Verandering Ziggo frequentie geeft problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ukkie01

Forum Gebruiker
Berichten
12
Op 26 januari heeft Ziggo de frequentie veranderd in de regio Roermond

frequentie: 474.00
netwerk-ID: 5555
modulatie: 64-QAM
symboolsnelheid: 6875

Na deze verandering hebben wij regelmatig (elke minuut) blokjes in het beeld. Ik heb de Samsung DCB H360R decoder gereset naar de fabrieksinstellingen, kabels losgekoppeld, stroom eraf en de smartcard eruit gehaald. Maar dit mag allemaal niet helpen.

BER E6 geeft geen foutmeldingen deze is gewoon 00000 en het signaal is tussen de 75 en 81%, dit is verschillend per zender.

Mijn ouders met een CI modulen in een Philips 46PFL5507K/12 tv hebben het zelfde probleem deze wonen 8 km verder.

Wanneer ik Ziggo bel zeggen zij controleer de bekabeling of mijn decoder is aan vervanging toe. Terwijl ik al meerdere malen heb gezegd dat voor de frequentie verandering geen problemen waren.

Ik maak gebruik van een collectieve verbinding. Dit betekend dat op mijn adres de verbinding door een gecertificeerd bedrijf is verdeeld over de verschillende appartementen met een versterker.

De boven buurman heeft een HUMAX decoder en heeft nergens last van.

Waar kan de oplossing zitten?
 

catastrofus

Forum Gebruiker
Berichten
5.031
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Even je decoder met een kort kabelkeur kabeltje aansluiten op je aop. Nog steeds problemen? Ziggo bellen. Geen problemen? Dan ligt het toch echt aan je eigen bekabeling.
 

c0sm0s

Forum Gebruiker
Berichten
339
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Dit klinkt als slechte binnenhuis bekabeling en/of connectors.
Aangezien je bovenbuurman nergens last van heeft.

Door de nieuwe frequenties die Ziggo gebruikt is de kans op storing van buitenaf op de binnenhuiskabel stukken groter.. Dit kan bijv komen door signalen van 4G/3G of bijv de magnetron enz..


Het gaat dus over de kabel die je zelf hebt aangelegd.
Dus het stukje vanaf de aansluiting naar de ontvanger/tv..
 

Popple

Forum Gebruiker
Berichten
18
Op 26 januari heeft Ziggo de frequentie veranderd in de regio Roermond

frequentie: 474.00
netwerk-ID: 5555
modulatie: 64-QAM
symboolsnelheid: 6875

Na deze verandering hebben wij regelmatig (elke minuut) blokjes in het beeld. Ik heb de Samsung DCB H360R decoder gereset naar de fabrieksinstellingen, kabels losgekoppeld, stroom eraf en de smartcard eruit gehaald. Maar dit mag allemaal niet helpen.

BER E6 geeft geen foutmeldingen deze is gewoon 00000 en het signaal is tussen de 75 en 81%, dit is verschillend per zender.

Mijn ouders met een CI modulen in een Philips 46PFL5507K/12 tv hebben het zelfde probleem deze wonen 8 km verder.

Wanneer ik Ziggo bel zeggen zij controleer de bekabeling of mijn decoder is aan vervanging toe. Terwijl ik al meerdere malen heb gezegd dat voor de frequentie verandering geen problemen waren.

Ik maak gebruik van een collectieve verbinding. Dit betekend dat op mijn adres de verbinding door een gecertificeerd bedrijf is verdeeld over de verschillende appartementen met een versterker.

De boven buurman heeft een HUMAX decoder en heeft nergens last van.

Waar kan de oplossing zitten?

Hallo ukkie,

Ziggo heeft met deze wijziging nieuwe frequenties in gebruik genomen waardoor er nu meer zenders op de kabel kunnen. Deze nieuwe frequenties zijn echter wel gevoeliger voor storingen! Het kan dus heel goed zijn dat het toch aan de bekabeling ligt.

Je geeft aan dat het signaal tussen de 75 en 80% is. Bedoel je hiermee de signaalsterkte of de signaalkwaliteit?
De signaalsterkte is namelijk oké als deze rond de 80% zit, maar de signaalkwaliteit moet 100% zijn om storingen te voorkomen. Is de BER ook 0 als de blokken in beeld komen?

Bij mij is morgen de omzetting, ik hoop dat hier alles nog goed werkt en ik niet naar mijn bekabeling hoef te kijken. :roll:

EDIT: Toen ik mijn post typte was er nog geen reactie, nu herhaal ik eigenlijk wat er hierboven al is gezegd. (ben een slome typer blijkbaar) Succes!
 
