• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

verbinding blijkbaar niet verbroken

:'( ik heb via tapecall een telefoongesprek opgenomen van +/- 8 minuten. Deze 8 minuten zijn ook zichtbaar op de site van tapecall en ik heb mijn opgenomen gesprek ook nog op mijn pc staan en het duurde echt maar 8 minuten. Nu krijg ik vrolijk een rekening van UPC dat het gesprek bijna 5 en een half uur had geduurd en daarbij +/- 140 euro aan kosten.

UPC geeft aan dat de verbinding zo lang heeft geduurd maar dat is dus gelul ... diegene met wie ik toen gesproken heb kan het gesprek van 8 minuten ook bevestiggen ....

Hoe kan ik dit oplossen ? UPC laat zoals gewoonlijk weer niets van zich horen en zegt niets te kunnen doen !
 
Maakt TapeCall gebruik van silence suppression? Met andere woorden: worden (lange) stiltemomenten weggefilterd? Zoja, dan kan het nog wel eens lastig worden: je hebt de verbinding mogelijk niet verbroken.

Dat de andere partij kan bevestigen dat het slechts 8 minuten heeft geduurd doet er niet toe, jij hebt niet naar die persoon gebeld. Jij hebt naar TapeCall gebeld.

---
Ik heb laatst blijkbaar ook exact 2 uur (2 uur, 0 minuten en 0 seconden) met m'n mobiel gebeld naar een mobiel nummer in Frankrijk. Op mijn telefoon was dit gesprek ook terug te vinden in het logboek. Ik heb toen blijkbaar, per ongeluk (eerste nummer in contactenlijst), de voicemail van een kameraad in Frankrijk te pakken gekregen (kameraad wist nergens van, heeft geen gemiste oproepen gezien) waardoor de verbinding pas na 2 uur (automatisch?) werd verbroken.
 
op het gedownloade gesprek is zelfs te horen dat we afscheid van elkaar nemen en dat we de hoorn erop leggen .. de stiltes zijn niet weggefilterd want dan zouden we +/- 5 uur en 20 minuten stil zijn geweest ;D
UPC beld overigens nooit terug en ze laten de klant dus wederom in de steek.
Je belt wel via tapecall maar de verbinding loopt via UPC dus bij UPC is blijkbaar iets verkeerd
gegaan
 
Ik ken Tapecall niet, maar is het mogelijk dat na die 8 minuten de verbinding met je gesprekspartner is afgebroken, maar de verbinding met Tapecall is blijven bestaan?
Dit zou eigenlijk niet moeten kunnen, want bij een normaal geprek is de verbinding meteen verbroken als een van beide de hoorn neerlegt.

Als ik jou was zou ik contact opnemen met Tapecall met de vraag of ze het een en ander kunnen nakijken.
 
Nou, ik merk wel eens dat als ik met iemand met UPC Telefonie bel, het soms ongeveer 5 seconden duurt tot ik een toon hoor nadat ik de 'klik' al had gehoord. En bij sommige mensen blijf ik gewoon stilte horen, en zou ik dus moeten ophangen zodat de UPC-beller weer iemand anders kan bellen (want zijn lijn blijft met de mijne in verbinding). Ik denk dus dat dit is gebeurd en dat de Tapecall-lijn gewoon wacht tot jíj ophangt. Zo lopen de kosten al gauw hoog op.
 
zie hieronder het antwoord van tapecall >:( >:( >:(


Geachte heer Verhoef,

Wij sturen U géén rekening, u betaalt de KPN of UPC desgewenst voor deze dienst. Wellicht dat UPC de verbinding langer in stand heeft gehouden ? Ons treft géén blaam de duur van het gesprek heeft hier hoegenaamd niet mee te maken.

Nogmaals excuses voor de overlast, maar TapeCall kan niets voor u betekenen,

Met vriendelijke groet,
 
In dit geval heb je te maken met 3 partijen:
Jijzelf <----> Tapecall <----> Gebeld persoon
1 2

Mogelijk is verbinding 2 inderdaad wel verbroken geweest, waarna je het gesprek ontvangt. Zolang verbinding 1 niet verbroken is, waarbij tapecall mogelijk op jou wacht met ophangen omdat je misschien nog een nummer of nog een keer hetzelfde nummer wilt bellen.

Ik ken verder de mogelijkheden en/of gebruiksaanwijzigen van Tapecall niet, dus veel meer kan ik je ook niet vertellen, dus bovenstaande is slechts een vermoeden. Misschien kun je dit alsnog via hun klantenservice/voorwaarden achterhalen.
 
Hoelang heeft het gesprek tussen JOU en TapeCall geduurd volgens het logboek van TapeCall? Dit moeten zij kunnen nagaan, zij krijgen immers per minuut uitbetaald door de telco...
 
zie onderstaande .....


Beste Patrick,

We hebben je mailtje ontvangen en vinden dit erg vervelend voor je. Op de screenshot is te zien dat er wel een gesprek heeft plaats gevonden. De tijdslimiet van 8:09 staat alleen voor de lengte van het opgenomen gesprek. De lengte van het exacte gesprek staat dus niet weergegeven op onze site. Dit kan gebeuren wanneer de verbinding niet goed is verbroken. Over deze 5 uur hebben wij ook kosten moeten maken en wij kunnen je helaas niets terugstorten. Mocht je er zeker van zijn dat deze verbinding niet zo lang heeft plaatsgevonden dan kan je deze klacht kwijt bij je telecomprovider in dit geval UPC.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
 
Terug
Bovenaan