Verandering in de Frequentie

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Cadfan

Hallo,

Voor een ieder die ook geen melding van Ziggo heeft gekregen omtrent het veranderen van de frequentie bij de instellingen hier alvast het antwoord.
Het blijkt dat Ziggo overgaat naar een landelijke frequentie.
Deze frequentie is 474.000
Overige instellingen blijven gelijk.

Ook ik kreeg een melding van de HDD niet gereed en kon vervolgens niets meer met het apparaat.
Na een telefoontje werd mij doodleuk verteld dat ze deze frequentie dus hadden gewijzigd zonder mij daarvan op de hoogte te stellen.

Mvg
Cadfan
 
Hallo,

Voor een ieder die ook geen melding van Ziggo heeft gekregen omtrent het veranderen van de frequentie bij de instellingen hier alvast het antwoord.
Het blijkt dat Ziggo overgaat naar een landelijke frequentie.
Deze frequentie is 474.000
Overige instellingen blijven gelijk.

Ook ik kreeg een melding van de HDD niet gereed en kon vervolgens niets meer met het apparaat.
Na een telefoontje werd mij doodleuk verteld dat ze deze frequentie dus hadden gewijzigd zonder mij daarvan op de hoogte te stellen.

Mvg
Cadfan

Ook het Netwerk-ID kan voor sommigen wijzigen.

De postcodecheck bestaat niet meer. Er is nu "één standaard" voor iedereen om digitale tv te installeren. Echter, voor mensen op het Cogas netwerk zijn er nog wel andere frequentie instellingen.

------------
bron: Ziggo Website

Gebruik de volgende frequentiegegevens bij het installeren van Interactieve en Digitale Televisie

Frequentie: 474.00*
Netwerk-ID: 5555*

* Kijkt u digitale televisie via het Cogas netwerk? Gebruik dan frequentie 369.00 netwerk-ID 9004.
------------

Zie link voor meer informatie; https://www.ziggo.nl/klantenservice/...netwerknummers
 
Samsung SMT C1740

Dit apparaat is een stuk beter dan de Cisco die ik eerst had. Er zijn wel een paar problemen:
1] Je kan de diepe slaap niet instellen. Ik heb deze op 48 uur gezet, maar op willekeurige momenten ver binnen die tijd staat hij toch ineens in diepe slaap.
2] De EPG is extreem traag en onbetrouwbaar. Vaak is van een bepaalde zender helemaal geen EPG te zien (grijze balk). Het duur soms minuten(!) voor de programma's zichtbaar worden.
3] Er is geen waarschuwing voor overlappende opnames. Als twee geplande opnames (gedeeltelijk) op de zelfde tijd gaan plaatsvinden krijg je geen melding (zoals bij de Cisco).
 
Als twee geplande opnames (gedeeltelijk) op de zelfde tijd gaan plaatsvinden krijg je geen melding.

Waarom zou dat moeten? Hij neemt ze in dat geval beide op. Je kunt in zo'n geval geen live-TV meer kijken, maar eerder opgenomen programma's natuurlijk wel.
 
Overlappende opnames

Omdat je dat niet kan zien blijkt ineens dat je geen TV kan kijken! Een waarschuwing is op zijn plaats omdat sommige programma's bvb wekelijks worden opgenomen. Je ziet dat dan makkelijk over het hoofd.
 
Omdat je dat niet kan zien blijkt ineens dat je geen TV kan kijken! Een waarschuwing is op zijn plaats omdat sommige programma's bvb wekelijks worden opgenomen. Je ziet dat dan makkelijk over het hoofd.

Bij de Humax krijg je ook geen waarschuwing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan