• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verandering 3 in 1 pakket, contractverlenging en toch ook weer niet...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ManiacsHouse
  • Startdatum Startdatum
M

ManiacsHouse

Sinds 2 jaar heb ik een 3 in 1 pakket van UPC met de daarbij behorende voordelen én voorwaarden (zoals verplicht automatische incasso). Ruim een jaar geleden is mijn pakket gewijzigd naar 30mb en Onbeperkt+Europa en DTV Royaal met DVR. Met natuurlijk weer een jaarcontract.

DTV Royaal met DVR hadden we al. Nu is er wat gedoe over de aantal zenders in het Royaal-pakket en ben ik eens gaan kijken wat ik nu precies heb en wat voor termijn ik kan opzeggen.
Vreemd... Blijkt dat het abo voor Internet en telefonie wel met een jaar te zijn verlengd maar van Royaal niet. Ik kan DTV opzeggen maar de rest niet.
Lijkt mij dat dit niet kan en niet klopt, ik neem 1 product af van UPC en dat is een totaalpakket.
 
Dit heb ik ook gehad ik had daarvoor ook al digitale tv.
Denk bij jou ook.
 
Ik zou dus nu goed je factuur bekijken. Het zou nu zomaar eens kunnen zijn
dat een Internet/Telefoonie pakket hebt die je betaald EN los een DTV Royaal pakket
hebt en betaald. Je hebt dan 2 pakketten en betaald dan voor bijde de normale prijs en is dus veel duurder.
 
Het produkt DTV kent in tegenstelling tot internet geen jaarcontract maar maandcontracten, en dat maakt het bij 3 in 1 contracten zo onoverzichtelijk.
Het ene is opzegbaar maar dat heeft als consequentie dat het dan geen 3 in 1 contract meer is en je internet en telefonie moet afkopen of wijzigen en bij wijzigen is er dan een nieuw jaarcontract.
 
cornelisvandenberg zei:
Het produkt DTV kent in tegenstelling tot internet geen jaarcontract maar maandcontracten, en dat maakt het bij 3 in 1 contracten zo onoverzichtelijk.
Het ene is opzegbaar maar dat heeft als consequentie dat het dan geen 3 in 1 contract meer is en je internet en telefonie moet afkopen of wijzigen en bij wijzigen is er dan een nieuw jaarcontract.
Jaja... Lekker duidelijk dus... Maar dan klopt de uiting dat je een totaalpakket koopt eigenlijk niet.
Kosten en rekening kloppen verder wel.
 
ManiacsHouse zei:
Sinds 2 jaar heb ik een 3 in 1 pakket van UPC met de daarbij behorende voordelen én voorwaarden (zoals verplicht automatische incasso). Ruim een jaar geleden is mijn pakket gewijzigd naar 30mb en Onbeperkt+Europa en DTV Royaal met DVR. Met natuurlijk weer een jaarcontract.

DTV Royaal met DVR hadden we al. Nu is er wat gedoe over de aantal zenders in het Royaal-pakket en ben ik eens gaan kijken wat ik nu precies heb en wat voor termijn ik kan opzeggen.
Vreemd... Blijkt dat het abo voor Internet en telefonie wel met een jaar te zijn verlengd maar van Royaal niet. Ik kan DTV opzeggen maar de rest niet.
Lijkt mij dat dit niet kan en niet klopt, ik neem 1 product af van UPC en dat is een totaalpakket.

Ik begrijp je niet helemaal. Je hebt het over ruim een jaar geleden dat de laatste wijzigingen in je pakket zijn doorgevoerd. Dat zou betekenen dat je nu alles op een termijn van 1 maand moet kunnen opzeggen.

Verder is het zo dat als je een pakket hebt en je verandert b.v. alleen je internetabo, dat uitsluitend voor het internetabo een nieuwe termijn van 1 jaar ingaat. Wil je binnen dat jaar je hele pakket opzeggen, dan betaal je dus alleen voor het internetabo een straftarief van 12 -/- x maanden, waarbij x staat voor het aantal maanden dat het nieuwe abo heeft gelopen.
 
jtech zei:
Ik begrijp je niet helemaal. Je hebt het over ruim een jaar geleden dat de laatste wijzigingen in je pakket zijn doorgevoerd. Dat zou betekenen dat je nu alles op een termijn van 1 maand moet kunnen opzeggen.

