• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vastlopen Philips HDDVR

  • Onderwerp starter Onderwerp starter AntS
  • Startdatum Startdatum
Berichten
1.012
Beste forum leden.

De laatste 2 weken worden wij bijna iedere avond geconfronteerd dat de Philips HD DVR vast loopt. Zappen wil niet ook de box via de AB uitzetten gaat ook niet en als we geluk hebben reset de box zich zelf na ± 2min. anders helpt alleen de stroom er af en er weer op.

Is dit het teken dat de box aan het overlijden is (per slot van rekening gaat de box al een aantal jaren mee) of is het een technisch makement?

Ps. ik zit nog niet echt te wachten om de box om te ruilen voor aan ander exemplaar laat staan de Horizon box.

Cheers.
 
Waarom zit je er niet op te wachten dit voor eenzelfde exemplaar om te wisselen als ik vragen mag, ontvreden over deze box?
 
Ik denk om dezelfde redenen als ik men garandeert bij UPC bij het omruilen geen Philips DVR en een Cisco wil ik niet.

AntS gebruik je vaak serie linking bij opnamen, ik heb geconstateerd dat dat vaak zeker de laatste tijd vastloopproblemen veroorzaakt.
 
AntS heb je al eens geprobeerd om een geforceerde update uit te voeren, of een reset naar de fabrieksinstellingen.
Mogelijk lost een van de twee de problemen op.
Zie: FAQ - UPC Digital TV
 
Laatst bewerkt door een moderator:
cornelisvandenberg zei:
Ik denk om dezelfde redenen als ik men garandeert bij UPC bij het omruilen geen Philips DVR en een Cisco wil ik niet.
Daar sla je de spijker precies op z'n kop. En ik heb UPC al eens gebeld en dan krijg ik dus te horen als ik een DVR wil dan moet ik over op een Horizon box en dat wil ik dus niet. De reden daarvoor is simpelweg dat er nog te veel kinderziektes voor komen en daar zit ik persoonlijk niet op te wachten.

AntS gebruik je vaak serie linking bij opnamen, ik heb geconstateerd dat dat vaak zeker de laatste tijd vastloopproblemen veroorzaakt.
[/quote]
Jep, dat is mij ook opgevallen. Voorbeelden, ik neem oa. de serie The Walking Dead, Flying Wild Alaska, Deadliest Catch, Mighty Planes, Pawn Stars, American Restoration, Axe men, Ice Road Truckers enz. op. En de laatste 2 weken gebeurd dus wat ik hier boven al beschreven heb. En daar baal ik dus behoorlijk van want bij “bijna” alle deze programma’s zit ik dus met halve opnames en worden we geconfronteerd met een vast lopende box.
 
Dan zou ik proberen het vol te houden tot dat Horizon volledig werkend is, wie weet brengt de "grote' update van november veel schot in de zaak.

Maar voor je huidige box zou ik inderdaad de handelingen van Johhny eens proberen.

Hou wel rekening met je geplande opnames als je de fabrieksinstellingen door loopt. ;)
 
Johnny54 zei:
AntS heb je al eens geprobeerd om een geforceerde update uit te voeren, of een reset naar de fabrieksinstellingen.
Mogelijk lost een van de twee de problemen op.
Zie: FAQ - UPC Digital TV
Heb ik al eens geprobeerd maar dat lost het probleem niet op. Tevens draai ik in UPC land nu al jaren mee en ken ik bijna alle eventuele trucjes wel. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Buiten de afgebroken opnamen veroorzaakt het ook problemen met de stabiliteit op andere onverwachte momenten, ik zelf gebruik op dit moment serie linking helemaal niet en probeer de afleveringen gewoon via de guide in te plannen en bij mij heeft dat geleid dat de box haast 100 % stabieler is.
 
cornelisvandenberg zei:
Buiten de afgebroken opnamen veroorzaakt het ook problemen met de stabiliteit op andere onverwachte momenten, ik zelf gebruik op dit moment serie linking helemaal niet en probeer de afleveringen gewoon via de guide in te plannen en bij mij heeft dat geleid dat de box haast 100 % stabieler is.
@cornelis, mijn dank voor je reactie. Ik zal dus net als jij over moeten om alle programma’s los te programmeren. Het was nou juist zo handig om alle uitzendingen in 1 map te hebben. Het rare is dat ik voorheen totaal geen hinder ondervond met het gebruik van serie linking want ik gebruik het al vanaf het moment dat het mogelijk is. Het is echt de laatste 2 weken dat we dit euvel ondervinden en zoals gezegd daar baal ik behoorlijk van.

Cheers
 
Bij mij heeft het ook goed en gemakkelijk gewerkt en ik vraag me ook af waarom opeens niet meer.
De mapjes waren inderdaad heel gemakkelijk.
Soms heb ik het gevoel dat het vooral te maken heeft met de slordige manier die UPC heeft bij het samenstellen van de guide en het koppelen van gegevens en het geheugen vol loopt.

Ik gebruik bij het opnemen tegenwoordig ook niet meer dan 10 bladzijden om voor uit te plannen.

Indien daarboven begint de DVR ook vreemde kuren te vertonen en loopt vast of verliest gegevens van geplande progamma's vooral als na het vastlopen de stroom er even wordt afgehaald.

In ieder geval een UPC box hebben betekend hoe dan ook puzzelen hoe het ding op een aanvaardbare manier aan de gang te houden en een nieuwe work around te verzinnen.

Het houdt mij als gepensioneerd zijnde in ieder geval hobbymatig zeer bezig en van de straat. ;)
Het betekend iedere keer op nieuw als er iets mis gaat zoeken, uitsluiten en kijken wanneer een verschijnsel optreedt en opnieuw proberen.
 
Terug
Bovenaan