• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

veel ruis op de nieuwe draadloze modem TWG870

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Meindert
  • Startdatum Startdatum
M

Meindert

Ik had internet 30 mb op een Motorola modem en toen had ik een goede telefoonlijn, zonder ruis. Nu hebben mijn buurman en ik geupgrade naar 60 mb en kregen vanuit de UPC winkel een nieuwe modem mee. Het is de Thomson WG870, een draadloos modem.

Ik heb beide modems aangesloten en alles ging vlekkeloos. Ook de snelheid is perfect. Nu hebben wij allebei het probleem dat er erg veel ruis op de lijn is. Ook bij mijn buurman is er nu ineens ruis op de lijn, als we elkaar bellen wordt dit nog eens verdubbeld ook. We gebruiken zowel vaste als draadloze telefoons, maar op de vorige modem hadden we hier helemaal geen last van. Wat kan ik hieraan doen of is dit gewoon het probleem van dit nieuwe modem? Heeft iemand anders dit ook?
 
Het is digitaal dus ruis zal je niet hebben(van de modem zelf), wat wel kan is dat de kabels in huis niet goed zijn, dit heb ik namelijk ook zit ik aan de telkabel hoor je gekraak/geruis, nieuwe telkabel heeft dit bij mij opgelost.

Dus als je nog ergens een telkabel hebt liggen sluit die eens aan en hoor dan eens of het beter is of niet.
 
Bedankt voor je snelle antwoord!
Het probleem is bij ons allebei ontstaan na plaatsen van de nieuwe modems, aan de kabels is verder niets veranderd. Bij mijn buurman is ook niets veranderd aan de kabels. Ik heb ook geprobeerd een vaste lijn gelijk in de meterkast aan de modem te zetten met de telefoonkabel die in het installatiepakketje zat en ook daar ruis. :'( :'(
 
Hmm ok dan heb je iedergeval je tel kabel uitgesloten van problemen, wel raar dan dat het ruis veroorzaakt je zou tog zeggen dat dit niet mag en vooral niet bij nieuwe modems, maarja er zijn al vaker problemen met thomson modems dus zal me niets verbazen als dit weer het geval zal zijn.
 
Meindert zei:
Ik had internet 30 mb op een Motorola modem en toen had ik een goede telefoonlijn, zonder ruis.
Ehm... Had je digitale telefonie van UPC op een Motorola (SBV6120e) modem? Zoja, dan snap ik niet eens waarom je een nieuw modem hebt gekregen, dat Motorola modem is namelijk ook geschikt voor EuroDOCSIS 3.0...
 
@sylvester(rr) ik heb van een UPC monteur eens begrepen dat die MOTOROLA'S niks waren en dat ze die niet meer gingen geven aan mensen.
Misschien dat ze daarom een nieuw modem hebben ontvangen?
Maar die Thomson hebben inderdaad vaak problemen, heb dan liever de Cisco EPC3212.
 
davy16 zei:
Klopt, maar ze waren in een winkel.
Nóg een reden om niet om te wisselen. Dan is het gewoon een kwestie van abonnement wijzigen in de systemen, hoeft de medewerker niet eens een pakket te sjouwen. ;)

Ik heb het gevoel dat Meindert helemaal geen Motorola SBV6120e had, maar een Motorola SB5100e (en dus ook geen digitale telefonie van UPC had).
 
Ja sorry, mijn buren hadden een Arris en ik toch echt een Motorola, een zwarte zonder telefoonverbinding erop. Volgens de medewerker in de UPC winkel hadden we voor de 60 mb een andere modem nodig en we mochten kiezen tussen een gewone of een draadloze zonder meerkosten. Nou die keus was snel gemaakt natuurlijk! :D
 
Terug
Bovenaan