S
SARGE
Hoi medeleden,
Sinds kort heb ik een nieuw pakket besteld (50Mbps internet, Digitale tv incl Royaal en vaste telfonie onb bellen).
Alles werkt behalve telefonie, na installatie van nieuw modem (CISCO EPC320
geen vaste lijn meer.
Vreemde eraan is dat als ik oud modem (Webstar nog wat, zeer oud) installeer, telefonie wel behoorlijk werkt, maar de snelheden niet behaald kunnen worden van het nieuw internet abbo.
De installatie van het nieuw modem was vrij simpel, kabels vervangen en hopla, internet, maar geen telefonie.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Wat ik allemaal al gedaan heb ivm troubleshooting:
Modem interface benaderd en gezien dat de lijn disabled is (je kan er niet zoveel in wijzigen trouwens).
Factory reset uitgevoerd (tenminste 15 sec reboot knopje aan achterkant ingedrukt gehouden), weet trouwens niet of ie dan wel helemaal terug gezet is, maar aangezien er nog niet echt dataverkeer overheen is gegaan, lijkt het mij niet al te noodzakelijk.
Telefoon poortjes gewisseld (1 en 2 zonder resultaat).'
Line 1/2 lampje blijft uit als in geen vaste lijn connectie...
Ga straks nog ff naar de UPC shop om daar hopelijk erachter gekomen dat het om een administratief foutje ging en zij per ongeluk telefonie eruit hebben gegooid, wat echt mooi zou zijn...
Heeft iemand anders ook hiermee te maken gehad?
Alvast bedankt voor de info!
Sinds kort heb ik een nieuw pakket besteld (50Mbps internet, Digitale tv incl Royaal en vaste telfonie onb bellen).
Alles werkt behalve telefonie, na installatie van nieuw modem (CISCO EPC320
geen vaste lijn meer.Vreemde eraan is dat als ik oud modem (Webstar nog wat, zeer oud) installeer, telefonie wel behoorlijk werkt, maar de snelheden niet behaald kunnen worden van het nieuw internet abbo.
De installatie van het nieuw modem was vrij simpel, kabels vervangen en hopla, internet, maar geen telefonie.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Wat ik allemaal al gedaan heb ivm troubleshooting:
Modem interface benaderd en gezien dat de lijn disabled is (je kan er niet zoveel in wijzigen trouwens).
Factory reset uitgevoerd (tenminste 15 sec reboot knopje aan achterkant ingedrukt gehouden), weet trouwens niet of ie dan wel helemaal terug gezet is, maar aangezien er nog niet echt dataverkeer overheen is gegaan, lijkt het mij niet al te noodzakelijk.
Telefoon poortjes gewisseld (1 en 2 zonder resultaat).'
Line 1/2 lampje blijft uit als in geen vaste lijn connectie...
Ga straks nog ff naar de UPC shop om daar hopelijk erachter gekomen dat het om een administratief foutje ging en zij per ongeluk telefonie eruit hebben gegooid, wat echt mooi zou zijn...
Heeft iemand anders ook hiermee te maken gehad?
Alvast bedankt voor de info!