• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Veilig bij UPC?Vergeet het maar gegevens alsnog op Internet!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter 47
  • Startdatum Startdatum
4

47

Ging een mobiel nummer opzoeken omdat die niet herkende, toen dacht laat eens kijken of de aanvraag gelijk met de abbo vorig jaar april goed was gegaan en even nakijken of telefoonnummer idd geheim was gebleven,ik typte dat in op detelefoongids.nl en ja hoor daar verschijnt al onze gegevens naam,adres,telnr enz terwijl we zowel telefonisch als schriftelijk duidelijk hadden gemaakt dat we dat niet willen, ook op 1888 staat vrolijk alles ,zijn we niet blij mee, Stel je voor je voor dat je iets hebt meegemaakt een overval,inbraak,stalking of iets dergelijks staat alles gewoon online!
Bedankt UPC! jullie krijgen van ons de koude douche :P!
 
De koude douche, toe maar. Dat zal schrikken zijn op de burelen van het hoofdkantoor.
 
Zelf in de gaten houden. Mochten de gegevens wel publiek worden (en dat gebeurt heel vaak na pakketwijzigingen, vaak wordt er niet eens naar gevraagd) gelijk wijzigingsformulier indienen en binnen een paar dagen is alles weer verdwenen. Zulke dingen moet je gewoon altijd zelf controleren. Maar ja, het is zo makkelijk om fouten af te schuiven.
 
Creative Solution zei:
Zelf in de gaten houden. Mochten de gegevens wel publiek worden (en dat gebeurt heel vaak na pakketwijzigingen, vaak wordt er niet eens naar gevraagd) gelijk wijzigingsformulier indienen en binnen een paar dagen is alles weer verdwenen. Zulke dingen moet je gewoon altijd zelf controleren. Maar ja, het is zo makkelijk om fouten af te schuiven.
Af te schuiven?
Als je het 1 maal meld moet je gewoon worden gewaarschuwd per brief vind ik.
Hier is UPC echt fout.
 
Als je iets 1 maal doorgeeft qua privacy, dan mag je verwachten dat het zo blijft... klaar...
 
Het is al vaker voorgekomen, maar afgezien daarvan wist UPC er al langer van je bent vaste klant en hebt er meermalen over aangegeven,UPC leert niet van zn fouten,keer op keer gaan ze de fout in, ik vindt dit echtwel privacy schending en dat kan je niet goedpraten onze gegevens hebben nu weer een klein jaar op het web gestaan en had dit keer niks te maken met een abbo verandering en als je nu online iets veranderd dan hoort dat doorgevoerd te worden!ik vindt de koude douche verdiend want dit is een grove fout punt.

En Robert ja je kan wel gebeld worden maar dat heeft met instellingen te maken maar het gaat erom dat aan je telefoon nummer dus je adres gekoppeld zit zelfs met landkaart enz eraan dat zelfs na verwijdering nog in de google cache blijft hangen eventueel dus als er iets mis zou zijn dan heb je een probleem en kan jan en alleman je vinden even van ergste uitgaande, daarnaast kan je wel discussieren erover maar privacy is een recht zo niet grondrecht dat iedereen heeft, als ik iemands prive op het web zet komt diegene ook op hoge poten naar mij toe.
 
Creative Solution zei:
Ja, da's bij jou altijd. Al doende leert men schijnbaar...
Ik zeg het niet graag, maar daar heeft Donnerd wel een punt. Als je aangeeft dat je gegevens niet openbaar gemaakt mogen worden, zou dat niet bij een pakketwijziging veranderd moeten kunnen worden. Je rekeningnummer vragen ze ook niet opnieuw en passen ze ook niet aan.

Gewoon slordig dus en zouden ze moeten voorkomen.
 
Terug
Bovenaan