• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vastlopen van internet?? Oud type Tomson modem misschien de oorzaak!!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter TimmyT
  • Startdatum Startdatum
T

TimmyT

Om beter inzicht te krijgen in de netwerk problemen die lijken te ontstaan lijkt het me slim om een inventarisatie te maken van waar dit probleem voor komt.
Gebruikers die last hebben van het plotseling wegvallen vd internet verbinding kunnen hier posten om te kijken over hoeveel personen\regio's het gaat. Wel als je al heel veel hebt geprobeerd. Want ik denk dat er echt iets bij chello mis is....

Abon: Chello Clasic.
Regio: Brabant
Stad: Helmond
Postcode 5709
Chello Hub\switch\router: onbekend
Modem: Thomson
Probleem: Mijn internetverbing valt uit en moet ik mijn thomson modem resetten uren downloaden met 400kB/s en dan niets... Ligt dus niet aan mijn hardware.

groetjes
Timmyt
ps in 2004 speelde eenzelfde probleem toen lag dit aan de dhcp routers ed.
 
Re: Plotseling uitvallen internet!? Post hier heel kort je regio\stad\probleem

Ik zou zeggen je Thomson modem.

Heb nu een ander type en is er niks meer aan de hand.

Er zijn zat draadjes voor dit probleem met een Thomson modem.
 
Re: Plotseling uitvallen internet!? Post hier heel kort je regio\stad\probleem

Yep, het Thomson 390 modem was ook bij mij het probleem.
Ik heb gebeld met de helpdesk, had de juiste persoon aan de lijn, deze heeft een monteur geregeld die een ander modem heeft geïnstalleerd. Daarna geen problemen meer gehad.
 
Re: Plotseling uitvallen internet!? Post hier heel kort je regio\stad\probleem

Nou, ik heb nav deze reacties toch wéér de helldesk gebeld en nu sturen ze een monteur langs.
Ze begonnen al wel te drijgen met maar als het onterecht is dan kost het geld en blablabla...
Uw modem zit aangesloten waar de tv binnen komt.

Ik zeg ja, bij de slaapkamer daar zit een extra tvkastje. Maar dat was niet... Dat kan storing veroorzaken als de buren bijvoorbeeld een electrisch apparaat aanzetten... Wat een kul zeg... Het zou kunnen maar dan nog lijkt me dit echt niet het probleem te zijn... Internet werkt perfect voor een paar uur en dan valt het gewoon uit. Als er storing of defecten zijn werkt het gewoon niet.... En anders ben ik benieuwd wat die monteur dan weet te vinden...

grz
Timmyt
 
Re: Plotseling uitvallen internet!? Post hier heel kort je regio\stad\probleem

... Wat een kul zeg... Het zou kunnen maar dan nog lijkt me dit echt niet het probleem te zijn...
Je spreekt jezelf een beetje tegen. En het is geen kul. Je splitter/modem moet je op je AOP installeren voor het beste signaal.
 
Re: Plotseling uitvallen internet!? Post hier heel kort je regio\stad\probleem

TimmyT zei:
Nou, ik heb nav deze reacties toch wéér de helldesk gebeld en nu sturen ze een monteur langs.
Ze begonnen al wel te drijgen met maar als het onterecht is dan kost het geld en blablabla...
Uw modem zit aangesloten waar de tv binnen komt.

Ik zeg ja, bij de slaapkamer daar zit een extra tvkastje. Maar dat was niet... Dat kan storing veroorzaken als de buren bijvoorbeeld een electrisch apparaat aanzetten... Wat een kul zeg... Het zou kunnen maar dan nog lijkt me dit echt niet het probleem te zijn... Internet werkt perfect voor een paar uur en dan valt het gewoon uit. Als er storing of defecten zijn werkt het gewoon niet.... En anders ben ik benieuwd wat die monteur dan weet te vinden...

grz
Timmyt
nou ja als je modem signaal waarden gewoon goed zijn maakt het dus totaal geen hout uit of je er nou 1 CM of 60 KM coax tussen hebt hangen en of je modem nou op je hoofdaansluiting zit of op een aansluiting die via 10 WCD's is doorgekoppeld naar een huis aan de andere kant van de stad ;)

m.a.w. als het signaal goed (en natuurlijk stabiel) is, is de aansluiting en coax bekabeling in geen geval het probleem en is het dus of een modem probleem of een probleem met je eigen pc/router/utp :)

Het voorrijkostenverhaal moet verplicht verteld worden door de agents bij de HD, is mij eens verteld :police:
 
Re: Plotseling uitvallen internet!? Post hier heel kort je regio\stad\probleem

Hilversum
Classic
Het beruchte Thomson modem
Virus/ad/spyware vrij.

