J
Jurre
Ik bel sinds kort met VOIP Telefonie en het Ziggo Telefonie is dus afgesloten, alleen heb ik sinds ik met de VOIP bel heel veel ruis op de achtergrond van een gesprek. Ik had hier eerder met de vaste telefonie nooit last van. Ik heb al van alles geprobeerd zoals het testen met andere apparatuur en het bereik verminderen/vergroten tussen het bassistation van de telefoon en het modem van Ziggo. Heb ook al veel gesproken met de klantenservice van Ziggo en de VOIP maar we komen er maar niet uit wat de storing is waardoor de ruis komt. Er staat verder ook geen apparatuur dichtbij, bijvoorbeeld een Wifi-Router, omdat het Ziggo modem in de bridge mode staat en een andere WiFi-router op de andere verdieping staat. Aan de buren kan het ook niet liggen, want is een alleenstaand huis. Heb zelf ook éen en andere gegoogled en daar las ik o.a. dat iemand anders precies hetzelfde probleem had, welleswaar via KPN i.p.v. Ziggo maar KPN had dit probleem bij desbetreffende opgelost d.m.v. de analoge telefoonverbinding en de interverbinding apart het huis te laten binnenkomen en dus niet meer met elkaar kunnen interferen. Ik weet dat het eigenlijk niet een probleem van Ziggo is omdat ik nu bij een andere telefoonprovider zit maar hopelijk kunnen jullie mij hiermee misschien helpen.
Mijn apparatuur:
Ubee EVW320b (bridge mode)
Gigaset N300A IP
Gigaset A510 Duo
Deze apparaten beschikken allemaal over de laatste firmware updates en staan ook goed ingesteld voor het bellen met VOIP. Het bellen zelf werkt ook allemaal wel perfect alleen klinkt er constant een harde ruis op de achtergrond.
Mijn apparatuur:
Ubee EVW320b (bridge mode)
Gigaset N300A IP
Gigaset A510 Duo
Deze apparaten beschikken allemaal over de laatste firmware updates en staan ook goed ingesteld voor het bellen met VOIP. Het bellen zelf werkt ook allemaal wel perfect alleen klinkt er constant een harde ruis op de achtergrond.