• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

veel problemen met bellen via ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
11
sinds een aantal weken hebben wij zeer veel problemen met bellen via Ziggo.
het probleem is dat ik zelf de gesprekken niet kan volgen, de luisteraar aan de andere kant van de lijn kan mij prima verstaan.Een nieuwe telefoon gekocht maar helaas probleem blijft bestaan. Vorige week gebeld met de helpdesk en ze hebben het modem gereset en nog een aantal testen gedaan en het werkte nog niet, waarna de medewerker mij mededeelde dat het niet aan ziggo ligt maar aan mij, ik heb gelijk gevraagd of hij me wil doorverbinden met de afdeling opzeggingen, dat ik per direct op wil zeggen. Deze medewerker vond dit een vreemde reactie en vroeg of hij een monteur langs mocht sturen, ik ging akkoord. Later nog eens geprobeerd te bellen, en waarempel niets meer aan de hand. Netjes de monteur afgebeld dat ik geen storing meer heb........ tot vandaag, weer wegvallende gesprekken. Dus wederom gebeld deze medewerker wilde wederom een monteur langs sturen ik werd even in de wacht gezet.................. en ik wacht nu nog op antwoord, met andere woorden het gesprek is door een of andere wijze door ziggo verbroken ( ik belde niet met de vaste telefoon maar met een mobieltje)
Zo zie je maar weer 20 jaar een abonnement gehad bij @home(ziggo) en dat word totaal niet gewaardeerd, of ze moeten morgen nog bellen, maar dat zal niet meer via de vaste lijn gaan, want die stekker heb ik er inmiddels uitgetrokken en de automatische incasso is ook al stopgezet!!
Oh ja na ons eerdere telefonisch onderhoud heb ik als bonus een enquete gemaild gekregen over hoe goed ziggo het wel niet doet:thankyou:
En tenslotte dit nog even, ik heb een ubee ewv3200 modem.

De groeten
 
Dank je voor je klaagzang. Daar kunnen wij als Ziggo gebruikers ons voordeel mee doen. Ik begrijp dat je inmiddels niet meer bij Ziggo bent aangesloten ?
 
Vraag: Hoe groot is de afstand tussen het modem en de plek van de (nieuwe) telefoon. Is die afstand via kabel overbrugd? En gebruik je een bekabelde of een draadloze (DECT) telefoon?
Ik heb/had precies dezelfde problemen met de bekabelde telefoon op zolder. 1e verdieping en begane grond waren geen probleem.
 
de afstand tussen het basisstation en het ziggo modem is ongeveer anderhalve meter bekabeld, en de rest is draadloos, op een telefoon na die op de slaapkamer staat, daar zit ongeveer 15 meter draad aan. Het gekke is dat het altijd feilloos gewerkt heeft tot twee weken terug. @mesa 57 bedankt voor je luisterend oor, is er toch nog iemand die mijn probleem begrijpt:applause: en ja.... ik heb inmiddels opgezegd.
 
Zou het kunnen dat de Wifi stoort op de DECT en v.v. of andere draadloze stroringsbronnen. evt. buren etc.?

Gebruik eens alleen bekabelde, niet te lange, telefoon om de draadloze interferentie uit te sluiten.
 
Het wifi signaal van de buren komt gewoon via je modem binnen.
Meting laat zien dat het signaal ook via de telefoonkabel verspreid wordt.

Check dat maar eens met je smartphone met een wifi finder app.
 
interferentie heb ik al uitgesloten met inderdaad een bekabelde telefoon en helaas bied dit geen oplossing.
vandaag maar weer eens de telefoon aangesloten en een gesprek was te volgen daarna weer hetzelfde probleem:shock:
Het is wel lekker rustig zo op mijn vrouw d'r verjaardag:frons:
 
Wij hebben dit probleem ook (gehad). Monteur is twee keer geweest, alles doorgemeten, nieuw modem, maar probleem bleef bestaan. Monteur voor de derde keer ingepland. Kregen wij een telefoontje van Ziggo dat het niet aan ons lag maar aan het netwerk.

Ziggo zou er mee aan de slag gaan. Nu al een paar weken geen problemen meer. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan