Die werkte ook zonder dat ik iets had ingesteld.
En ik heb de poorten die te maken hebben met dit verkeer ook open gezet, maar ook dit helpt niet.
Maar zoals ik in mijn vorige antwoord ook al aangaf.. Ik zie ook niets aan verkeer in de logs verschijnen dat word geblokkeerd. Dat zou al een stap in de goede richting zijn en handig voor troubleshooten.

Daarom mijn vraag of er voor dit merk/type router iets speciaals ingesteld moet worden om het te laten werken.
 

Henno

Forum Gebruiker
Berichten
1.002
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
ibeatza zei:
Niemand enig idee? (aka Schop)

Dit betekend dat de Sweex geen fatsoenlijke Ipsec pass-through afhandeling in zij NAT heeft geregeld.
Ik werk ook vanaf thuis met een Cisco VPN client (vroeger met 3.0 en nu 4.0) die heeft't altijd gedaan vanachter mijn Draytek, ook al met de eerste firmwares.

gr, Henno
 

Meeuw

Forum Gebruiker
Berichten
2.497
ik heb precies hetzelfde accesspoint / router en hij nat bij mij ook geen ipsec. ik heb DMZ geprobeerd maar nix werkt. Nu gebruik ik um alleen nog maar als accesspoint / switch.
Het idiote is dat op de doos staat dat hij het moet kunnen!

Ik heb het trouwens nog niet geprobeerd met de 'nieuwe' firmware https://www.sweex.nl/product.asp?pid=288&s=3 misschien werkt dat, zoja wil je dat dan doorgeven?
 
Topicstarter
Topicstarter
I

ibeatza

Ik heb deze firmware wel in mijn router geblazen, maar helaas nog geen IPSec met NAT.

Lekker kl#te zeg, heb Sweex ook al 2x gemaild over dit probleem, maar die knakkers reageren ook niet. Logisch waarschijnlijk als het inderdaad niet werkt. Zou niet beste reclame wezen. Maar dit ook niet.

Moet ik dus weer andere router gaan kopen :(
 
Bovenaan