Verder is het zo dat als je een pakket hebt en je verandert b.v. alleen je internetabo, dat uitsluitend voor het internetabo een nieuwe termijn van 1 jaar ingaat. Wil je binnen dat jaar je hele pakket opzeggen, dan betaal je dus alleen voor het internetabo een straftarief van 12 -/- x maanden, waarbij x staat voor het aantal maanden dat het nieuwe abo heeft gelopen.
Ik zo nog minstens 2 maanden moeten betalen. Ruim een jaar was wat ruim gekozen ;)
Er is toen nadrukkelijk gezegd dat ik voor het pakket weer 1 jaar contract moest afsluiten. En dan niet de boel apart verlengen. Je komt dan met allerlei scheve periodes te zitten. Beetje vreemde manier van zaken doen lijkt mij.
 
Die scheve periodes zijn alleen van belang voor het berekenen van de boete die je betaalt bij opzegging van het pakket. Verder is het zo dat als je 1 onderdeel van een pakket (zonder boete) opzegt, je de hele pakketkorting kwijt bent. Dat is vlg. mij wat ze bedoelden toen ze tegen je zeiden dat je voor het hele pakket een nieuw jaarcontract aanging. Zo heb ik augustus vorig jaar alleen het internetabo veranderd en in Mijn UPC staat uitsluitend voor het internetgedeelte van mijn pakket dat als ik nu zou opzeggen ik een boete moet betalen tot augustus 2010. De 2 andere onderdelen zijn boetevrij. Zeg ik echter nu telefonie op, dan ben ik mijn pakketkorting kwijt.
 
jtech zei:
Die scheve periodes zijn alleen van belang voor het berekenen van de boete die je betaalt bij opzegging van het pakket. Verder is het zo dat als je 1 onderdeel van een pakket (zonder boete) opzegt, je de hele pakketkorting kwijt bent. Dat is vlg. mij wat ze bedoelden toen ze tegen je zeiden dat je voor het hele pakket een nieuw jaarcontract aanging. Zo heb ik augustus vorig jaar alleen het internetabo veranderd en in Mijn UPC staat uitsluitend voor het internetgedeelte van mijn pakket dat als ik nu zou opzeggen ik een boete moet betalen tot augustus 2010. De 2 andere onderdelen zijn boetevrij. Zeg ik echter nu telefonie op, dan ben ik mijn pakketkorting kwijt.
Wat dus betekend dat als je 1 deel kunt opzeggen je 'gedwongen' bent dit uit te zitten om niet het volle pond te moeten gaan betalen.
Is het geval van DTV (wat je op kunt zeggen omdat men de zenders verminderd) zou je de rest nog moeten betalen? Het pakket is altijd als pakket aangeboden. Als je 1 deel daarvan wijzigt, wijzigt UPC dus het pakket en kun je het hele pakket opzeggen.

En de voorwaarden zijn heel duidelijk:

37.4 Als u al abonnee bent van UPC en u kiest voor een totaalpakket
in plaats van een losse radio en televisie dienst, breedbanddienst
en/of telefoniedienst, dan gaat een overeenkomst
in met een nieuwe looptijd. Kijk voor een overzicht van de
looptijden van totaalpakketten op upc.nl.
37.5 Als u een totaalpakket afneemt en u wenst het pakket tussentijds
aan te passen (u wilt bijvoorbeeld geen internet meer
of een andere snelheid), kunnen voor het aangepaste totaalpakket
andere tarieven gelden. Als u door de tussentijdse
aanpassing van het totaalpakket een losse dienst overhoudt
(de overgebleven dienst(en) vormen geen pakketdienst), dan
vervallen de aan het totaalpakket verbonden voordelen. Als u
het totaalpakket tussentijds aanpast, gaat een overeenkomst
in met een nieuwe looptijd
. Een tussentijdse aanpassing van
het totaalpakket is alleen mogelijk met instemming van UPC.
 
De door jou genoemde citaten uit de AV spreken mijn interpretatie niet tegen. Er staat nergens dat je een nieuw contract voor het gehele pakket aangaat.
 
Terug
Bovenaan