Topicstarter
Topicstarter
U

ukkie01

Forum Gebruiker
Berichten
12
De kabel van het kastje op de muur naar de decoder is maar 1 meter kant en klaren merk kabel. Maar het betreft hier een collectieve verbinding. Een Electro bedrijf heeft een splitstation gemaakt. Van oorsprong heeft dit gebouw 1 groene coax kabel. Vervolgens zijn hier 18 appartementen gebouwd. Die elk hun eigen wandkasje in de woonkamer hebben. Waarmee voor 26 januari alles werkten. misschien ligt het toch aan de gevoelige/hogere frequentie.

2 andere bewoners van de 18 hebben nergens last van. De rest is onbekend.
 
Topicstarter
Topicstarter
U

ukkie01

Forum Gebruiker
Berichten
12
Je geeft aan dat het signaal tussen de 75 en 80% is. Bedoel je hiermee de signaalsterkte of de signaalkwaliteit?
De signaalsterkte is namelijk oké als deze rond de 80% zit, maar de signaalkwaliteit moet 100% zijn om storingen te voorkomen. Is de BER ook 0 als de blokken in beeld komen?

Bij mij is morgen de omzetting, ik hoop dat hier alles nog goed werkt en ik niet naar mijn bekabeling hoef te kijken. :roll:

EDIT: Toen ik mijn post typte was er nog geen reactie, nu herhaal ik eigenlijk wat er hierboven al is gezegd. (ben een slome typer blijkbaar) Succes!

Het betreft de signaal sterkte. De kwaliteit kan ik niet meten met de DCB H360r. De BER blijft 0 ook bij de blokjes.
 

Popple

Forum Gebruiker
Berichten
18
Het betreft de signaal sterkte. De kwaliteit kan ik niet meten met de DCB H360r. De BER blijft 0 ook bij de blokjes.

Wel vreemd dat als de BER op 0 blijft staan dat er toch blokken komen. Ben benieuwd of er nog meer mensen met deze decoder last hebben van dit probleem na de omzetting.

Ik denk dat nog een keer installeren ook niet werkt, maar je kunt het altijd proberen. (als je dat nog niet hebt gedaan)

Anders zijn er nog deze opties (als dit mogelijk is):
De Humax decoder van jouw buurman die geen problemen geeft bij jou aan te sluiten.
Of je neemt jouw decoder mee naar de buurman en sluit deze daar aan, en kijken of deze daar ook problemen geeft.

Succes!
 
Topicstarter
Topicstarter
U

ukkie01

Forum Gebruiker
Berichten
12
Vanmorgen snel even een andere kabel geprobeerd. maar ook hier heb ik enkele keren blokjes. Ik heb ook nog eens goed op de BER code gelet maar deze geeft geen waardes ook niet bij de blokjes. De kabel van het aansluitpunt in de woonkamer is maar 1 meter naar de decoder. Dus kleine kans, maar helaas.

Na mijn werk ga ik de decoder van mijn buurvrouw (familie) omwisselen. Dit betreft ook een DCB H360r die geen problemen geeft.

De andere bekabeling achter de muren kan ik weinig mee dit heeft de aannemer aangelegd. Alle coax kabels komen buiten samen in een kast. Hier zit een 18 spitter met één versterker. Die ook vóór de frequentie geen problemen gaf. In de meterskast kan ik zien dat de aannemer CAI 2011 bedea COAX TWAALF kabels heeft gebruikt.

Waarschijnlijk weet ik straks meer na het uitwisselen van de decoders.
 

John1971

Forum Gebruiker
Berichten
301
Hier het zelfde probleem. Nieuwe Hirschman 4g bestendige kabel er tussen. Maar de freeze blijft zich voor doen. dus weet niet wat ik moet doen.
 
Topicstarter
Topicstarter
U

ukkie01

Forum Gebruiker
Berichten
12
Hier het zelfde probleem. Nieuwe Hirschman 4g bestendige kabel er tussen. Maar de freeze blijft zich voor doen. dus weet niet wat ik moet doen.

Ook na de frequentie wijziging? Ervoor niks aan het handje.
Ik begrijp idd dat door een hogere frequentie het allemaal gevoeliger wordt voor storingen.

Beschrijf eens je aansluiting vanuit de binnenkomende kabel tot je decoder/tv?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan