• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Veiligheidslek in Adobe Flash (zero-day exploit)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter MartCom
  • Startdatum Startdatum
M

MartCom

Het is verstandig om te controleren welke versie van Adobe’s Flash player aanwezig is op je Mac. Adobe heeft namelijk bekend gemaakt dat er een serieus veiligheidslek (zero-day exploit) aanwezig is in de Flash player.

Nieuwsartikel staat verder op AppleTips, met daarbij de wijze waarop je simpel kunt controleren welke versie jij draait en hoe je een nieuwe versie zonder deze exploit kunt downloaden.
 
Devil-Strike.net zei:
Gaat goed laatste tijd met flash en de exploits, eerst in windows nu weer de mac.

Het lek zit ook in de Windows versie. Updaten naar 10.2.153.1 is dus gewenst.

https://www.security.nl/artikel/36584/1/Noodpatch_voor_ernstig_Adobe_Flash_en_Reader-lek.html
 
Adobe scoort aardig in de laatste poll van gevoelige progs 5 bij de eerste 10 :-\
 
https://www.adobe.com/software/flash/about/
- Welke versie Adobe Flash Player heb jij op dit moment geinstalleerd staan?
- Welke versie Adobe Flash Player is op dit moment actueel?
 
Owl zei:
https://www.adobe.com/software/flash/about/
- Welke versie Adobe Flash Player heb jij op dit moment geinstalleerd staan?
- Welke versie Adobe Flash Player is op dit moment actueel?

Versie 10.3.181.14 is hier geinstalleerd in Mepis-Linux (en in Debian, antiX en Mint).
Dat is de 'meest courante' (vandaag 31/5 in ieder geval....:-)) Zie de voornoemde link van Owl :
https://www.adobe.com/software/flash/about/ voor de versie die je momenteel hebt. En een Download link.

Ik denk dat de Adobe Flashplayer al een keer of 10 werd ge-upgrade in 2011....
Gelukkig krijg ik die security updates heel snel op mijn linux installaties, Automagiisch.....:-)

Ko
 
<Rico> zei:
Heeft de heer Jobs toch gelijk om flash niet toe te laten op iPad ;)

Ach, dat weet ik niet. Wil je echt op safe spelen, dan moet je de netwerkkabel uit je PC trekken. ;) Gewoon je systemen uptodate houden is een andere optie. Als je dagelijks (of wekelijks) even de navolgende site bezoekt en kijkt welke updates vereist zijn, dan zit je altijd aan de veilige kant. Je kan je ook inschrijven voor de wekelijkse nieuwsbrief, die op maandag verschijnt, zodat je die snel even wekelijks kan doorspitten op noodzakelijke updates.

https://www.security.nl/
 
Terug
Bovenaan