• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Veel vragen/problemen Ziggo internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jekuh123

Beste Forum-leden,

Sinds 2 maanden hebben wij thuis Alles-in-1 Plus van Ziggo.
Voorheen was dat Ziggo televisie en internet+telefonie van KPN.
Met die opstelling ( KPN icm. Ziggo ) hebben we nooit problemen gehad.

Na lang overwegen hebben we besloten om over te stappen naar Ziggo. Dit omdat we sneller internet wilde en met een alles-in-1 pakket maandelijks goedkoper uit zijn.

Nadat er twee monteurs en een aannemer langs zijn geweest om de hoofd coaxkabel te traceren is alles eindelijk aangesloten op de correcte wijze en
functioneerd alles naar behoren. Internet werkt perfect en geeft de beloofde 60m/bit download, televisie kijken is weer als vanouds en met de telefoon kan getelefoneerd worden!

Voordat ik verder ga zal ik even een lijstje maken met alle apparaten die met het modem verbonden zijn:

- 2 Laptops ( Draadloos )
- 1 iMac ( Draadloos )
- 1 Windows 7 computer ( bedraad )
- 2 iPhones ( Draadloos )
- 2 iPads ( draadloos )
- 1 LG Optimus ( Draadloos )
- 1 Sony Experia T ( Draadloos )
- 1 Xbox 360 ( bedraad )
- 1 Samsung SMART TV ( bedraad )
- 1 HUMAX iHDR-5200C ( bedraad )
- 1 HP 8600 printer ( Draadloos )


Echter duurde het niet lang voor de eerste problemen zich voor deden.
Zodra de Windows PC ( bedraad ) werd ingeschakelt begon het netwerk instabiel te functioneren; Op de Windows PC kan ik bijvoorbeeld een hele dag zonder problemen internetten, opeens valt de verbinding weg en moet ik de netwerkkaart aan en uitzetten om vervolgens overnieuw internet te krijgen op deze PC. Een dag later kan het zo maar zijn dat ik het boven genoemde om het half uur moet doen, of elke 10 minuten. Er zit zo ver als ik kan achterhalen geen regelmaat in.

Vervolgens, zodra de Windows PC dus wordt ingeschakelt ondervinden ook andere apparaten in het netwerk problemen. Zo stopt de draadloze verbinding ook onregelmatig. Daarbij is het zo dat de draadloze apparaten beduidend minder snel internet binnen krijgen. Zo is het op de iPhone normaal rond de 39M/bit download en 5.5M/bit upload, is het nu 1.8M/bit download en 1.13M/bit upload.

Als de Windows PC wordt uitgeschakelt blijft het netwerk echter in deze '' langzame en instabiele modus ''. Als de router dan gereset wordt werkt alles weer naar behoren.

Een dag of twee zonder problemen later was het weer raak. De Windows PC ging aan het het internet was weer helemaal de weg kwijt. Ik heb besloten te bellen met de Ziggo klantenservice en het enige wat die mij vertelden '' Wij zien niks geks en alles zou gewoon moeten functioneren. '' Ze hebben toen een reset uitgevoerd en alles was weer goed.

Toen heb ik besloten om de Windows PC, die naar mijn idee alle problemen veroorzaakte, overnieuw te voorzien van Windows 7 en alleen de broodnodige drivers te instaleren.

Het probleem leek opgelost want we hebben zeker een week zonder problemen toegang gehad tot internet met elk apparaat.

Maar helaas blijken de problemen nog niet opgelost. Het internet wordt zo ver als ik nu weet niet meer beïnvloed door de Windows PC. De afgelopen dagen werkt het bedraade netwerk ( Xbox, HUMAX, TV en Windows PC ) zonder problemen. Maar nu werken de iPhones, iMac en één Windows Laptop niet meer. De iPhones geven 3 streepjes WiFi bereik, maar een interpagina openen lukt niet. Als vervolgens het internet op de iPhone tijdelijk wordt uitgeschakelt en vervolgens overnieuw wordt ingeschakelt werkt het internet op de iPhone ongeveer een minuut alvorens het wederom wegvalt. De tweede Windows laptop die wel nog kan internetten en waar ook dit bericht op getypt wordt lijkt nergens last van te hebben. Echter heeft deze ook, net als alle andere apparaten, een raar speedtest resultaat. Als ik de speedtest uitvoer is de ping meestal tussen de 15 en 30, maar de download gaat heel schokkerig. Bijvoorbeeld beginnend bij 5 m/bit naar 140m/bit direkt terug naar 50m/bit waar die even blijft hangen, dan weer naar 2 m/bit om vervolgens gemiddeld altijd rond de 8.8m/bit uit te komen. De upload is 99% van de tests zonder problemen en komt zoals het hoort uit op 5-6 m/bit.

Ook op dit moment is het weer een grote bende. De iPhones doen het niet, de printer heeft internet verbinding maar krijgt geen opdrachten binnen ( van geen enkel apparaat ), De iMac heeft ook verbinding maar kan net zoals de iPhone niks doen op internet, de televisie, Humax, Xbox-live, Winodws PC en deze Windows Laptop werken wel naar behoren ( mits we de speedtests even vergeten ) en de andere apparaten zijn momenteel niet aanwezig om uit te proberen of staan uit.

Het gekke van alles is dat het internet soms zonder enig probleem werkt, maar opeens kan alles omslaan en werkt helemaal niks meer.

Nu is het natuurlijk logisch dat ik er helemaal niks meer van snap ( aangezien er geen regelmaat is of iets dergelijks ) en er langzamerhand redelijk gefrustreerd van raak dat internet niet werkt zoals het zou moeten.

Daarnaast zou je kunnen denken dat het een bepaald apparaat is wat er voor zorgt dat alles lam legt, denk bijvoordbeeld aan de Windows PC, maar ook dit is niet het geval want op de KPN Experia-box waren precies dezelfde apparaten aangesloten en daar functioneerde wel alles naar behoren.

Ik ben ten einde raad en hoop dat er iemand is die ons ( en dan spreek ik voor het hele huis ) kan helpen!

Als jullie meer informatie nodig hebben of screenshots van het een of ander, laat het me weten en ik zorg ervoor.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Jeroen Frissen
 
weet je zeker dat je een lokale DCHP server heeft die voldoende adressen uit kan geven?

Wil je je routerinstellingen eens plaatsen en bv de netwerkinstellingen (ip adres, dhcp modus, gateway, subnetmask en dns) van twee verschillende apparaten?
Ik ken die Cisco van jou niet, het ziet er wel naar uit dat hij een echte routerfunctie heeft, alhoewel met maar 4 LAN poorten.

Een bekend probleem met die Cisco is wel de Firewall; Soms moet je daar "Block IP Flood Detection" uitzetten.
 
Hoi theroadmap!
Bedankt voor je snelle reactie!
Helaas heb ik de afgelopen dagen niet kunnen reageren omdat ik het hele weekend op Pinkpop ben geweest. Daarnaast zijn er enkele dingen thuis gaande die nu even voorrang hebben en ik dus nu even niet met het internet bezig ben.
Zodra internet weer prioriteit #1 heeft zal ik het hier laten weten en zal ik je reactie eens goed bestuderen en kijken of een van je tips helpt!

Alvast bedankt voor je hulp en excuses voor mijn late reactie!

Met vriendelijke groet,

Jeroen Frissen
 
Je kan ook even in de setup van je router kijken, daar staat ergens een totaal aantal verbindingen dat tegelijk op de router aangesloten mag zitten. Misschien is deze te laag, waardoor het internet gek gaat doen en apparaten zonder internet komen te zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan