B
BenJ
Sinds een week ligt iedere ochtend mijn internet en telefoon eruit.
Het lijkt te gebeuren ergens tussen 07:00 en 08:00. Uiteraard HD gebeld, maar tijdens inplannen monteur zat ik nog wat in de meterkast te rommelen toen ie opeens weer verbinding had. Dus afspraak maar gecanceld.
Daarna door blijven zoeken naar rotte kabels etc. Maar alles lijkt toch in orde. Nu ben ik zover dat ik de zaak redelijk snel weer draaiende heb. Ik hoef alleen maar het kabeltje tussen het kabelfilter (Tratec ETU002) en een filter dat ik na een bliksemontlading er in heb gekregen een paar maal los te halen en terug te zetten. Dan nog een minuutje wachten en hij loopt weer spontaan. Dit moet wel in 2 stappen. Daarbij heb ik eerst een dode lijn met de telefoon en daarna een "niet aangesloten toon".
Eigenlijk ben ik bang dat ik nog met een nawee van een blikseminslag afgelopen zomer heb. (Daarbij had ik redelijk wat schade). Maar aan de andere kant intrigeert het min of meer vaste tijdstip mij. Het lijkt wel of dit wordt geïnitieerd door een omschakeling op het netwerk. (Hierbij denk ik bv aan het nachtelijk omzetten/verdelen van modems op de CMTS/loadbalancers.
Maar ik kan me ook voorstellen dat bv 1 van de balancers niet correct werkt. Mijn buurman klaagde van de week ook al dat ie een keer geen internet had en opeens weer wel.
Wat is wijsheid?
Het lijkt te gebeuren ergens tussen 07:00 en 08:00. Uiteraard HD gebeld, maar tijdens inplannen monteur zat ik nog wat in de meterkast te rommelen toen ie opeens weer verbinding had. Dus afspraak maar gecanceld.
Daarna door blijven zoeken naar rotte kabels etc. Maar alles lijkt toch in orde. Nu ben ik zover dat ik de zaak redelijk snel weer draaiende heb. Ik hoef alleen maar het kabeltje tussen het kabelfilter (Tratec ETU002) en een filter dat ik na een bliksemontlading er in heb gekregen een paar maal los te halen en terug te zetten. Dan nog een minuutje wachten en hij loopt weer spontaan. Dit moet wel in 2 stappen. Daarbij heb ik eerst een dode lijn met de telefoon en daarna een "niet aangesloten toon".
Eigenlijk ben ik bang dat ik nog met een nawee van een blikseminslag afgelopen zomer heb. (Daarbij had ik redelijk wat schade). Maar aan de andere kant intrigeert het min of meer vaste tijdstip mij. Het lijkt wel of dit wordt geïnitieerd door een omschakeling op het netwerk. (Hierbij denk ik bv aan het nachtelijk omzetten/verdelen van modems op de CMTS/loadbalancers.
Maar ik kan me ook voorstellen dat bv 1 van de balancers niet correct werkt. Mijn buurman klaagde van de week ook al dat ie een keer geen internet had en opeens weer wel.
Wat is wijsheid?
) om te kijken of het probleem meegaat.