Na schone xp install komt het uitvallen vaker voor dan eerst.
Cijfers modem gecheckt verder prima?

Forward Path: Return Path:
Signal Acquired at 156.000 MHz
Connection: Acquired
SNR: 33.0 dB
Frequency: 54.3 MHz
Received Signal Strength: 5.3 dBmV
Power Level: 39.0 dBmV
Micro-Reflections: 33 dBc
Channel ID: 3
Modulation: 64 QAM
Modulation: 16 QAM

Events log
Event Description First Time Last Time Counts
SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 00:00:02 - 01/01/1970 21:51:24 - 11/26/2005 45663
SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 00:00:02 - 01/01/1970 00:01:58 - 01/01/1970 47863
No Ranging Response received - T3 time-out 00:00:07 - 01/01/1970 02:08:27 - 11/23/2005 701
DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. 00:00:14 - 01/01/1970 00:00:14 - 01/01/1970 1
Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out 00:03:11 - 01/01/1970 10:02:59 - 11/22/2005 17976
SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period 13:16:20 - 12/10/2004 00:00:13 - 01/01/1970 7009
No UCD's Received - Timeout 00:00:11 - 01/01/1970 00:00:11 - 01/01/1970 6
Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout 18:00:47 - 12/11/2004 21:51:42 - 11/26/2005 34
SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync 01:09:29 - 12/18/2004 08:11:55 - 10/14/2005 6
DHCP FAILED - Request sent, No response 06:36:24 - 01/11/2005 00:00:35 - 01/01/1970 2
DHCP FAILED - Discover sent, no offer received 22:16:38 - 01/13/2005 02:08:35 - 11/23/2005 1097
Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted 02:37:18 - 07/28/2005 06:52:13 - 08/01/2005 30
Improper Configuration File CVC Format 17:20:37 - 11/28/2005 17:20:37 - 11/28/2005 1

Sommige errors komen wel heel vaak voor. Gaat upc maar 's mailen maar lijkt alsof ze niet op mail reageren.

Langste tijd online 2wkn, voor de schone xp install.
Nu regelmatig na 1 uurtje ...alle 4 de lampjes blijven branden..0.1kb down..0.1 kb up..

zucht..
 
Re: Plotseling uitvallen internet!? Post hier heel kort je regio\stad\probleem

@ Resonancer,

Precies hetzelfde hierzo! Alle 4 de lampjes blijven dan branden en heel soms knipperen er twee...
Vandaag weer toen ik terug kwam van mijn werk... Ik ging met een goede en de normale upload\download em via het internet zag ik dat alles weer stil gevallen was.

Toen ik thuis kwam heb ik alles gelaten zoals het was maar alléén de stroom even een paar tellen van de modem gehaald en er weer op gezet. Een half uur later had ik weer de goede en de normale upload\download... Zonder de computer opnieuw op te starten ofzo...

Nou, dan kan het toch niet anders dan aan de modem liggen. Lijkt mij...

grz
Timmyt
 
Re: Plotseling uitvallen internet!? Post hier heel kort je regio\stad\probleem

Resonancer zei:
Hilversum
Classic knip ....
        Received Signal Strength: 5.3 dBmV        
        Power Level: 39.0 dBmV
       
Dit is een loeihard signaal  Weet je zeker dat het geen -5,3 dBmV is? Dit min-tekentje ervoor is een wereld aan verschil.
 
Re: Plotseling uitvallen internet!? Post hier heel kort je regio\stad\probleem

Dat zijn gewoon goeie waardes,

heb hier ook hoge dBmV van 8.
en heb totaal nergens last van, maar denk ook dat het aan de modem ligt (thomson)

Hier mijn waardes zonder uitval enz enz.

Downstream
Freq/Power: 130.750 MHz 8 dBmV
Signal to Noise Ratio: 35 dB
Modulation: QAM64
Upstream
Freq/Power: 57.760 MHz 45 dBmV
Channel Type: DOCSIS 1.x (TDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16
 
Terug
Bovenaan